ClickCease

Lad Morningbound være din digitale marketingafdeling

Web

16. marts 2023

Sådan identificerer og prioriterer du features til din MVP

I denne artikel vil jeg dele nogle af mine bedste råd til, hvordan du identificerer og prioriterer features til din Minimum Viable Product (MVP) for at sikre, at dit produkt rammer plet i markedet og skaber værdi for dine brugere.

 Forstå dine brugeres behov og painpoints

Det første skridt i processen med at identificere og prioritere features til din MVP er at forstå dine brugeres behov og pains.

Dine brugere kan være alt fra medarbejdere, kunder til nye potentielle købere. Dette kan gøres ved at gennemføre brugerinterviews, undersøge markedet og analysere konkurrenternes produkter.

Ved at forstå, hvad dine brugere ønsker og har brug for, kan du begynde at identificere de mest kritiske features, som dit produkt skal have for at opfylde disse behov. Men sørg for altid at have behovet og hvorfor i tankerne, når du skal identificere features.

Illustration af Morgan med millenials

Brug metoder som Jobs-to-be-Done, MoSCoW og Kano-modellen

Når du har en grundlæggende forståelse af dine brugeres behov, kan du bruge metoder som Jobs-to-be-Done (JTBD), MoSCoW og Kano-modellen til at identificere og prioritere features.

Disse metoder hjælper dig med at fokusere på de mest værdifulde og nødvendige features og sikrer, at din MVP opfylder kernebehovene hos dine brugere.

Skab en prioriteret liste over features ved hjælp af User Story Mapping

Efter at have brugt ovenstående metoder til at identificere potentielle features, skal du oprette en prioriteret liste over disse features.

Listen skal indeholde de mest kritiske og nødvendige features øverst, efterfulgt af mindre vigtige og “nice-to-have” features.

Dette vil hjælpe dig med at fokusere din udviklingsindsats på de mest værdifulde features først og sikre, at din MVP opfylder sine kerneformål.

Her kan det være en god ide at bruge User Story Mapping eller liste features efter hvad der har en høj værdi / lille indsats til det som har en lille værdi / høj indsats.

Morgan har lavet en prioritetsliste

Samarbejd med dit team og interessenter

Når du har oprettet en prioriteret liste over features, er det vigtigt at du inddrager dit team og andre interessenter i beslutningsprocessen på hvad der skal laves først.

Hvis det er muligt, så inddrag også dine kunder. Dette sikrer, at alle er på samme side og har en forståelse af, hvad der er vigtigst for produktet.

Det giver også mulighed for at samle feedback og input fra forskellige perspektiver, hvilket kan hjælpe med at forbedre og finpudse din MVP yderligere.

Byg og test din MVP

Når du har identificeret og prioriteret dine MVP-features, er det tid til at bygge og teste din MVP. Gør gerne dette i flere mindre sprints.

Dette indebærer at udvikle en simpel version af dit produkt, der indeholder de vigtigste features og kan bruges til at indsamle feedback fra brugere og interessenter.

Morgan er i gang med at lave teknisk SEO på sin hjemmeside

Efter de første 14 dage, så indsamler du feedback og itererer

Efter at have lanceret din MVP er det vigtigt at samle feedback fra brugere og interessenter.

Brug denne feedback til at forbedre dit produkt, justere dine prioriteringer og tilføje eller fjerne features, der vil gøre dit produkt endnu bedre.

Opsummering

Det at identificere og prioritere features til din MVP er altså en vigtig del af produktudviklingsprocessen.

Ved at følge denne trin-for-trin guide, kan du forhåbentligt få hjælp til at udvikle en MVP, der imødekommer behovene hos dine brugere, samtidig med at du får værdifuld feedback til at forbedre og optimere dit produkt.

Husk altid at være åben for ændringer og tilpasninger baseret på den feedback, du modtager fra dine kunder, så du kan skabe det bedst mulige produkt for dit marked og dine brugere.

Relaterede indlæg

Automatisering af processer

Umbraco 8 end of life – så hvad er det næste? Overvejelser og alternativer for dit CMS

Relaterede indlæg

Automatisering af processer

Umbraco 8 end of life – så hvad er det næste? Overvejelser og alternativer for dit CMS

KONTAKT OS

Første skridt i din forretningsudvikling

Vi venter allerede i spænding på at høre fra dig! Vi elsker at hjælpe virksomheder med noget på hjerte, som har digitale udfordringer, som vi kan løse sammen.

Rugaardsvej 55A 1. TV
5000 Odense C
Dampfærgevej 27-29 st.
2100 København Ø
Skriv til os
Book et møde
Job og Karriere Find kontaktperson
Skriv til os

Første skridt i din forretningsudvikling






    Du er en stjerne

    Tak for din henvendelse

    Du skulle nu have modtaget en bekræftelsesmail.
    Vi kigger på din henvendelse og vender retur hurtigst muligt.

    Ha´ en rigtig god dag ☀️

    Book møde

    Snak med os når det passer dig bedst!

    Hvonår?

    Vælg dato

    Ledige tider

    Book møde

    Tak! - Vi skal bare lige vide lidt mere om dig






      Du er en stjerne

      Tak for din henvendelse

      Du skulle nu have modtaget en bekræftelsesmail.
      Vi kigger på din henvendelse og vender retur hurtigst muligt.

      Ha´ en rigtig god dag ☀️

      Book møde

      Snak med os når det passer jer bedst

      Hvonår?

      Vælg dato

      Ledige tider

      Book møde

      Tak! - vi skal lige vide lidt mere om jer








        Du er en stjerne

        Tak for din mødebooking

        Du skulle nu have modtaget en bekræftelsesmail.
        Vi kigger på din henvendelse og vender retur hurtigst muligt.

        Ha´ en rigtig god dag ☀️