Vent venligst

Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel

. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

orange landscape
close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Kom i dialog om dit næste projekt

    Send os en uforpligtende forespørgsel og få en realistisk pris idé på dit projekt.

    WebsiteWebshopSeoAnnonceringProgrammering
    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    SEO-bureau i Odense

    Nå til tops i Googles søgeresultater

    Søgemaskineoptimering konverterer 65 % bedre end andre digitale kanaler. Derfor er der hård konkurrence om at ligge øverst på Google.

     

    Men topplaceringer er ikke målet i sig selv - tværtimod. Målet er først og fremmest at få mest mulig relevant organisk søgetrafik med størst mulig værdi.

    Søgemaskineoptimering bureau til kunder fra Odense, København og Aarhus

    SEO-bureau med specialister og forretningsforståelse

    Et godt SEO-bureau arbejder med SEO som en integreret del af din samlede online marketingstrategi. SEO er nemlig en tværfaglig marketingdisciplin, der kræver vidt forskellige kompetencer.

    Derfor stiller vi hele Morningtrains online marketingteam til rådighed for dig, så du får glæde af vores specialister indenfor både teknisk SEO, linkbuilding og content creation.

    På den måde får du mest mulig vækst ud af dine SEO-indsatser. Selvom vi er specialister, når vores forretningsforståelse nemlig hele vejen rundt om din forretning.

    marketing-bg

    Afspil filmen

    Varighed: 45 sekunder

    SEO-specialisterne har din ryg

    Se filmen med vores SEO-specialister, der baner vejen til onlinevækst i din virksomhed.

    Se videoen
    Varighed: 45 sekunder
    Peter og Karsten er i gang med at lave en SEO strategi

    Vi hjælper dig med at forstå værdien af din SEO

    Potentialet er stort, når du vælger at arbejde med SEO, men det tager tid at få resultater.

     

    Derudover kan det være svært at gennemskue den konkrete værdi af SEO, fordi det er en kompleks marketingdisciplin.

     

    Hos Morningtrain sætter vores SEO-specialister en ære i at vise dig den konkrete værdi af arbejdet, så du selv bliver i stand til at vurdere potentialet.

     

    På den måde kan du være sikker på, at dine investeringer i SEO bærer frugt.

     

    Start din vækstrejse hos os

    En anbefaling værdig

    "Jeg har anvendt Morningtrain på flere små til mellemstore opgaver, hovedsageligt inden for SEO og SEM. Jeg er blevet mødt af ekspertise og professionalisme hver gang. Selv når jeg har måtte sætte strenge krav til tidsfrister, har man sikret, at der blev leveret. Meget anbefalelsesværdige."

    5 / 5

    0

    Andreas Bøggild Lund

    Executive Assistant hos H.J. Hansen Vin A/S

    SEO understøtter den digitale kunderejse Fang og fasthold kundernes opmærksomhed med SEO

    Icon

    Bliv opdaget online

    Kunderejsen starter i toppen af salgstragten, hvor du skal skabe opmærksomhed om dig selv. Ved hjælp af en contentbaseret SEO-strategi, der adresserer kundernes interesser, hjælper du dem til at opdage, at du kan løse et problem for dem. Dermed hjælper du dem med at finde frem til netop dig, når de bruger søgemaskinen til at lede efter en løsning på deres problem.

    Icon

    Få trafik til websitet

    Målet for dine SEO-indsatser at nå til tops i søgeresultaterne for de søgeord, du gerne vil findes på. Som tommelfingerregel kan du nemlig gå ud fra, at førstepladsen hos Google får ca. 21 % af al trafik, imens andenpladsen får ca. 10 % og tredjepladsen ca. 7 %. Og hele 75 % stopper søgningen uden at klikke videre til side to, så det er afgørende at være synlig i toppen.

    Icon

    Kvalificér dine leads

    Når du har skaffet trafik til dit website ved hjælp af SEO, kan du nå ud til de besøgende med remarketing-kampagner, som kvalificerer dem yderligere og gør dem til deciderede leads. Det kan du blandt andet gøre ved hjælp af målrettede Google Ads, som følger op på de emner, du allerede har introduceret for dine potentielle kunder ved hjælp af SEO.

    morningtrain-webbureau-seo
    Det tager tid indtil man kan se resultaterne af optimeringen

    Hvor lang tid tager det at få resultater med SEO?

    SEO er ikke et kortsigtet projekt, der kan klares på 14 dage eller en måned. Undgå derfor at lade dig friste af de SEO-firmaer, som lover store resultater indenfor kort tid.

     

    Alt efter din situation er det sandsynligt, at vores SEO-specialister kan skabe nogle forbedringer efter 3 måneder, men de helt store resultater kan du først forvente at se efter 6, 12 eller måske endda 18 måneder.

     

    Hvis du er interesseret i effektiv onlinemarkedsføring af din virksomhed på kortere sigt, anbefaler vi, at du fremfor SEO bruger Google-annoncering.

    Hvorfor bruge et SEO-bureau?

    Vi laver en SEO-løsning, der passer præcis til dig

    SEO-løsninger til ethvert behov

    Kontakt vores forretningsudvikler Mathias Mide på 30 14 88 38, hvis du har spørgsmål til Morningtrains SEO-løsninger.

    Kom godt i gang med SEO
    Det kan du forvente fra os
    Stigning i antal besøgende på 10-20 %
    SEO- og konkurrentanalyse
    Søgeordsanalyse og optimering af 1-3 søgeord
    2 backlinks af høj kvalitet
    Reparation af 1-3 tekniske SEO-fejl
    Løbende opfølgning og tæt dialog med en af vores SEO-specialister under hele forløbet
    Vi står for 60 % af SEO-arbejdet
    +
    Vi vejleder dig i at skrive SEO-indholdet selv
    Vi vejleder dig i at opsætte undersider på dit website
    Vi vejleder dig i at reparere tekniske SEO-fejl
    Pris pr. måned
    4.000 kr.
    Få større afkast af din SEO
    Det kan du forvente fra os
    Stigning i antal besøgende på 30-40 %
    SEO- og konkurrentanalyse
    Søgeordsanalyse og optimering af 4-8 søgeord
    3-5 backlinks af høj kvalitet
    Reparation af 5-10 tekniske SEO-fejl
    Løbende opfølgning og tæt dialog med en af vores SEO-specialister under hele forløbet
    Vi står for 80 % af SEO-arbejdet
    +
    Vi skriver en del af det nye SEO-indhold for dig
    Vi vejleder dig i at skrive en del af indholdet selv
    Vi opsætter undersider på dit website
    Pris pr. måned
    6.800 kr.
    Gå all in på SEO
    Det kan du forvente fra os
    Stigning i antal besøgende på 50-70 %
    SEO- og konkurrentanalyse
    Søgeordsanalyse og optimering af 10-20 søgeord
    Minimum 6 backlinks af høj kvalitet
    Reparation af 20-50 tekniske SEO-fejl
    Løbende opfølgning og tæt dialog med en af vores SEO-specialister under hele forløbet
    Vi står for 90 % af SEO-arbejdet
    +
    Vi skriver alt det nye SEO-indhold for dig
    Du godkender alt det indhold, vi skriver
    Vi opsætter undersider på dit website
    Pris pr. måned
    >13.600 kr.

    Er du i tvivl om, hvilken løsning du skal vælge?

    Den rette SEO-løsning afhænger af, hvilke ressourcer du selv råder over internt. Kontakt os og lad os hjælpe dig med at vurdere omfanget af dit SEO-behov.

    Morningtrains arbejde med SEO er en agil metode som består af anaysefase, optimeringsfase og refleksionsfase.

    Analyse, optimering og refleksion

    Sådan arbejder vi med SEO

    Sådan arbejder vi med optimeringen af dit website

    Optimering, optimering, optimering

    Når vi optimerer et website, tager vi udgangspunkt i tre særskilte fokusområder: Content-optimering, teknisk optimering og linkbuilding.

    Nedenfor kan du læse om alle tre områder og få styrket din forståelse af, hvad en SEO-indsats indbefatter.

    Søgeordsanalyse

    Content-optimering

    Teknisk optimering

    Linkbuilding
    Thomas fisker op de mest effektive søgeord som matcher content med søgeintention

    Søgeordsanalyse

    Når man arbejder med SEO - eller søgemaskineoptimering, som er den danske betegnelse - kan man ikke komme uden om søgeordsanalysen.

    Den udgør nemlig den strategiske ramme for de konkrete forbedringer, der skal få dig til tops i søgeresultaterne. Med andre ord er søgeordsanalysen det fundament, som en god SEO-strategi bygger på.

    I søgeordsanalysen identificerer vi kort fortalt de søgeord, som dine kunder bruger, når de søger efter dit produkt eller din ydelse.

    Lær hvordan du selv finder de rette søgeord her.

    Søgeintention

    Tænk som dine kunder

    Vores SEO team tænker på købprocessen mens de laver søgeordsanalysen

    Købsladede søgeord konverterer bedre

    Som mennesker er vi tilbøjelige til at bruge forskellige søgeord, alt efter hvor langt vi er kommet i en købsproces.

     

    Når et søgeord er så specifikt, at det signalerer, at brugeren er nået langt i processen, taler man om et "købsladet søgeord".

     

    Her er et eksempel:

     

    Når en bruger søger på ordet ”bil” betyder det ikke nødvendigvis, at han er interesseret i at købe en bil. Måske leder han faktisk bare efter et billede af en bil.

     

    Hvis brugeren derimod søger på ”køb sølv fiat panda”, er det straks mere sandsynligt, at han overvejer at købe en sølvfarvet Fiat Panda.

     

    Det er i de købsladede søgeord, at guldet skal findes. Derfor tænker vi dem altid ind i søgeordsanalysen, så den samlede SEO-strategi øger dine chancer for flere konverteringer.

    Content-optimering

    Content-optimering handler først og fremmest om at skabe værdifuldt indhold.

    Google registrerer nemlig, hvor lang tid de besøgende tilbringer på dit website, og derfor er det afgørende at tilbyde content, der giver de besøgende en god grund til at blive på din side.

    Indholdet skal faktisk allerhelst være så godt, at brugerne vender tilbage igen og igen for at få opdateringer og mere indhold fra dig.

    Når det er tilfældet, vil Google nemlig lægge mærke til det og konkludere, at dit website er særlig værdifuldt - og det belønner sig i form af en god placering i søgeresultaterne.

    Alt dette har vi med i overvejelserne, når vi arbejder med at optimere content på dit website, så dine besøgende får en bedre oplevelse hos dig end hos konkurrenterne.

    Naturlig optimering af content med brugeren i fokus

    Best practice inden for tekstoptimering

    Tekstoptimering er en af de sværeste discipliner inden for optimering af content på et website.

     

    På et søgemaskineoptimeret website er der god overensstemmelse imellem teksterne og de relevante søgeord. Google scanner nemlig teksten på dit website for at finde ud af, hvad siden handler om, så tekstoptimeringen har til formål at gøre det nemt for søgemaskinen at forstå indholdet.

     

    Det betyder dog ikke, at du kan skyde genvej til en bedre placering i søgeresultaterne ved at tilføje så mange søgetermer som muligt på dit website.

     

    Algoritmen er nemlig snu og tolker den slags tricks som spam, hvilket påvirker dine placeringer negativt. Et overforbrug af søgeord ødelægger desuden læseflowet, hvilket giver en dårlig brugeroplevelse - og det påvirker ligeledes placeringerne i en negativ retning.

     

    Når vi laver SEO-løsninger, foregår det med udgangspunkt i en naturlig tekstoptimering, og vi sørger også for at optimere over- og underoverskrifter, URL’er, billednavne, alt-tekster, page titles og metabeskrivelser.

     

    Kontakt os her og start din vækstrejse i dag.

    seo-tekster

    Tekstforfatning

    En succesfuld SEO-indsats forudsætter typisk, at der skal produceres en vis mængde nye tekster til dit website, og det er en opgave, som mange virksomheder har svært ved at finde tid til. Derudover kan det være en svær kreativ balancegang at skrive fængende indhold, der er værdifuldt for læseren, samtidig med at det indeholder de relevante søgetermer.

     

    Derfor tilbyder vi tekstforfatning til SEO i vores online marketingafdeling, hvor vi har content creators, der er særligt specialiserede i copywriting.

     

    Når du trækker på deres ekspertise, får du kvalitetsindhold, der både kan hjælpe dig til tops i søgeresultaterne og skaber værdi for de besøgende på dit website.

     

    Tekstforfatning er en service, som kan kombineres med opsætning af nye undersider, linkbuilding eller nye blogindlæg. Vi kan også gøre det skriftlige indhold ekstra appellerende for dine kunder ved at udvikle infografik eller andre visuelle kommunikationsløsninger, som understøtter dine nye søgemaskineoptimerede tekster.

    Vores tysk SEO specialist hjælper med tysk SEO

    Drømmer du om at komme ind på det tyske marked?

    Vil du gerne ind på det digitale marked i Tyskland, og er du i tvivl om, hvordan du kommer i gang?

    I Morningtrain laver vi også tysk SEO, som meget vel kan vise sig at være din bedste vej ind på det lukrative tyske marked.

    Læs mere om tysk SEO

    Teknisk SEO

    Teknisk SEO handler om at optimere faktorer, som er relateret til websitets kodning.

    Her arbejder vi altså med de bagvedliggende funktioner af en hjemmeside, som ikke umiddelbart er synlige, men som alligevel kan have stor indflydelse på dine muligheder for at komme til tops i Googles søgeresultater.

    De hurtige vinder de gode placeringer

    Hastighedsoptimering

    Optimering af mobilvenlighed er en del af vores arbejde med teknisk SEO

    58 % af alle søgninger sker på mobilen

    Mobiloptimering: Mobile first

    Et vigtigt element i en SEO-indsats er at imødekomme søgemaskinernes algoritmer ved at optimere dit website til visning på mobile enheder.

    Du kan nemlig godt regne med, at dine kunder primært bruger deres smartphones til de fleste daglige gøremål - ikke mindst til informationssøgning. Derfor skal du altid tænke "mobile first" og sørge for, at designet af dit website er mobilvenligt.

    At have få links af høj kvalitet er bedre end at have en masse links, der ikke er relevante

    Er alle links lige meget værd?

    Når Google vurderer dine links og tildeler dem SEO-værdi, er der en lang række faktorer, som gør sig gældende. Det er faktorer som vedrører websitets autoritet, kvaliteten af indholdet og domænets samlede linkprofil.

     

    Relevans er også en vigtig faktor. Der er ganske enkelt mere SEO-værdi at hente i linkbuilding, når der er en vis logisk sammenhæng imellem indholdet på din hjemmeside og det website, der linker til dig. En bilforretning får eksempelvis meget mere ud af et link fra et stort bilmagasins hjemmeside end et link fra den lokale fiskerklub.

     

    For at få mest muligt ud af linkbuildingindsatsen fokuserer vi derfor på at skaffe links fra relevante og autoritære hjemmesider. Det signalerer nemlig til Google, at din hjemmeside er en kvalificeret kilde inden for et bestemt fagområde, og at den derfor fortjener en placering i toppen af søgeresultaterne.

    Vores eksperter sørger for et varierede linkprofil

    Variation af links

    En god og naturlig linkprofil bør indeholde flere typer links ud over dem, der scorer højt på autoritet og relevans. Når et website har en linkprofil, der afspejler stor diversitet, performer det som regel bedre i Googles søgeresultater end de websites, der har mere ensidige linkprofiler.

     

    Ideelt set bør en linkprofil indeholde en skøn blanding af profillinks, kommentarlinks, nichelinks, autoritære links og medielinks - og også gerne andre linktyper. I Googles optik tolkes diversiteten nemlig som mere naturlig, end hvis et website kun har én type links.

     

    Hvis varetager hele processen med linkbuilding fra start til slut, men hvis du selv vil i gang med at bygge links, kan du finde inpiration til arbejdet her i vores linkbuilding-liste.

    Sådan arbejder vi med linkbuilding i praksis

    Arbejdet med linkbuilding er en proces, som foregår i forlængelse af den tekniske optimering og indholdsproduktionen til dit website.

    Her kan du få et overblik over, hvordan vi i praksis arbejder med linkbuilding i Morningtrain.

    Konkurrentanalyse

    Indledningsvist analyserer vi dine konkurrenters linkprofiler, for at finde ud af, hvem der linker til dem. På den baggrund identificerer vi nye, uudnyttede muligheder for linkbuilding.

    Omtale

    Vi undersøger også, om din virksomhed er omtalt på andre websites, som endnu ikke linker til dig. Hvis det er tilfældet, bearbejder vi den eksisterende omtale til et nyt link.

    Samarbejdspartnere

    Vores SEO-eksperter samarbejder med et stort netværk af medier, nichewebsites og større blogs, som er særligt specialiserede i at tilbyde links med høj relevans og autoritet.

    Naturlige linkprofiler

    Vi holder os hele tiden opdaterede om udviklingen af Googles algoritme, så vi kan skabe en naturlig og effektiv linkprofil, der understøtter din SEO-indsats bedst muligt.

    Morningtrains kontor i Odense har erfarene medarbejdere som arbejder daglit med linkbuilding

    Linkbuilding tager tid

    Hvis du befinder dig i en branche, hvor konkurrencen er hård, kan du forvente at skulle bruge mange timer ugentligt på linkbuilding, hvis du vil til tops i søgeresultaterne og fastholde positionen.

    Linkbuilding er krævende arbejde, men SEO-potentialet er tilsvarende stort.

    SEO bureau Morningtrains samarbejdspolitik

    Samarbejdspolitik

    Morningtrains samarbejdspolitik er din forsikring om, at du altid kan regne med vores fulde fokus og dedikation.

    Vi påtager os nemlig ikke opgaver, der er uforenelige med vores arbejde for dig.

    I praksis indebærer det, at vi på intet tidspunkt samarbejder med mere end to forskellige kunder fra samme branche, hvis de kunder henvender sig til det samme geografiske område med samme type marketingindsatser og -målsætninger.

    SEO er en proces

    Kontakt

    Vil du høre, hvordan vi kan hjælpe dig med SEO?

    Hvis du er nået hertil efter at have læst alt på den her side, har du nok allerede et ret godt kendskab til SEO.

    Godt gået!

    Der er dog endnu mere god viden og sparring at hente hos vores specialister.

    Kontakt vores digitale forretningsudvikler Mathias via knappen herunder, og få en uforpligtende snak om hvad SEO kan gøre for din virksomhed.

    SEO bureau Morningtrain
    Kontakt Mathias Mide