Tilmeld:

Webshop & SEO

Bloomit

60% vækst i organisk trafik i 2016

Bloomit har en fuld service-løsning ved os. Det betyder, at vi optimerer SEO, konvertering, grafik og layout og integrering af andre systemer, mens vi samtidig hoster deres hjemmeside.

BLOOMIT LEVERER BLOMSTER ONLINE OG VÆKSTER STORT

Bloomit savnede en partner, der kunne varetage og rådgive om alt fra udvikling til online markedsføring. Vi har i dag et tæt samarbejde, som har ført gode resultater med sig.

  • + 60 % Flere organiske besøg
  • + 56 % Øget omsætning online
  • + 10 % Flere ordrer fra mobil & tablet

BLOOMIT VÆKSTEDE MARKANT IGENNEM ADWORDS

Vi overtog varetagelsen af Bloomits AdWords annoncering, hvor vi nu foretager løbende optimering, og resultaterne heraf er tydelige.

Derudover opsatte vi også Google Shopping, hvilket har givet et 16 gange højere afkast end de investerede annoncekroner.

  • + 78 % Øget omsætning fra AdWords
  • + 26 % Øget antal besøgende fra annoncer
  • 8 % Lavere klikpriser
Claus Lethenborg Indehaver Bloomit ApS

"Vores oplevelse som kunde hos Morning Train er, at vi er i fokus og har deres fulde opmærksomhed. Der er en åben og ærlig vilje samt evne til at gøre det klart for os, hvad vi får for vores penge."

Erobring af sæsonernes potentiale

En del af Bloomits omsætning er afhængig af højtider og vigtige mærkedage, og selvom Bloomit i forvejen havde en høj omsætning på disse, blev der lagt en konkret strategi for at erobre en større andel.

Til trods for at Valentinsdag altid har været essentiel for Bloomit, så var deres omsætning op til denne i 2017 578% højere end året før (illustreret på billedet).
Denne andel af mærkedagens blomstersalg blev blandt andet erobret igennem en målrettet online marketing indsats.

Dette er et empirisk bevis på, at man ikke må antage at ens højsæsoners potentiale er opnået; der er altid andele, der kan vindes så længe der ligges målrettet og seriøst arbejde bag.

Markant online vækst fra 2015 til 2016

Som det kan ses til højre har indsatsen på online marketing vækstet markant fra 2015 til 2016. 
Her ses en organisk vækst på 208% fra besøgende via Google (SEO) i november måned 2016 i forhold til november måned 2015. 

Det er på baggrund af resultater som disse, at vi sammen med Bloomit hele tiden har en fornemmelse af, hvad investeringen i online markedsføring kaster af sig, og hvilke aktiviteter der er mest effektive. 

Månedlig optimering af SEO og konvertering på webshop

Bloomit har en fuld service-løsning hos os. To af de helt store opgaver, vi løfter for Bloomit, er optimering af SEO og konvertering på deres webshop. Hver måned arbejder vi på at tiltrække endnu flere besøgende til Bloomit, der samtidig bliver til betalende kunder.  

Blog til et skræddersyet CMS

Bloomits hjemmeside er bygget på et skræddersyet CMS-system. Vores frontend'ere programmerede websitet fra bunden, så Bloomit kunne få mest ud af deres ønske om at få tilføjet en blog til hjemmesiden. 

Pop-up løsningen Morning Catch giver tilmeldinger

Bloomit har tilkoblet Morning Catch på deres website, som er et moderne pop-up-vindue, der skaber rammerne for øget konverteringen på nyhedsbreve, kampagner og andre digitale markedsføringstiltag.

FlowerAwards blev et hit

Bloomits synlighed på nettet 10-doblede i oktober måned, og sitet fik ca. 60.000 sidevisninger – kun via organisk trafik, som Morning Train stod for. Forklaringen er FlowerAwards: En konkurrence, hvor vi belønnede de flotteste blomsterbilleder med gavekort til Bloomit.

Bloomit FlowerAwards 2016

Vil du høre mere?

Skal vi give et bud på dit projekt?

Tag fat i vores projektleder, Thomas; så hjælper han dig i gang med dit projekt.

Kontakt Thomas
Morning Train Technologies ApS © 2010 - 2017 • Gammelsø 4 1. TH., 5000 Odense C, Danmark • Tlf: 71 99 55 30 • CVR: 33362749