marts 18, 2022
september 29, 2023
Vent venligst
Step 1 / 3
Google Tag Manager (GTM) er et gratis, brugervenligt værktøj, der gør dig i stand til nemt at indsamle marketingdata ved at opsætte tags (kodestykker), der sporer hændelser uden at skulle ændre koden på din hjemmeside hver gang.
Efter opsætning af hændelsessporing i Google Tag Manager, kan den derefter kobles til Google Analytics. De hændelser, du har sat op i Google Tag Manager, kan bruges til at oprette og spore mål og give dig mere kontrol over sporing af enhver mulig konvertering, du måtte ønske at indsamle data om.
En hændelse (event) er enhver brugerinteraktion på dit websted, bortset fra en almindelig sidevisning (f.eks. et klik eller et scroll).
Hændelsessporing bruges til at indsamle detaljerede data på din hjemmeside eller mobilapp, som normalt ikke leveres ved at bruge standardmetoderne. Det parrer brugerinteraktion (som knapklik) med et specifikt element på din webside.
Ved at indsamle hændelsessporingsdata får du information og indsigt, der hjælper dig med at forstå brugeradfærd. Du kan derefter bruge denne indsigt til at optimere din hjemmeside og konverteringsrater og generere endnu flere konverteringer og leads.
Google Tag Manager kan bruges til at opsætte meget specifik hændelsessporing. I stedet for at spore klik på alle kontaktformularknapperne på en side eller hjemmeside, kan du spore konverteringer på en bestemt knap og fx teste om en kontaktformular bruges mere på startsiden eller på kontaktsiden.
Du kan stort set spore enhver brugerinteraktion på dit websted. Hvilke tags du vil opsætte afhænger dog udelukkende af, hvilke data du anser for at være mest værdifulde til at forbedre din digitale marketingindsats.
Her er nogle af de væsentlige begivenheder at spore ved hjælp af GTM:
Læs vores guide til hvordan du selv opsætter sporing her.
Google Tag Manager kan virke meget skræmmende, når du starter, men det er værd at bruge tid og kræfter på.
Hvad venter du på?