ClickCease

Vent venligst

Vi har modtaget din forespørgsel
Tak for din forespørgsel

. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage
På gensyn

Step 1 / 3

orange landscape
close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Kom i dialog om dit næste projekt

    Send os en uforpligtende forespørgsel og få en realistisk pris idé på dit projekt.

    WebsiteWebshopDigitalt DesignSeoAnnonceringProgrammering

    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Tilbage til cases

    Google Ads, digital marketingstrategi

    Seminarer.dk

    Seminarer.dk stod overfor den seriøse udfordring, at deres hidtil primære online salgskanal - email marketing - ikke længere gav de nødvendige resultater.

     

    Målsætningen var derfor at finde det fremtidige rigtig digitale kanalmix for at sikre de fremtidige salgs- og omsætningsmål.

    seminare-cover

    Handlingsplan

    Google Ads som primær kanal

    Handlingsplanen havde stærkt fokus på leadgenerering via Google Ads kampagner på faste og nye produkter

    Indsatsområder

    Test af nye produktudvidelser

    Med Google Ads kunne vi hurtigt teste nye produkter og udvidelser til de eksisterende kampagner

    Fokus på output

    Evaluering af lead-kvalitet

    Seminarer.dk og Morningtrain prioriterede hyppig dialog for at få evaluering løbende på kvaliteten af henvendelser på de forskellige kampagner
    MacBook Image
    Seminarer.dk

    Effekten af gamle email-lister var stagnerende

    Seminarer.dk har tidligere fokuseret meget på at tiltrække kursister til deres seminarer og uddannelser via lange og gode email-lister. Men over de sidste år har effekten af disse email-udsendelser været stagnerende og var blevet til en reel udfordring.

    Det var derfor presserende for Seminarer.dk at tackle denne udfordring rettidigt og sammensætte det rigtige fremtidige digitale kanal-mix, så de fortsat kunne indfri deres ambitiøse målsætninger.

    Det var derudover vigtigt, at effekten af den kommende løsning kunne spores effektivt og hurtigt, så ledelsen og marketing-teamet fik bekræftelse på, at den nye satsning bar frugt. Denne udfordring blev Morningtrain inviteret med til at løse - og Google Ads blev identificeret som den primære løsning.

    seminarer

    Google Ads til at sikre nye kunder i forretningen

    Google Ads var det oplagte valg til at opnå flere vigtige målsætninger:

    1. Først og fremmest blev vi klogere på, hvad Seminarer.dks kunder rent faktisk søgte efter, når de skulle finde Seminarer.dks produkter (som er en lang række uddannelser og seminarer).
    2. Dernæst kunne vi spore os frem til, at Google Ads var uhyre effektivt til at skabe tilmeldinger til Seminarers uddannelser fra nye kursister - og at det faktisk især var nye kurser og uddannelser, som var de helt store trækplastre. Dette var en vigtig erkendelse, da det for mange virksomheder er de kendte, gamle produkter, som er de primære drivere til at skabe omsætning. Denne erkendelse bekræftede os i, at der skulle satses på at udvide Google Ads kontoen med de mange kortvarige nye kurser frem for at opskalere med en SEO-indsats på få produktkategorier - da det netop var de mange, nye uddannelser, som skabte omsætningen.
    3. Vi fik identificeret de unique selling points, som var vigtige for de nye kursisters valg. Det var bl.a. italesættelse af de pains, som kurserne løste, og fremhævning de anerkendte indlægsholdere.

    Med den rigtige formular til at konvertere nysgerrige mulige-kursister til betalende kursister kunne vi prioritere de forskellige Google Ads kampagner efter effektivitet og rentabilitet, så vi gradvis fik bygget en maskine, som leverede en eksponentiel opadgående kurve på omsætning, og som succesfuldt erstattede det tidligere email-kampagne fokus.

    seminarer-cover

    Eksponentielt stigende salgskurve

    Resultaterne med dette fokusskifte fra email-kampagner til Google Ads for at øge omsætningen fra digitale kanaler har været tydelige.

    Fra 4. kvartal 2019 - 1. kvartal 2020 blev omsætningen øget med 61%. Og fra 1. kvartal 2020 til 1. kvartal 2021 blev omsætningen øget med yderligere 62%. Således er paid-search omsætningen alene det sidste år steget med hele 222% i en virksomhed, som omsætter for et pænt 2-cifret millionbeløb om året fra digitale indsatser.

     

    seminarer

    Seminarer.dk lavede et succesfuldt skifte

    531 %

    Øget konverteringsrate fra PPC

    2152 %

    Øget omsætning fra PPC

    239 %

    Øget trafik fra PPC

    En genopfundet digital marketingmaskine

    Nyt fokus leverer eksponentiel vækst i kursustilmeldinger

    Seminarer.dk har med det nye fokus på Google Ads som primær ny digital kanal til at promovere og sikre kursus tilmeldinger fundet nye vækstmuligheder.

    seminarer-konference

    Evaluering på digitale indsatser

    Nye kursus tilmeldinger er godtmen kun til den rigtige kostpris

    Nye kunder i form af kursusdeltagere er altid en sejr, men nogle gange kan sejren være købt for dyrt.

    Derfor er det en fast del af samarbejdet mellem Morningtrain og Seminarer.dk at evaluere effekten af kampagner og sikre, at de bedst performende kursuskampagner får mest andel af marketingbudgettet.

    seminarer

    Samarbejde

    Samarbejde med Morningtraingiver ny viden til det interne team

    En fast del af samarbejdet er løbende sparring mellem det interne team hos Seminarer.dk og Morningtrain specialister. Det giver det interne team hos Seminarer.dk mulighed for at afprøve deres ideer og få inspiration fra Morningtrains specialister.

    seminarer-talk-after-seminar

    Kontakt

    Skal vi give et bud på dit online marketingsprojekt?

    Hvis du bare er en smule fristet af at lade vores Digital forretningsudvikler kigge på din udfordring, så kan vi sagtens forstå dig! Du er bestemt ikke den første.

    Tag fat i Mathias til en uforpligtende snak eller møde.

    Seminarer
    Kontakt Mathias Mide

      Hello there
      We can see that you are from Denmark. Would you like to switch to Danish?