Steno Diabetes Center Odense (SDCO)
Visuel identitet og designmanual
SDCO tog fat i Morningtrain, da de ønskede en sammenhængende visuel identitet til deres eksterne kommunikation, der afspejlede ,hvem de er og tilknytningen til Region Syddanmark og Odense Universitetshospital (OUH).
Sund Livsstil på To Hjul
Hverdagslivet
Vidensudvikling
Grafik
Ikoner og infografik til at lette forståelse af komplekse emner
I udarbejdelsen af den visuelle identitet var der stort fokus på at få lavet en række ikoner og infografikker, som kunne bruges til at hjælpe med at kommunikere komplekse emner ud til SDCO´s målgruppe.
Morningtrain og SDCO arbejder stadig løbende på at udvikle flere visuelle elementer ud fra den visuelle identitet, da der hele tiden opstår nye behov for at gøre det nemmere at kommunikere mellem fagfolk og målgruppen.
Samarbejde
Arbejdet med diabetes
Klinisk forskning
Kompetenceudvikling
Diabetesbehandling
Sundhed og Glæde
Søttemuligheder
Nøglen til at lykkedes
Workshops satte processen i gang
Vi startede hele forløbet op med en workshop, hvor vi inviterede flere repræsentanter ind for SDCO. Her var det vigtigt at forstå deres nuværende udfordring, og hvordan vi kunne hjælpe målgruppen ved at skabe en visuel identitet med dem i fokus.
På workshops bruger vi flere typer af øvelser, der hjælper med at skabe den gode dialog. Det giver en “co-creation”-proces hvor vi sammen finder ud af, hvordan vi sætter retningen for den endelige leverance.
Kontakt os
Skal vi tale sammen om jeres visuelle identitet?
Går I også med overvejelser om et projekt?
Book et møde og lad os vende det sammen.