Vent venligst

Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel

. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

orange landscape
close icon
Step 1 / 3 - Vælg projekttype

Kom i dialog om dit næste projekt

Send os en uforpligtende forespørgsel og få en realistisk pris idé på dit projekt.

WebsiteWebshopSeoAnnonceringProgrammering
Step 2 / 3 - Projekt information

Beskriv dit projekt så godt du kan

Step 3 / 3 - Dine oplysninger

Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

Marketing

3 korte til din copywriting

Tilbage til blog

Author avatar

Maria Nguyen

jan 21

”Content is king.” Sådan udtalte Bill Gates i 1996, og her over 20 år senere holder postulatet stadig. Content marketing har været et buzzword i pænt lang tid nu, men måske er der noget om udtrykket, siden det hænger ved. Google lægger i hvert fald ikke skjul på, at deres algoritmer bl.a. foretrækker velskrevet og relevant content.

Men hvordan laver man så godt content? Du kunne lige så godt spørge, hvordan man får flot og spændstig hud som 80-årig (hyppig brug af solcreme gennem ungdommen er for resten svaret). Selvfølgelig er der nogle tommelfingerregler for, hvordan man laver spændende og engagerende content. Men man ved mere eller mindre aldrig, hvad der virker for ens brand, før man har prøvet det af.

Derfor er dette skriv ikke andet end et inspirationsindlæg til dem, der er nysgerrige efter, hvordan vi arbejder med content creation – copywriting for at være helt specifik. De nedenstående tips er på ingen måde en genopfindelse af den dybe tallerken.

Der findes milliarder af gode guider, som kan hjælpe dig til at forbedre din copywriting, og din ven Google hjælper dig gerne med at finde dem. Ellers er Texta f.eks. et godt sted at begynde, hvis du har brug for en håndsrækning til din online markedsføring.

Så hvis du kan bruge vores tips til at lette din arbejdsproces – fedt! Godt for dig! Hvis ikke, tja, så ved du, hvordan vi gør, når vi laver skrevet content.

 

1. Skriv til din læser – ikke søgemaskinen (til at begynde med, that is)

Ja, du læste rigtigt. Du skal først og fremmest prioritere dine læsere i din copywriting – og det kommer endda fra et webbureau! Selvfølgelig er det også vigtigt at tage hensyn til faktorer som søgeord og Googles algoritmer. Men i sidste ende favoriserer vores alle sammens yndlingssøgemaskine alligevel relevant kvalitetscontent frem for dårligt skrevne tekster. Så der er ingen ko på isen.

Rent praktisk er det også nemmere at skrive til mennesker end maskiner, fordi du hermed udelukkende kan fokusere på dine brugeres læseoplevelse. Det gør det nemmere at sætte sig ind i deres behov, og det skaber bedre content. Så kan man altid drysse søge- og LSI-ord udover teksten som en afsluttende finish.

 

2. Hold det koncist og, hvis nødvendigt, kort

Google skriver det ikke nogen steder, men dedikerede webdetektiver har fundet ud af, at søgemaskinen giver en bedre ranking til hjemmesider med tekstrige landingssider. Med denne viden i mente kan man lade friste til at berige alle sine sider med ekstra tekst. For nogle er der en solid SEO-gevinst at indhente ved at gøre dette.

Men vores råd er kun at gøre det, så længe du stadig kan holde dit content relevant for dine brugere. Hvis du bare fylder ord på for Googles skyld, risikerer du at udvande dit emne, så det ikke længere er klart og koncist. Det ville være ærgerligt, hvis du jog dine læsere væk, fordi du hellere ville imponere Google.

 

3. Hold øje med hvilket content dine brugere reagerer på

Den her er lidt svær for SEO-content, men content til push-kanaler kan trackes, så du snildt kan se, hvad der performer, og hvad der ikke gør. Denne del er en vigtig milepæl for din content creation, fordi du her på sort og hvidt kan se, hvad dine brugere (ikke) trykker på. Brug denne viden til at skrive endnu bedre og endnu mere relevant content.

Evaluering er essentiel for forbedring, og det er en fast del af online markedsføringsarbejdet. Online marketing har ingen begyndelse og ingen ende, men du kan altid blive bedre og lære af den feedback, du modtager, uanset om det er fra dine kolleger eller brugere.