Vent venligst

Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel

. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

orange landscape
close icon
Step 1 / 3 - Vælg projekttype

Kom i dialog om dit næste projekt

Send os en uforpligtende forespørgsel og få en realistisk pris idé på dit projekt.

WebsiteWebshopSeoAnnonceringProgrammering
Step 2 / 3 - Projekt information

Beskriv dit projekt så godt du kan

Step 3 / 3 - Dine oplysninger

Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

Professionelt SEO bureau

SEO er en omfattende disciplin, og på denne side får du det fulde overblik.

Hvis du ikke ønsker det fulde specialistindblik men i stedet vil høre om de overordnede rammer hos Morning Train, så klik videre her.

thomas spreder dit budskab

Bedre ranking, bedre forretning

stiftere holder styr på projekterne

Hvad er SEO?

SEO er en forkortelse af Search Engine Optimization, som på dansk hedder søgemaskineoptimering. SEO er et arbejdsområde inden for online markedsføring, som handler om, at du optimerer din hjemmeside eller webshop ud fra de faktorer, som søgemaskiner som Google kigger på, når de skal vurdere hjemmesidernes relevans ift. brugersøgninger.

 

SEO går ud på, at du serverer informationer om dit website for Google. Målet med dette er at få søgemaskinen til at forstå, at dit site imødekommer søgemaskinebrugernes efterspørgsel, og at dit site er relevant for dem og giver dem en god oplevelse.

 

Formår du at gøre dette, vil Google placere dig i toppen af dens resultatside – eller SERP (Search Engine Results Page) som den også kaldes. Derved fortæller Google sine brugere, at netop dit site indeholder de informationer, de søger efter, og at dit indhold er af solid kvalitet.

 

Start din vækstrejse

SEO

"Vores oplevelse som kunde hos Morning Train er, at vi er i fokus og har deres fulde opmærksomhed. Der er en åben og ærlig vilje samt evne til at gøre det klart for os, hvad vi får for vores penge."

5 / 5

claus fra bloomit

Claus Lethenborg

Indehaver Bloomit ApS

SEO Odense: Sådan arbejder vi med SEO hos Morning Train i Odense

fra analyse til god udførelse

Du er ikke nødvendigvis ude på at sælge noget

Gå efter top 3 eller ingenting

Første side søgeresultaterne

Mennesker er vanedyr, om de vil indrømme det eller ej. Derfor er det heller ingen overraskelse, at de fleste mennesker kun kigger på første resultatside, når de har søgt efter noget - omtrent 75% af alle klik sker på første side.

Førstepladsen

Og endnu flere mennesker kigger endda kun på de første par resultater, som Google viser dem. Førstepladsen får ca. 33% af al trafik, andenpladsen får ca. 15%, og tredjepladsen ca. 9%.

Trafik

Derfor er det vigtigt for din trafik (og virksomhed), at du i det mindste ligger på side 1 på SERP’en. Derfra kan du kravle op ad rangstigen. Jo højere du kommer op på resultatsiden, jo mere trafik får din hjemmeside, og jo større bliver din chance for at konvertere.

morningtrain webbureau med seo ekspertise
programmering processen er klar

SEO kan ikke løses over et par uger

Alt for mange begår den fejltagelse at tro, at SEO bare kan løses over et par uger. De tager fejl, for SEO er en fortløbende arbejdsindsats, som først bærer frugt efter mange måneder. Alt efter din situation kan du måske se et par forbedringer efter 3 måneder. Men de helt store resultater kan du først høste efter 6, 12 eller måske endda 18 mdr.

 

Vi understreger, at du ikke skal forvente at se resultater med det samme. Grundigt SEO-arbejde kræver tid, hvorfor du må væbne dig med tålmodighed, når du ønsker at søgeoptimere din hjemmeside eller webshop.

 

Derfor skal du som kunde også styre uden om SEO-firmaer, som påstår at kunne skabe resultater inden for kort tid. Ethvert professionelt SEO bureau ved, at SEO tager tid.

SEO består af 4 konkrete discipliner

Tværtimod bør SEO optimering anskues som en proces bestående af flere faser og trin, som tilsammen udgør og skaber søgemaskineoptimeringen. Vi kan derfor dele SEO-arbejdet op i følgende overordnede arbejdsområder

Disse arbejdsområder er tilsvarede de samme områder, vi som SEO-virksomhed arbejder med, når vi laver søgemaskineoptimering for vores kunder. Neden for gennemgår vi disse fire områder for at give dig et overblik over, hvad en SEO-indsats indbefatter.

Søgeordsanalyse

Content optimering

Teknisk optimering

Linkbuilding
maria og thomas arbejder

Søgeordsanalyse

Et godt fundament er vigtigt for enhver indsats, uanset om du vil bygge et hus eller søgeoptimere din hjemmeside. Søgeordsanalysen er en del af det strategiske forarbejde, du ikke kan komme uden om, hvis du vil søsætte en struktureret og målrettet SEO-indsats. Analysen er udgangspunktet, som din SEO-optimering tager afsæt i.

 

I søgeordsanalysen prøver du at identificere, hvilke søgeord dine kunder bruger, når de søger efter dit produkt eller ydelse. Her er det vigtigt, at der er sammenhæng mellem det kunderne søger efter, og det de søgord du har valgt at fokusere på.

 

Start din vækstrejse

Spring analysen over og skyd dig selv i foden

overblik over resultater fra seo

Tænk som dine brugere

thomas med fiskestang

Købsladede søgeord konverterer bedre

Når du laver en søgeordsanalyse, skal du også tænke over, hvor købsladede dine søgeord er. Med købsladet mener vi, at folk bruger forskellige søgeord, alt efter hvor langt henne de er i deres købsproces.

En bruger der søger efter ”bil”, er ikke nødvendigvis interesseret i at købe en bil. Måske leder han bare efter et billede af en bil. Men hvis en bruger søger efter ”Køb sølv Fiat Panda”, er det straks mere sandsynligt, at brugeren overvejer at købe en sølvfarvet Fiat Panda.

Købsladede søgeord består ofte af flere ord. For jo længere henne i købsprocessen brugeren er, jo mere specifik er brugeren omkring, hvad han leder efter, fordi han ved, hvad han vil have. Ved at inkludere købsladede søgeord i din SEO-strategi højner du dine chancer for flere konvertering & flere ordrer.

Start din vækstrejse

Content optimering

analytiker der analyserer

Godt indhold skaber værdi for dine besøgende - og dig også

thomas med paraply

Best and worst practice inden for tekstoptimering

Når du laver SEO-tekster eller optimerer eksisterende tekster, skal du så vidt muligt forsøge at inkludere dine søgeord i teksterne. Men gør det på en måde som giver mening ift. budskabet og læsbarheden. Propper du dine tekster med søgeord, lægger Google ikke kun mærke til det, søgemaskinen straffer dig faktisk for det.

 

Google vil tro, du forsøger at nå til tops i SERP’en via ”keyword stuffing” , som er en forbudt SEO-strategi. Udover den indlysende grund til hvorfor keyword stuffing er en dårlig idé, bryder denne praksis også med læseflowet. Dine besøgende vil hurtigt lægge mærke til dette, når de læser dine tekster. Konsekvensen vil være, de lige så hurtigt stikker af fra din hjemmeside.

 

Husk også at optimere detaljerne. Når du optimerer indholdet på din hjemmeside, skal du også huske at bruge detaljerne strategisk. Eksempelvis er det vigtigt, at du inkluderer søgeord i dine over- og underoverskrifter, URL’er, billednavne, alt-tekster, page titles og meta descriptions. Google kigger alle disse elementer, når den gennemgår websites. Prøv derfor så vidt muligt at inkludere dine søgeord i dem, men kun så længe det ikke går ud over læsevenligheden.

 

Start din vækstrejse

Teknisk SEO optimering

ting du kan købe på en webshop

Teknisk optimering er vigtig

Når Google vurderer brugervenligheden og kvaliteten af din hjemmeside, kigger søgemaskinen på din hjemmeside i dens (u)fuldkomne helhed. Google kigger derfor ikke kun på tekst- og billedmaterialet, og de søgeord du bruger men også på de tekniske aspekter som bl.a. indbefatter:

 

  • Hvor tilgængelig din hjemmeside er for f.eks. syns- og hørehæmmede brugere
  • Hvor overskuelig din hjemmesides arkitektur er
  • Hvor god kvaliteten af din kodning er
  • Hvor hurtig din hjemmeside er
  • Hvorvidt din hjemmeside er optimeret til visning på mobile enheder
De hurtige vinder de gode placeringer

Hastighedsoptimering

organisk trafik grundet seo indsats

Google vælger brugervenlighed først

thomas arbejder på dit design

Sikkerhedsoptimering skal være en prioritet

Sikkerhed er altid vigtigt, uanset om du færdes i den virkelige verden eller den digitale. Når en hjemmeside er sikker, betyder det, at forbindelsen mellem browser og webserver er sikker. Bruger du f.eks. en kontaktformular på en sikker side, bliver dine data således krypteret.

 

Krypterede forbindelser gør det sværere at afkode data, som flyttes mellem servere og browsere. Så behøver du ikke frygte, at dine oplysninger bliver misbrugt af uvedkommende. En sikker hjemmeside giver brugerne tryghed, og tryghed er lig med brugervenlighed.

 

Som du nok har regnet ud, foretrækker Google sikre forbindelser. Eksempel: Har du sørget for en SSL-forbindelse til sikker flytning af data på dit site, får du en guldstjerne i Googles bog og en højere ranking, end hvis du ikke havde.

 

Start din vækstrejse

iphone i hånd uden skærm

Husk også mobiloptimering af dit website

Vi bruger vores smartphones til mange daglige gøremål, herunder informationssøgning. Når vi i højere grad besøger hjemmesider fra mobile enheder, stiller det også krav til hjemmesidernes mobilvenlighed.

Et desktop view er ikke egnet til mobilvisning, og er din hjemmeside ikke tilpasset til visning på mobile enheder, er din hjemmeside heller ikke mobilvenlig. Og er din hjemmeside ikke mobilvenlig, er den heller ikke brugervenlig. I en SEO-indsats er det derfor også vigtigt, at du behager søgemaskinerne ved at optimere din mobilvenlighed.

website intro process

Linkbuilding - Du kan sammenligne et Link med en anbefaling

Jo flere anbefalinger (links) du har, desto større er chancen for, at Google tildeler dig prominente placeringer. Når der bliver linket til en hjemmeside, kan Google se, at hjemmesiden er populær og et ”hot topic” lige nu.

 

Det er dog vigtigt, at indholdet og de tekniske faktorer er på plads, før du går i kast med linkbuilding. Du opnår aldrig den fulde linkbuildingeffekt, hvis hjemmesidens indhold ikke er på plads. Det svarer til at løbe et maraton med et brækket ben. Brug hellere et par uger på at skabe noget lækkert indhold, før du går i gang med at skaffe links og trafik.

 

Læs mere om linkbuilding

Værdien af et link - er alle links lige meget værd?

seo medarbejder glæde

Relevante links

En bilforretning får f.eks. meget mere ud af et link fra et stort bilmagasins hjemmeside end et link fra den lokale fiskerklub. For at få mest muligt ud af sin linkbuildingindsats skal du fokusere på at skaffe links fra relevante og autoritære hjemmesider. Det signalerer nemlig til Google, at din hjemmeside er en kvalificeret kilde inden for et bestemt fagområde, og at din hjemmeside derfor bør blive prioriteret i toppen af søgeresultaterne.

 

Men det er ikke kun autoritære og relevante links, en hjemmesides linkprofil bør indeholde. De hjemmesider der indeholder en bred diversitet i deres linkprofil, er ofte de hjemmesider, der performer bedst i Googles søgeresultater.

progra,mmering på højt niveau

Blanding af links

Din hjemmeside's linkprofil bør indeholde en blanding af profillinks, kommentarlinks, nichelinks, autoritære links, medielinks og andre linktyper. Når Google kommer forbi en hjemmeside, der har links fra forskellige linktyper, skaber det et mere naturligt billede i Googles øjne, end hvis hjemmesiden kun har én type links. Google anno 2018 vægter dog relevante og autoritære links meget højt, og derfor bør du fokusere på at skaffe links af den type i din linkbuildingindsats i dag og fremover.

 

Men det er ikke kun autoritære og relevante links, en hjemmesides linkprofil bør indeholde. De hjemmesider der indeholder en bred diversitet i deres linkprofil, er ofte de hjemmesider, der performer bedst i Googles søgeresultater.

Sådan arbejdes der med linkbuilding i praksis

vrbriller - vi skaber en virtuel virkelig på din hjemmeside

Variation af links

venstående er blot et mindre uddrag af linkmetoder, du kan arbejde med. Som tidligere nævnt er det vigtigt, at du ikke fylder din linkprofil kun med én type links, da dette kan føre til SEO-mæssige konsekvenser. Har du hverken erfaring med og/eller viden inden for linkbuilding, kan det være en god idé at alliere dig med et sagkyndigt SEO bureau, som kan yde linkbuildingrådgivning.

Linkbuilding er en effektiv disciplin inden for SEO men også et område, du skal være forsigtig med, for det kan have fatale konsekvenser, hvis du laver linkbuilding på en forkert måde. Husk: Google holder altid øje med dig.

Se de 10 ting du kan forlange af et SEO bureau

Linkbuildingindsatsen stopper aldrig

kreativ process i design afdeling
Linkbuilding tager tid

I brancher med stor konkurrence kan du forvente at skulle bruge mange timer ugentligt på linkbuilding, hvis du vil holde dig i toppen af søgeresultaterne. Linkbuilding er hårdt og tidskrævende arbejde, men indsatsen er meget givende rent SEO-mæssigt.

Kontakt

Skal vi give et bud på, hvordan vi kan hjælpe dig med SEO?

Hvis du er kommet helt hertil, så er du godt nok dedikeret til viden om SEO – stærkt! Du er meget velkommen til at søge mere viden og sparring hos vores specialister. Giv Thomas et kald eller skriv for at tage en uforpligtende drøftelse om dine SEO udfordringer.

Alt om SEO  – den rigtige

Kontakt Thomas Østerkjerhuus