Vent venligst
Step 1 / 3
International Google Ads, SEO, leadgenerering
Bluebeam
Bluebeam er en international vækstvirksomhed, som skaber mere effektivt samarbejde for store virksomheder i byggebranchen med digitale opmålingsværktøjer.
Morningtrain fik lov til at komme med på rejsen og realisere det internationale forretningspotentiale med afsæt i Norden.
Problem
Uudnyttet vækstpotentiale i nordiske lande
Bluebeam vidste, at de havde et knaldgodt produkt - men der var bare ikke nok, som kendte og brugte det.
Deres system Revu gør det nemlig nemt og tidseffektivt at afgive tilbud på store byggeprojekter, og samtidig samler Revu alle de forskellige interessenter i et byggeprojekt, så kommunikationen forbedres og fejl mindskes.
Bluebeam havde derfor en klar målsætning om at opnå langt flere leads / trial downloads i de nordiske lande – Danmark, Norge og Sverige. De ved nemlig, at når byggevirksomheder først har prøvet Revu - ja så bliver de ved.
Der lå altså en stor indsats i at udvide den digitale indsats for at opnå flere leads og trials. Samtidig søgte Bluebeam en performance marketing partner, som kunne indgå i tæt dialog med det tilknyttede brandingbureau. Morningtrain blev budt til bordet som samarbejdspartner på leadgenerering, hvor SEO og Google Ads kom i fokus.
Planen
Massiv udvidelse af Google Ads og SEO indsats for at øge signups
En væsentlig del af inbound marketing indsatsen blev en massiv udvidelse af søgeord med relevante, danske, svenske og norske søgetermer på Google Ads for at udvide og identificere nye, købsladede søgeord for Bluebeam. De opererer nemlig i et bredt marked, hvor der kan være ret mange forskellige typer af beslutningstagere, som det gjaldt om at finde frem til.
Foruden at jage den mest købsladede trafik blev der også iværksat en top-funnel indsats med bl.a. display annoncering, Youtube-annoncering og Discovery-annoncering. Dette blev kombineret med en SEO-indsats med formål at skabe ny trafik på prospects og forklare denne målgruppe, hvordan Bluebeams produkt kan hjælpe med at løse de forskellige pains i disse større byggeprojekter via digitalisering.
Slutteligt blev indsatsen krydret med hyppig sparring mellem Bluebeam, Morningtrain og brandingbureauet for at sikre, at den globale marketingplan blev oversat korrekt til andre sprog og indsatser i de andre nordiske lande.
Resultat
Markant vækst i trial-signups og øget sammenspil for global strategi
Resultaterne for Bluebeam blev ganske tydelige allerede få måneder inde i samarbejdet, hvor især de følgende 3 milepæle var af stor betydning;
1. Massiv vækst i antal downloadede trials i både Danmark, Sverige og Norge. De leads markedsføringen giver er af høj kvalitet og til glæde for sælgerne.
2. Vi har i fællesskab udforsket og skabt nye markeder for Bluebeam igennem nye, forretningskritiske søgeord.
3. En solid proces omkring implementeringen af den globale strategi, hvor vi samarbejder med branding-bureauet for at sikre en overensstemmende omni-channel strategi.
Udvidelse af søgeord gav adgang til nye typer kundeemner
Ved at turde udvide og eksperimentere i Google Ads med udvidelse af søgeord blev der identificeret nye målgrupper - og det blev identificeret hvilke målgrupper, som hyppigst skrev sig op til trials af Bluebeams produkt.
Denne viden var vigtig, så de forskellige kundeemner som fx arkitekter, ingeniører, entreprenører m.m. fik deres egne landingsider med de unique selling points, som var vigtigt for at motivere den enkelte målgruppe om at prøve værktøjet i en prøveperiode.
Website besøgende er godt men trials er bedre
Det var vigtigt, at marketingindsatsen talte godt sammen med salgsorganisationen - og omdrejningspunktet var signup til trials på Bluebeams værktøj.
Ved at indtænke salgsafdelingen i dialogen, så blev de forskellige marketingindsatser og søgeord løbende evalueret, så Bluebeam hurtigt fik bekræftet, hvilke marketingindsatser som drev den gode forretning.
Samarbejde
Tæt samarbejdet mellem projektdeltagerestyrkede global strategi
Når du kører en international marketingindsats , som skal understøtte produktsalget, så blev sammenspillet mellem Bluebeam, brandingbureauet og Morningtrain afgørende for, at der var en rød sammenhængende tråd mellem de forskellige indsatser og den globale strategi.
Dette sammenspil blev styrket via hyppige sparringsmøder mellem alle parter for at sikre, at kommunikationen og eksekveringen på de digitale indsatser gik efter planen.
Relaterede cases
Udforsk andre cases inden for det samme emne
Kontakt
Skal vi også hjælpe dig med at vækste via digital marketing?
Hvis du bare er en smule fristet af at lade vores Digital forretningsudvikler kigge på din udfordring, så kan vi sagtens forstå dig! Du er bestemt ikke den første.
Tag fat i Mathias til en uforpligtende snak eller møde.