Det korte svar - start med Google Ads
Hvis du vil starte med online annoncering for at tiltrække nye kunder, så er Google Ads et rigtig godt sted at starte. Vores undersøgelser viser, at besøgende fra søgemaskinerne er 65% mere købsparate end besøgende fra de sociale medier - trafikken er til gengæld dyrere per klik.
Google Ads kan allerede inden for få måneder give dig klarhed om, hvorvidt søgemaskinerne er en lukrativ forretning for din virksomhed. Når din leadgenering/salg er kommet på benene igennem Google Ads, kan du supplere med annoncering på de sociale medier, som en del af en langsigtet marketingstrategi.
Læs mere om Google Ads annoncering
Det korte svar - start med LinkedIn
Hvis du vil bruge online annoncering til at blive synlig for nye medarbejdere, så er LinkedIn fænomenalt godt. Selvom Facebook ejer mere af trafikken, så er LinkedIn det professionelle sociale medie, hvor folk i langt højere grad interagerer med stillingsopslag end på Facebook.
LinkedIn giver dig nogle gode målretningsmuligheder baseret på geografisk placering, alder, uddannelse, erfaring og meget mere, så du kan målrette din annoncering utroligt specifikt.
Læs mere om LinkedIn annoncering
Det korte svar - start med Facebook
Hvis du vil bruge online annoncering til at øge din generelle synlighed, så er Facebook oplagt. Nøglen til en gode brand awareness kampagne er at ramme så mange som muligt i den ønskede målgruppe så ofte som muligt til færrest mulige penge.
Det giver Facebook et rigtig godt udgangspunkt for. Et alternativ kan være Google Display annoncering.
Læs mere om Facebook annoncering