Vent venligst

Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel

. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

orange landscape
close icon
Step 1 / 3 - Vælg projekttype

Kom i dialog om dit næste projekt

Send os en uforpligtende forespørgsel og få en realistisk pris idé på dit projekt.

WebsiteWebshopSeoAnnonceringProgrammering
Step 2 / 3 - Projekt information

Beskriv dit projekt så godt du kan

Step 3 / 3 - Dine oplysninger

Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

Marketing

Push-elementer i Facebook-annonceringer

Tilbage til blog

Author avatar

Morning Train

feb 13

Hvornår har du sidst klikket på en Facebook-annoncering?

Det er måske ikke noget, du gør særlig tit – og gør det kun, hvis du kan se et klart formål med det. Altså hvis det er en annonce, som appellerer til dig.

Det samme gør sig gældende for dine potentielle kunder.

I dette blogindlæg giver jeg dig et par eksempler på succesfulde Facebook-annonceringer.

 

Effektiv annoncering kræver omtanke

Facebook-annonceringer er et af online markedsførings svar på de målretninger, som vi kender fra den fysiske verden, hvor butikker eller virksomheder bl.a. køber annoncer i lokalaviser ud fra typiske demografier som grafiske områder og specifikke målgrupper.

Det er et godt eksempel på et klassisk push-element. Push-markedsføring er oplagt at bruge i forbindelse med lanceringen af et nyt produkt, en ny ydelse eller blot for at øge kendskabet til din virksomhed.

Hvad er push-markedsføring?
Push-marketing handler om at skabe eller påvirke et købsbehov, typisk ved at afbryde forbrugeren med det, han eller hun er i gang med – hvilket er supereffektivt på et medie som Facebook, hvor mange af os ofte bare sidder og fordriver tiden.

Men du skal gøre det ordentligt – og efter Facebooks regler. Vil du bruge Facebooks redskaber, må du gøre det på deres præmisser.

Mark Källstrøm, direktøren af Konkurrencer Nonstop, har ridset Facebooks konkurrenceregler og dansk lovgivning op på sit website. Du kan læse om det sociale netværks konkurrenceregler her.

 

Bloomits Facebook-konkurrence i forbindelse med Valentinsdag

Bloomits seneste Facebook-konkurrence (billede taget d. 10. januar 2017)

Facebook-annoncering i et B2C-perspektiv

En Facebook-annoncering virker på mange måder ligesom annonceringer i Google AdWords. Det betyder, at din indsats, dine annoncer og udbyttet heraf bør monitoreres løbende – uanset om du annoncerer til B2C- eller B2B-markedet.

Bloomit.dk har haft rigtig stor succes med at føre konkurrencer på deres Facebook-side.

Push-elementet i Facebook-konkurrencer skal absolut ikke undervurderes – hvis de fanger dine besøgendes interesse, fungerer de ofte som gratis promovering, og denne ‘kode’ har Bloomit knækket.

Læg mærke til de mange likes, delinger og kommentarer – det er sejt af en virksomhed på Bloomits størrelse

Det er ikke alle Facebook-annonceringer, som slipper gennem nåleøjet

Du skal huske at have din målgruppe i baghovedet hele vejen: Hvem er de? Hvad interesserer dem? Og vigtigst af alt: Opfylder du deres behov med dine annonceringer?

Bloomits Facebook-konkurrence har fået rigtig mange kommentarer og tags – mere eller mindre ubevidst. De opfordrer ikke decideret til det, men pga. deres sproglige formulering om kærlighedshistorier, har konkurrencedeltagerne engageret sig i opslaget.

Bloomits Valentinsdagskonkurrence har fået 100+ tilmeldinger og skaber positiv brandawareness.

Godt nok er det sjældent at sådanne fører til store salgsmængder, men det skaber opmærksomhed. Booster man opslaget, som Bloomit har gjort, kan det betragtes som en mild grad af annoncering.

 

Facebook-annoncering i et B2B-perspektiv

Vil du prøve noget andet end konkurrencer på Facebook, kan du prøve Facebooks lead ads.

Facebooks leadannoncer er et redskab, som vi har brugt for at udbrede vores blogindlæg og “10 designhacks” ved at ’lede’ vores interessenter mod vores nyhedsbrev.

Morning Train har f.eks. skabt et stort lead til en stor, succesfuld virksomhed og fået en hel del nyhedsbrevstilmeldinger på den måde.

Disse lead ads kan have en enorm impact – men endnu engang vil jeg understrege, at det kun virker, hvis det gøres rigtigt.

Tænk over det: Ville du falde for salgsorienterede overskrifter som “Få 3, betal for 2”, når du scroller ned ad dit Facebook-feed?

Fokusér i stedet på at give noget af dig selv og den ekspertviden, du besidder. Noget, dine besøgende kan bruge til noget. F.eks. designhacks, som kan øge konverteringen på din webshop eller website.

Morning Trains Facebook lead ad med "10 designhacks"

Morning Trains Facebook-leadannonce

Morning Trains resultater for Facebook lead ad: "10 designhacks, der øger konverteringen"

Resultaterne af vores leadannonce

Konkurrencer er én måde at dele dine produkter med dine kunder – lead ads er en anden
Begge metoder er stærke markedsføringselementer med hver sine fordele.

Og begge metoder er gode til at skabe interaktion med dine potentielle kunder.

Det er vigtigt altid at huske, at dine Facebook-følgere er mennesker, ligesom du selv er.
Husk derfor også at gøre dine budskaber personlige ved at inddrage læseren og skrive i et sprog, som er modtagerorienteret.

En god huskeregel er at sætte fokus på ”du” i stedet for ”vi”.