Vent venligst

Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel

. Vi sÌtter pris pü muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

PĂĽ gensyn

Step 1 / 3

orange landscape
close icon

    Step 1 / 3 - VĂŚlg projekttype

    Kom i dialog om dit nĂŚste projekt

    Send os en uforpligtende forespørgsel og fü en realistisk pris idÊ pü dit projekt.

    WebsiteWebshopSeoAnnonceringProgrammering
    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt sĂĽ godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Marketing

    7+1 vÌrktøjer til søgeordsanalyse du bør kende

    Tilbage til blog

    Author avatar

    Amalie Koblauch Christensen

    nov 27

    Dette indlĂŚg indeholder min liste over de søgeordsanalyse vĂŚrktøjer du – efter min mening – bør kende til som marketeer.

    De fleste af dem er ganske gratis, hvilket kun gør det til en selvfølge at du bør kende til dem 😉 Der er dog også nogen, der koster lidt. De værktøjer kan selvsagt mere, og du bør overveje at investere i et søgeordsanalyse værktøj, hvis du arbejder aktivt med SEO og/eller Google Ads.

    Lad os springe ud i det.

    Søgeordsanalyse vÌrktøjer du bør kende

    1. Google Search Console (Google Webmaster Tools)

    Link: https://search.google.com/search-console/about

    Google Search Console er også et vigtigt værktøj, som du bør få sat op. Værktøjet har nogle funktioner, som Google Analytics ikke har. Én af de vigtigste funktioner i Google Search Console er, at du kan få data om, hvilke søgeord dine besøgende har fundet dit website på.

    Desuden er det muligt at koble din Google Webmaster Tools-konto til din Google Analytics-konto hvilket giver et langt bedre overblik – sĂĽ sørg for at fĂĽ det gjort.

    En anden god feature er, at du kan fü et historikoverblik over din placering pü udvalgte søgeord over de seneste tre müneder.

    2. Google Analytics

    Link: http://www.google.com/analytics/

    Google Analytics er et uundvÌrligt vÌrktøj for ethvert seriøst website. Med dette vÌrktøj kan du analysere dit website og dets besøgende.

    Du kan blandt andet fĂĽ data om:

    • Hvor mange der besøger dit website
    • Hvordan dine besøgende finder dit website
    • Hvilken enhed de bruger (computer, tablet eller mobil)
    • Hvor dine besøgende befinder sig geografisk samt deres sprog
    • … og meget mere

    Det er derfor et stÌrkt vÌrktøj til søgeordsanalyser og til analyser og optimeringer af dit website i andre henseender.

    Hvis du ikke allerede har sat Google Analytics op på dit website, så har du slet ikke tid til at læse resten af dette indlæg. Afsted med dig! 😉

    3. Google Keyword Planner

    Link: https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner

    Google Keyword Planner er endnu et stÌrkt vÌrktøj fra Google. Det er lavet for at hjÌlpe Google Ads-annoncører med at finde de søgeord, som deres reklamer skal vises pü. Det fungerer dog ogsü godt til at analysere søgeord, nür du skal lave almindelig søgemaskineoptimering.

    Dette vÌrktøj kan give dig informationer om, hvor mange münedlige søgninger bestemte søgeord har. Det kan ligeledes hjÌlpe dig med at finde relaterede søgeord, som ogsü kan vÌre relevante for dit website.

    Der er dog en hage ved vÌrktøjet: For at bruge Google Keyword Planner er du nødt til at oprette en Google Ads-konto som er aktiv (dvs. har aktive kampagner).

    Søgeordsforslag i Google Keyword Planner

    4. Google Trends

    Link: http://www.google.dk/trends/

    Google Trends er ogsü et vÌrktøj fra Google. VÌrktøjet kan vise dig information om forskellige søgetendenser.

    Du kan:

    • Tjekke specifikke søgeords tendenser over tid
    • FĂĽ inspiration til hvad folk søger meget pĂĽ
    • Tjek søgeord op mod hinanden
    • … og meget mere

    5. Morningscore

    https://morningscore.io/

    Der findes mange forskellige søgeordsrangeringsvÌrkstøjer pü markedet. Et af dem er Morningscore.

    Morningscore er vores søsterselskab og et tool, der specifikt er udviklet til den digitale marketeer, som ikke er SEO-specialist.

    Morningscore er et brugervenligt, nemt og simpelt SEO-vÌrktøj. Det vil sige, at selvom du ikke er SEO-ekspert, har du mulighed for nemt at fokusere pü de forbedringer, som reelt betyder noget for at du kan fü bedre trafik. Morningscore viser nemlig nøjagtigt de forbedringer eller fejl, du bør rette pü dit site. Derudover für du ogsü vejledninger til at rette tingene selv.

    Hvad kan du med Morningscores SEO-vÌrktøj?

    • ForstĂĽ grundlĂŚggende SEO
    • OvervĂĽge dine data hele tiden
    • Analysere konkurrenter og sammenligne søgeord
    • Tracke dine søgeord og sortere dem i mapper
    • Rette tekniske fejl pĂĽ dit website
    • FĂĽ overblik over alle dine links

    Morningscore er et brugbart vĂŚrktøj – bĂĽde nĂĽr du laver søgeordsanalyser og skal følge dit websites udvikling i Google efter du er begyndt pĂĽ selve optimeringen.

    Morningscores søgeordsanalyse vÌrktøj som viser søgeord med søgevolumen og placering

    6. Accuranker (SERP tracker)

    Link: https://accuranker.com/

    Accuranker er en søgeordsrangeringstracker, som er designet til at hjÌlpe dig og din virksomhed med søgemaskineoptimering og organisk reach. En af de stÌrkeste facetter ved Accuranker er softwarets øjeblikkelige opdateringer i realtime pü søgeord baseret pü Googles og Bings søgemaskiner, som giver dig mulighed for at holde øje med lokale søgeord og din egen position pü nuvÌrende tidspunkt.

    Der findes mange forskellige SERP-trackere på markedet – nogle dyrere end andre.

    7. SEMrush – All in one

    https://www.semrush.com/

    Semrush er et SEO-vĂŚrktøj for dem, som har lidt mere SEO-erfaring. Det er et vĂŚrktøj, som indeholder flere discipliner, herunder SEO og Google Ads (SEM). SEMrush kan giver dig et indblik i din synlighed pĂĽ Google, relevante søgeord, indgĂĽende links, annoncekampagner, sociale medier og konkurrenter – og sĂĽ har du ogsĂĽ mulighed for at tjekke dit content.

    Mest benyttede vÌrktøj i SEMrush:

    • Konkurrentanalyse
    • Søgeordsanalyse
    • Linkbuilding
    • Analyse af trafik
    • Sammenligning af domĂŚner
    • Rank tracking
    • PPC søgeordsvĂŚrktøj

    8. Andre vÌrktøjer

    Der findes et sidste hemmeligt vÌrktøj, som du bør kende. Er du klar? Det sidste tool er en god gammeldags Google-søgning.

    Det er nemlig rigtigt! En Google-søgning.

    Pointen er, at hvis du tilgür Google fra en browser i inkognito-tilstand og søger pü et givent søgeord, sü kan du bruge resultatet til at forstü, om søgeordet er relevant for dig.

    Processen er følgende:

    • GĂĽ i inkognito-tilstand og søg efter dit søgeord
    • Se pĂĽ top 3-resultaterne i Google
    • Disse tre resultater dĂŚkker historisk set indhold, der er populĂŚrt hos folk, der søger efter den givne term
      • Ergo: Hvis resultaterne i top 3 henviser til konkurrenter eller andre relevante ting – DING DING DIIING! SĂĽ har du et godt søgeord. Men hvis søgeresultaterne er domineret af studenterguiden, Wikipedia og PDF-filer, sĂĽ gĂĽ en stor bue udenom.
    • Du kan ogsĂĽ se pĂĽ om Google-søgningen giver et resultat med annoncer i toppen. Hvis det er tilfĂŚldet, er det nemlig tegn pĂĽ, at andre er villige til at betale for trafikken – ergo den mĂĽ vĂŚre penge vĂŚrd.

    Google soegning for søgeord "loftlemme" med eksempler af annoncer fra Google Ads

    Hvis du vil lĂŚse mere om søgeordsanalyseprocessen, sĂĽ har vi ogsĂĽ skrevet et indlĂŚg specifikt om at finde søgeord – SĂĽdan finder du de perfekte søgeord – som du bør give dig i kast med at lĂŚse. 😊