Vent venligst

Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel

. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

orange landscape
close icon
Step 1 / 3 - Vælg projekttype

Kom i dialog om dit næste projekt

Send os en uforpligtende forespørgsel og få en realistisk pris idé på dit projekt.

WebsiteWebshopSeoAnnonceringProgrammering
Step 2 / 3 - Projekt information

Beskriv dit projekt så godt du kan

Step 3 / 3 - Dine oplysninger

Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

Marketing

5 marketing-idéer under coronakrisen

Tilbage til blog

Author avatar

Morning Train

apr 27

Gæsteindlæg: Patrick fra Dinero

Når du læser det her, har du med garanti hørt om den ubudne gæst ved navn corona. Virussen spreder sig hurtigt, og her I Danmarks kollektive kontorlandskab er jeg sikker på, de flestes dagligdag er ændret mærkbart.

Hos mange virksomheder er der pres på økonomien og tvivl om, hvad man skal gøre – og selvom mange får det bedste ud af det, justerer og omstiller sig, dukker en masse spørgsmål frem.

Et af de helt store lyder: Skal man stoppe alle marketing-aktiviteter?

Lad mig sige det én gang for alle: Det synes jeg ikke, nej.

Tværtimod er det nu, marketing skal vise sit værd og steppe op. Og der er flere muligheder! Derfor har jeg forsøgt at komme med fem konkrete idéer til, hvilke marketing-håndtag du lige nu kan hive i.

Jeg er klar over, at der er forskel på virksomheder – at “rejsen” ikke er ens: Rejsebranchen oplever fx rigtig store udfordringer, hvorimod dagligdagsbutikker på nettet har kronede dage. Så det er ikke et one size fits all-indlæg, men en samling af mine fem bedste råd til at løfte knæene lidt fra suppedasen og komme (stærkere) ud af coronakrisen med din virksomhed.

 

1. Gør noget, der hjælper dine kunder

Har du mulighed, og har du ekstra ressourcer for at hjælpe dine kunder, så hjælp dem intensivt her og nu – også hvis det betyder, at du skal holde dig vågen de sene nattetimer for en stund. Styrk relationen mellem dig og dine kunder.

Hos Dinero har vi bygget et kæmpe “corona-hjælpeunivers”, der guider de selvstændige igennem coronakrisen og fortæller dem, hvilke hjælpepakker de er berettiget til. Tanken bag det her tiltag er selvfølgelig at informere og undgå massekonkurs blandt vores målgruppe; iværksætterne. Det vil selv sagt være rigtig skidt for en virksomhed som Dinero, der lever af iværksætternes succes.

Men det er også et godt træk i forlængelse af vores kerneforretning. I Dinero kan vi ikke producere fx masker og håndsprit; men vi kan give tilbage i form af større forudsætninger for at forstå og oversætte svært stof til almindelige mennesker, der ikke brænder for regnskab og hastelovgivning. Så tænk over, om I kan spille ind med hjælp et sted?

 

2. Stram op på SEO

Søgemaskineoptimering er en lang proces, som strækker sig fra lang tid til rigtig lang tid før, resultater titter frem.

Jeg har oplevet flere virksomheder, der ikke er hårdt ramt af coronakrisen, som vælger at skære i marketingkronerne – specielt søgemaskineoptimering – og kun har fokus på den nederste del af tragten. Det er efter min mening en stor fejl, fordi det er nu, man kan sætte turbo på, vinde over sine konkurrenter og stå endnu stærkere post corona.

Fokusér og skalér din søgemaskineindsats fra NU. Google går ikke af mode foreløbigt.

Vind topplaceringer i Google, og få mere salg!
Få et bud på, hvordan vores SEO-specialister kan hjælpe dig til større synlighed og større omsætning.
SEO specialister finder vej frem til toplaceringer på Google

3. Brugertest jeres egne landingssider

Tag et kig på jeres egne sider selv – det prioriterer man normalt ikke særligt højt, fordi man altid har rygende travlt i forretningen. Det kan dog være rigtig sundt at træde et skridt tilbage og se ens hjemmeside og “gamle” landingssider med den friske brugerbrille.

Stil dig selv følgende spørgsmål på hver landingsside:

  • Tracking – er trackingen sat rigtig op for dine mål på din enkelte landingsside?
  • Målet ved landingssiden – hvad er målet ved landingssiden?  Èn landingsside, ét mål…
  • Call-to-actions – sørg for, at der altid er tydeligt call to action på alle landingssider. Hvad skal brugeren GØRE nu?
  • Content – er det opdateret, eller har det brug for noget kærlighed?
  • Farver og design – overholdes dit CVI (designmanual etc.)?

 

4. Implementér nye systemer

Og så til råd nummer fire. Der findes ikke et bedre tidspunkt end nu til at sætte sig ind i et nyt system og få det implementeret. I hvert fald, hvis der er mindre tryk på forretningen end normalt, og du kan få arbejdsro til at dykke ned i opgaven.

Udnyt de ekstra hjemmearbejdsdage og få udskiftet det system, som du har bandet over i alt for lang tid.

I Marketing hos Dinero er vi eksempelvis gået i gang med at skifte projektstyringsværktøj og få optimeret vores nuværende, dog stadigvæk automatiserede, rapporterings-tool.

 

5. Få lukket alle de små opgaver

Giver ovenstående ingen mening for netop din biks? Så start modsat og få lukket de små hængepartier.

Du kender det med garanti; i den normale hverdag har du tonsvis af opgaver og endnu flere af de små. Personligt er jeg dårlig til at komme i bund med de mindre opgaver, men under coronaudbruddet er jeg virkelig nået til bunds med en hel del – nok fordi jeg arbejder hjemme, prioriterer det og ikke bliver afbrudt ligeså meget, som når jeg er på kontoret (selvom småbørn kan sætte ens fokus på prøve).

Så: Tiden er inde til at få lukket en masse af de små opgaver nederst på to-do-listen. Det skaber ro og giver dig en bedre samvittighed, så du kan fokusere på de større opgaver, der måske venter senere.

Forfatter:

 

Patrick er Dineros marketingchef. Han lever og ånder for online marketing, tal og stærke partnerskaber, der kan optimere den oplevelse, brugerne får, når de bruger Dinero til at lave regnskab. 

Skal vi varetage dit næste projekt indenfor webudvikling, digital design eller online markedsføring?
Fortæl os om dit projekt, og få et prisestimat.

Prisestimat indenfor webudvikling, digital design eller online markedsføring