Vent venligst

Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel

. Vi sÌtter pris pü muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

PĂĽ gensyn

Step 1 / 3

orange landscape
close icon

    Step 1 / 3 - VĂŚlg projekttype

    Kom i dialog om dit nĂŚste projekt

    Send os en uforpligtende forespørgsel og fü en realistisk pris idÊ pü dit projekt.

    WebsiteWebshopSeoAnnonceringProgrammering
    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt sĂĽ godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Marketing

    7+1 Søgeordsanalyse vÌrktøjer du bør kende

    Tilbage til blog

    Author avatar

    Amalie Koblauch Christensen

    nov 27

    Dette indlæg indeholder min liste over de søgeordsanalyse værktøjer du, som marketeer bør kende til – efter min mening.

    De fleste af dem er ganske gratis, hvilket kun gør det til en selvfølge at du bør kende til dem 😉 Der er dog også nogen der koster lidt. De værktøjer kan selvsagt mere og du bør overveje at investere i et søgeordsanalyse værktøj, hvis du arbejder aktivt med SEO og/eller Google Ads.

    Lad os springe ud i det.

    Søgeordsanalyse vÌrktøjerne du bør kende

    1. Google Search Console (Google Webmaster tools)

    Link: https://search.google.com/search-console/about

    Google Search Console, er også et vigtigt værktøj, som du bør få sat op. Værktøjet har nogle funktioner, som Google Analytics ikke har. Én af de vigtigste funktioner i Google Search Console er, at du kan få data om, hvilke søgeord dine besøgende har fundet dit website på.

    Desuden er det muligt at koble din Google Webmaster Tools-konto til din Google Analytics konto hvilket giver et langt bedre overblik, sü sørg for at fü gjort det.

    En anden god feature er, at du kan fü et historikoverblik over din placering pü udvalgte søgeord over den seneste tre müneders periode.
    Forespørgsler rapport i Google Search console som viser mangden af kliks og eksponeringer for mest benytede søgeord

    1. Google Analytics

    Link: http://www.google.com/analytics/

    Google Analytics er et uundvÌrligt vÌrktøj for et seriøst website. Med dette vÌrk- tøj kan du analysere dit website og dets besøgende.

    Du kan blandt andet fĂĽ data om:

    • Hvor mange besøger websitet
    • Hvordan finder dine besøgende dit website
    • Hvilken enhed bruger de (computer, tablet eller mobil)
    • Geografisk placering for dine besøgende, samt deres sprog
    • Og meget mere

    Det er derfor et stÌrkt vÌrktøj til søgeordsanalyser og til analyser og optimeringer af dit website i andre henseender.

    Hvis du ikke allerede har sat Google Analytics op på dit website, så har du slet ikke tid til at læse resten af dette indlæg. Afsted med dig! 😉

     

    1. Google Keyword Planner

    Link: https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner

    Google Keyword Planner er endnu et stÌrkt vÌrktøj fra Google. Det er lavet for at hjÌlpe Google Adwords-annoncører med at finde søgeord, som deres reklamer skal vises pü. Det fungerer dog ogsü godt til at analysere søgeord, nür du skal lave almindelig søgemaskineoptimering.

    Dette vÌrktøj kan give dig informationer om, hvor mange münedlige søgninger bestemte søgeord har. Det kan ligeledes hjÌlpe dig med at finde relaterede søgeord, som ogsü kan vÌre relevant for dit website.

    Der er dog en hage ved vÌrktøjet: For at bruge Google Keyword Planner er du nemlig nødt til at oprette en Google Ads konto som er aktiv (dvs. har aktive kampagner).

    Søgeordsforslag i Google Keyword Planner

    1. Google Trends

    Link: http://www.google.dk/trends/

    Google Trends er ogsü et vÌrktøj fra Google. VÌrktøjet kan vise dig information om forskellige søgetendenser.

    Du kan:

    • Tjekke specifikke søgeords tendenser over tid
    • FĂĽ inspiration til hvad folk søger meget pĂĽ
    • Tjekke søgeord op mod hinanden
    • Og meget mere

     

    1. Morningscore

    https://morningscore.io/

    Der findes mange forskellige søgeordsrangeringsvÌrkstøjer pü markedet. En af dem er Morningscore.

    Og ja Morningscore er vores søsterselskab (lidt nepotisme skal der til 😉). Spøg til side så er det et tool udviklet specifikt til den digitale marketeer, som ikke er SEO specialist.

    Morningscore er et brugervenligt, nemt og simpelt SEOvÌrktøj. Det vil sige, at selvom du ikke er SEO ekspert, har du mulighed for nemt at fokusere pü de forbedringer som reelt betyder noget for at fü bedre trafik. Morningscore viser nemlig nøjagtigt de forbedringer eller fejl du skal rette pü dit site. Derudover für du ogsü en beskrivelse af hvordan du skal rette det.

     

    Hvad kan du med Morningscore seo vÌrktøj?

    • ForstĂĽ basis SEO
    • Aldrig miste sporet, da du kan overvĂĽge dine data hele tiden.
    • Analysere og sammenligne konkurrenter sider og tilstedevĂŚrelse i søgemaskiner
    • Følge dine søgeord, og inddele dem nemt i mapper
    • Kontroller tekniske fejl pĂĽ dit website
    • Overblik over dine links.

    Morningscore er derfor et stÌrkt vÌrktøj, büde i forbindelse med søgeordsanalysen, og til at følge dit websites udvikling i Google, efter du er begyndt pü selve optimeringen.

    Morningscores søgeordsanalyse vÌrktøj som viser søgeord med søgevolumen og placering

    1. Accuranker (SERP tracker)

    Link: https://accuranker.com/

    Accuranker er en søgeordsrangeringstracker, som er designet til at hjÌlpe dig og din virksomhed med søgemaskineoptimering og organisk reach. Et af de stÌrkeste facetter ved Accuranker er softwarets øjeblikkelige og realtids opdateringer pü søgeord baseret pü Googles og Bings søgemaskiner, som giver dig mulighed for at holde øje med lokale søgeord og din egen position pü nuvÌrende tidspunkt.

    Der findes mange forskellige SERP trackere på markedet – nogle mere dyre end andre.

     

    1. SEMrush – All in one

    https://www.semrush.com/

    Semrush er et SEOvÌrktøj for dem som har lidt mere SEOerfaring. Det er et vÌrktøj som indeholder flere discipliner, herunder SEO og Google Ads(SEM). SEMrush kan giver dig et indblik i din synlighed pü Google, relevante søgeord, dine indgüende links, din annoncekampagner, sociale medier, din konkurrenter og samt du har mulighed for at tjekke din Content.

     

    Mest benyttede vÌrktøj i SEMrush:

    • Analyse af konkurrenters sider og tilstedevĂŚrelse i søgemaskiner
    • Søgeordsanalyse
    • Linkbuilding-arbejde
    • Analyse af trafik
    • Sammenligning af domĂŚner
    • PlaceringstrĂŚk
    • PPC søgeordsvĂŚrktøj

     

    1. Andre vÌrktøjer

    Der findes et sidste hemmeligt vÌrktøj du bør kende. Er du klar? Det sidste tool er; en god gammeldags Google søgning.

    Det er nemlig rigtigt! En Google søgning.

    Pointen er at hvis du tilgür Google fra en inkognito browser og søger pü et givent søgeord, sü kan du bruge resultatet til at forstü om søgeordet er relevant for dig.

    Processen er følgende:

    • Søg efter dit søgeord i en inkognito browser
    • Kig efter top-3 resultater i Google
    • Disse tre resultater er historisk den type indhold folk der søger dette term søger efter
      • Ergo: Hvis top-3 resultater er konkurrenter eller andre relevante ting, DING DING DIIING! SĂĽ har du et godt søgeord. Men hvis søgeresultaterne er domineret af studenterguiden, wikipedia eller PDF-filer, sĂĽ gĂĽ en stor bue udenom.
    • Du kan ogsĂĽ kigge efter om Google søgningen giver et resultat, med annoncer i toppen. Annoncer i toppen er et tegn for at andre er villige til at betale for denne trafik – ergo den mĂĽ vĂŚre penge vĂŚrd.

    Google soegning for søgeord "loftlemme" med eksempler af annoncer fra Google Ads

    Hvis du vil læse mere om søgeordsanalyseprocessen, så har vi også skrevet et indlæg omkring: ”Sådan finder du de perfekte søgeord”, som du bør give dig i kast med at læse. 😊

     

    Vind topplaceringer i Google, og fĂĽ mere salg!
    Fü et bud pü, hvordan vores SEO-specialister kan hjÌlpe dig til større synlighed og større omsÌtning.

      Vores kunde Daxiomatic