Vent venligst
Step 1 / 3
Effektiv konverteringsoptimering
Pointen med konverteringsoptimering er at øge andelen af dine besøgende, som laver en konverterende handling som f.eks. at udfylde en kontaktformular, købe et produkt eller at ringe til dig.
Scroll ned for mere
Forstå businesscasen, før man implementerer løsninger
Sådan arbejder vi med konverteringsoptimering
Før vi starter op med konverteringsoptimering så laver vi en analyse af, hvordan dit website eller webshop performer i dag.
Vi gennemgår analysen med dig og giver et overblik over, hvorfor du kæmper med en lav konverteringsrate. Den proces får de tørre tal på bordet og sætter mavefornemmelserne udenfor døren.
Herfra sætter vi realistiske målsætninger og laver en plan, som vi eksekverer på efterfølgende. Efter få måneder kigger vi på tallene igen og viser dig effekten af indsatsen.
Cases |
Skaleret afkast igennem øgede konverteringsrater
Mere trafik
Flere konverteringer
Lavere bounce rate
41% Flere konverteringer
md. Besøgende
nye brugere fra Facebook
Mere trafik
Flere henvendelser
Øget konverteringsrate
95% Fuld ordrebog
Konverteringsoptimering handler om mere en blot "pop-ups"
Forstå dine kunders behov og skab den gode kunderejse
Det lyder nemmere sagt end gjort, men konverteringsoptimering handler om at guide besøgende på din hjemmeside i stedet for, at lade dem klikke tilfældigt rundt.
Nøglen til den gode konverteringsoptimering er at definere klare og realistiske målsætninger til forskellige typer af konverteringer (mail, opkald, tilmeldinger) og derefter arbejde systematisk med de virkemidler, som gør brugerrejsen nemmere for kunderne.
+65%
Flere leads+134%
Konverterings-rate+64%
Øget værdi af eksisterende trafik“Morningtrain forstod med det samme, hvad vi stilede efter, lyttede og eksekverede, så vi i dag står med et professionelt og brugervenligt website.”
Kenneth Jørgensen
Online Marketing, Athenas+300%
Hurtigere loadtider på mobil og desktop+15%
Konverteringsrate4 effektfulde områder i konverteringsoptimering
Brugervenligt design
Designet skal være tidssvarende og nemt at navigere i. Kunsten er at gøre det brugbart og ikke for kunstnerisk.
Hastighedsoptimering
Hastighedsoptimering er et absolut must. Dine kunder vil ikke vente på, at de website loader færdigt.
Call-to-actions
Call-to-actions (CTA) er synlige knapper, som på udvalgte steder på websitet guider til den website besøgende.
Splittests
Er ide A eller B bedst? Få data på teorien ved at opsætte splittests med forskellige visninger.
The dream team
Når du indgår et samarbejde om konverteringsoptimering, så er det altid med vores egne specialister.
Du har altid en fast kontaktperson, og du kan komme i kontakt med hele teamet undervejs i hele processen.
Det giver tryghed og sikkerhed for, at din konverteringsoptimering udføres af de eksperter, som du har mødt.
3 vigtige overvejelser om konverteringsoptimering
Er din kommunikation involverende nok?
Du skal overveje, om din kommunikation er præcis nok, og om du taler i øjenhøjde med din besøgende.
Er du klar nok på ”dit promise” og social proof?
”Dit promise” er den værditilskrivning, som du giver dine kunder, og bliver i andre sammenhænge kaldt dine ”USP'er”.
Udstråler dit website jeres DNA godt nok?
Du kan skille dig ud ved at lade DNA’et i virksomheden træde frem sammen med dine holdninger til forretning.
Sejt at du har læst helt hertil
Lad os bare tage en snak
Du er forhåbentligt blevet tændt på idéen om, at øge din hjemmesides konverteringer i fremtiden
Tag en snak med vores kollega Mathias, hvor I taler om jeres problemstilling og jeres muligheder.