Tilmeld:

Webbureau i Odense på Fyn Webbureau i Odense på Fyn
s√łgemaskineoptimering - seo odense hvor du kan f√• et skr√¶ddersyet seo kursus

Professionel SEO bureau

Vil du ligge i toppen på Google? Så er du kommet til den rette station! Hop med og få SEO-optimering på 1' klasse af en Google Partner i Odense.

SEO-optimering m√•lt i kroner og √łrer

Vores m√•l¬†er at skabe holdbare SEO-resultater for dit website, som du kan m√•le i kroner og √łrer.

Det er vores kunders SEO-succes, der er din bedste garanti for, at vi har evnerne til at hjælpe dig med at realisere dine mål på Google. Selv ranker vi nr. 1 på 'webbureau'.

Hvor mange bes√łgende kan du realistisk set f√• hen p√• din hjemmeside via Google-s√łgninger? Og hvordan bliver det estimat til en realitet? Det giver vi dig klare svar ‚Äď og tal ‚Äď p√•.

 

Start din vækst rejse med vores projektleder Thomas

Et uddrag af Morning Trains SEO‚Äďcases

  • KaffeIMPERIET.dk

    285% organisk v√¶kst i bes√łgende fra Google i perioden fra 2014 - 2016.

    Se udvidet case

  • Bloomit.dk

    60% v√¶kst i bes√łgende fra Google i perioden fra 2015 - 2016.

    Se udvidet case

  • Nassau.dk

    14% v√¶kst i bes√łgende fra Google i l√łbet af 2016.

    Se udvidet case

  • Livingart.dk

    39% v√¶kst i bes√łgende fra Google i perioden fra 2015 - 2016.

    Se udvidet case

SEO-TEAMET

Hvem er Thomas?
webbureau-odense-case

Thomas √ėsterkjerhuus

PROJEKTLEDELSE OG SEO

Thomas har en særlig evne til at sætte sig i forbrugerens sted og elsker at lære fra sig. Han er derfor din faste kontaktperson og står for den daglige drift af dit projekt.

Der ud over varetager Thomas også selv en stor del af SEO-arbejdet, hvor han er en sand mester inden for outreach-linkbuilding.

Hvem er Karsten?
webbureau-odense-case

Karsten Madsen

KONVERTERINGSOPTIMERING

Karsten har gennem flere år specialiseret sig i at optimere konverteringsrater. Han ved, at en god brugeroplevelse er vejen frem.

Karsten hj√¶lper dig med at opstille realistiske KPI'er, og s√łrger for at disse kan spores og analyseres. P√• den m√•de¬†sikrer han, at samarbejdet giver det h√łjest mulige afkast.

Hvem er Peter?
webbureau-odense-case

Peter Thomsen

Content Creation

Peter¬†optimerer alt indhold p√• din hjemmeside og s√łrger for, at det er l√¶kkert b√•de for brugeren og s√łgemaskinerne.

Peter sikrer, at dine budskaber er forankret i din virksomheds positionering og er sammenhængende med virksomhedens overordnede strategi. 

Hvem er Simon?
webbureau-odense-case

Simon Hedegård

Teknisk SEO

Simon er særligt skarp på den tekniske del af SEO-arbejdet.

Han s√łrger for at give dit website de(t) n√łdvendige kvalitetstjek, s√• Google¬†finder dig¬†og forst√•r dit indhold¬†bedst muligt i forhold til dine √łnskede¬†s√łgeord.

Desuden er Simon holdets specialist indenfor emner som strukturerede data og intern linkstruktur.

Stol kun på de bedste

Vi er certificeret Google Partner.

SEO‚Äďydelser

Her ser du et udsnit af vores ydelser.

Ring på 71 99 55 30 eller kontakt os her for mere info.

  • SEO‚Äďanalyse

    Modtag en komplet og dybeg√•ende SEO‚Äďanalyse for 3.500 DKK¬†‚Ästse eksempel¬†p√• analyse.

  • SEO‚Äďworkshop

    Alt fra undervisning til strategiworkshop. Fra 14.400 DKK (inkl. forberedelse), læs mere her.

  • Konverteringssporing

    Hvor meget salg/leads genererer dit website? Få fuld sporing fra 3.000 DKK.

  • SEO‚Äďarbejde

    Vi udf√łrer 1' klasses SEO‚Äďarbejde til 800 DKK¬†pr. time.

SEO pakker & Cases

√ėkonomi

5 TIMER/M√ÖNED

Business

8 TIMER/M√ÖNED

1′ klasse

16+ TIMER/M√ÖNED

Sådan foregår processen trin for trin

  • 01

    Vi starter med at finde ud af hvilke s√łgeord, der er relevante for din virksomhed, og hvor mange bes√łgende de forskellige s√łgeord f√•r hver m√•ned.

    P√• den m√•de f√•r vi det ‚ÄĚtotale marked‚ÄĚ.

  • 02

    Vi analyserer s√łgeord for at finde ud af, hvor vi kan opn√• de bedste positioner. I analysefasen benytter vi os af mange beregninger og vurderinger.

  • 03

    Vi g√•r i dialog med dig om dine nuv√¶rende og potentielle s√łgeord. Du har branchekendskab og er afsender, s√• det er dig, der bestemmer, hvilke s√łgeord vi g√•r videre med.

  • 04

    Vi sammenregner alle data og finder den forventede stigning i bes√łgstal. Det er en service, som vi s√¶tter en stor √¶re i.

    Vi sender alle dataene til dig som et Excel-ark.

  • 05

    Vi laver en handlingsplan, hvor vi bruger metoder og koncepter, som har virket rigtig godt f√łr, og sammens√¶tter nye koncepter, hvor vi kan.

  • 06

    Vi f√łrer m√•nedlig rapport over resultaterne. Og her kigger vi ikke udelukkende p√• s√łgeordsposition, men vi fort√¶ller dig konkret, hvordan dine bes√łgstal fra Google-s√łgninger har udviklet sig.¬†

  • 07

    Vi er l√łbende i dialog om resultater og din online markedsf√łring generelt.

    SEO bliver f√łrst rigtig godt, n√•r den rette strategi forel√¶gger, og den spiller sammen med din virksomheds generelle markedsf√łring.

SEO Odense: Sådan arbejder vi med SEO hos Morning Train i Odense

Altid skr√¶ddersyet og ambiti√łs SEO

SEO skal indgå som en del af din kreative online marketing-strategi.

Det kræver et SEO bureau, som arbejder efter en fælles slagplan, frem for færdige pakker og firkantede arbejdsgange.

Vi t√¶nker altid kreativt, og er et ambiti√łst SEO bureau. Det giver langvarige resultater og glade kunder.

Se eksempler p√• vores SEO‚Äďindsats:

LINK BUILDING

  • Kreative og ambiti√łse link strategier er √łverst p√• vores to-do liste.
  • Skabe indhold som imponerer din branche. F.eks. ved at besvare hyppige sp√łrgsm√•l og dele din l√łsning.
  • Udt√¶nke sp√¶ndende kampagner og events (prim√¶rt online) som tiltr√¶kker links.
  • S√łrge for at du listet i lokale s√łgninger og at Google ved mest muligt om din virksomhed.
  • Skanne dit brand og f.eks. ops√łge websites, som n√¶vner dig, men ikke linker.
  • Udnytte partnernetv√¶rk af kvalitetsblogs for relevante g√¶ste-indl√¶g (f.eks. how-to's, konkurrencer og anmeldelser).
  • Mange √•rs erfaring - Vi har bl.a. skaffet links fra Sundhedsstyrelsen, NOA NOA, Velux og mange andre store hjemmesider.

CONTENT

  • Ops√¶tte naturlige og s√¶lgende landing pages p√• din hjemmeside.
  • Artikler og blogs, som giver dine kunder v√¶rdi og dig SEO-resultater.
  • Optimere din HTML og billeder til de valgte s√łgeord.
  • Bygge bedre interne links.
  • Optimere hastigheden (cache, gzip, f√¶rre http-kald, osv.).

1' klasse SEO analyse

Vi får ros for vores analyser, som vores kunder mener er forståelige og konkrete.

Se eksempel p√• SEO‚Äďanalyse

Din involvering i optimeringen

Deltag i arbejdet

Når du forstår, hvad vi laver, giver det dig et bedre overblik.

Det gavner b√•de dig og os. Derfor s√łrger vi for, at du informeres om og under hele processen.

Vi elsker at involvere vores kunder i arbejdet med SEO, fordi det g√łr resultatet endnu bedre, da du eller din stab sidder med brancheviden, som er guld v√¶rd.

Den viden vil vi gerne udnytte.

M√łd vores team af specialister i Odense, som arbejder med tekstforfatning, programmering og analyseredskaber, der sikrer dig gode resultater. Med dette st√¶rke hold, ser vi os som et f√łrende SEO bureau i Odense

SEO er en mellemlang investering

N√•r du investerer i SEO, forventer du selvf√łlgelig¬†at se et afkast. SEO er en mellemlang investering, og visse resultater kan tage op mod 1 √•r om at manifestere sig. Dog vil du typisk se resultater efter 3-6 m√•neder.

Derfor er det vigtigt, at du f√•r en business case, og at vi beregner det mulige afkast fra et konservativt perspektiv. Det g√łr vi med vores SEO-analyse.

SEO b√łr is√¶r i startfasen kombineres med AdWords for at finde potentialet i et marked. Det hj√¶lper vi ogs√• med.

Stringent samarbejdspolitik

Vores samarbejdspolitik er, at vi samarbejder med maksimum 2 virksomheder inden for samme branche. På den måde bevarer vi de rene linjer og undgår konflikter i arbejdet med vores kunder, og vi undgår konflikter ved at benytte forskellige SEO-strategier for de enkelte kunder.

Det er vigtigt for os, at være et professionelt SEO bureau. Derfor har vi lavet denne tjekliste til valg af SEO firma.

 

Hvad er SEO?

SEO er en forkortelse af Search Engine Optimization, som p√• dansk hedder s√łgemaskineoptimering. SEO er et arbejdsomr√•de inden for online markedsf√łring, som handler om, at du optimerer din hjemmeside eller webshop ud fra de faktorer, som s√łgemaskiner som Google kigger p√•, n√•r de skal vurdere hjemmesidernes relevans ift. brugers√łgninger.¬†

SEO g√•r ud p√•, at du serverer informationer om dit website for Google. M√•let med dette er at f√• s√łgemaskinen til at forst√•, at dit site im√łdekommer s√łgemaskinebrugernes eftersp√łrgsel, og at dit site er relevant for dem og giver dem en god oplevelse.

Form√•r du at g√łre dette, vil Google placere dig i toppen af dens resultatside ‚Äď eller SERP (Search Engine Results Page) som den ogs√• kaldes. Derved fort√¶ller Google sine brugere, at netop dit site indeholder de informationer, de s√łger efter, og at dit indhold er af solid kvalitet.

SEO kan ikke afgrænses til én konkret opgave

Tv√¶rtimod b√łr SEO anskues som en proces best√•ende af flere faser og trin, som tilsammen udg√łr og skaber s√łgemaskineoptimeringen. Vi kan derfor dele SEO-arbejdet op i f√łlgende overordnede arbejdsomr√•der:

  • S√łgeordsanalyse
  • Content optimering
  • Teknisk optimering
  • Linkbuilding

Disse arbejdsomr√•der er tilsvarede de samme omr√•der, vi som SEO-virksomhed arbejder med, n√•r vi laver s√łgemaskineoptimering for vores kunder. Neden for gennemg√•r vi disse fire omr√•der for at give dig et overblik over, hvad en SEO-indsats indbefatter.

Bedre ranking, bedre forretning

Det er velkendt, at jo h√łjere dit site rangerer p√• SERP‚Äôen, desto flere bes√łgende f√•r dit site. Og jo flere bes√łgende dit site f√•r, desto st√łrre er chancen for, at du s√¶lger noget ‚Äď eller konverterer, for at bruge SEO-termer.¬†

Du kan sammenligne en hjemmeside med en digital butik. Hvis der ingen kunder er i butikken, kan du heller ikke s√¶lge noget. Men hvis du har kunder i butikken ‚Äď ogs√• selvom de bare kigger ‚Äď er deres tilstedev√¶relse nok til, at du m√•ske s√¶lger dem noget.

Du er ikke n√łdvendigvis ude p√• at s√¶lge noget

P√• en hjemmeside er du ikke n√łdvendigvis ude p√• at s√¶lge noget til dine bes√łgende. M√•ske vil du bare dele ud af din viden og g√łre folk klogere p√• et bestemt emne. Princippet er dog det samme. Hvis der ingen bes√łgende er p√• din hjemmeside, kan du heller ikke oplyse dem.

N√•r dine bes√łgende finder frem til og bes√łger dit site via en Google-s√łgning, f√•r du organisk trafik. Den organiske trafik st√•r i mods√¶tning til betalt trafik, hvor dine bes√łgende bes√łger dit site, fordi de har set dine (betalte) annoncer og reklamer.

Hele form√•let med en SEO-indsats er netop at √łge den organiske trafik.

Gå efter top 3 eller ingenting

Mennesker er vanedyr, om de vil indr√łmme det eller ej. Derfor er det heller ingen overraskelse, at de fleste mennesker kun kigger p√• f√łrste resultatside, n√•r de har s√łgt efter noget - omtrent 75% af alle klik sker p√• f√łrste side.

Og endnu flere mennesker kigger endda kun p√• de f√łrste par resultater, som Google viser dem. F√łrstepladsen f√•r ca. 33% af al trafik, andenpladsen f√•r ca. 15%, og tredjepladsen ca. 9%.

Derfor er det vigtigt for din trafik (og virksomhed), at du i det mindste ligger p√• side 1 p√• SERP‚Äôen. Derfra kan du kravle op ad rangstigen. Jo h√łjere du kommer op p√• resultatsiden, jo mere trafik f√•r din hjemmeside, og jo st√łrre bliver din chance for at konvertere.

SEO tager tid

SEO kan ikke l√łses over et par uger

Alt for mange beg√•r den fejltagelse at tro, at SEO bare kan l√łses over et par uger. De tager fejl, for SEO er en fortl√łbende arbejdsindsats, som f√łrst b√¶rer frugt efter mange m√•neder. Alt efter din situation kan du m√•ske se et par forbedringer efter 3 m√•neder. Men de helt store resultater kan du f√łrst h√łste efter 6, 12 eller m√•ske endda 18 mdr.

Vi understreger, at du ikke skal forvente at se resultater med det samme. Grundigt SEO-arbejde kr√¶ver tid, hvorfor du m√• v√¶bne dig med t√•lmodighed, n√•r du √łnsker at s√łgeoptimere din hjemmeside eller webshop.

Derfor skal du som kunde også styre uden om SEO-firmaer, som påstår at kunne skabe resultater inden for kort tid. Ethvert professionelt SEO bureau ved, at SEO tager tid.

S√łgeordsanalyse

Et godt fundament er vigtigt for enhver indsats, uanset om du vil bygge et hus eller s√łgeoptimere din hjemmeside. S√łgeordsanalysen er en del af det strategiske forarbejde, du ikke kan komme uden om, hvis du vil s√łs√¶tte en struktureret og m√•lrettet SEO-indsats. Analysen er udgangspunktet, som din SEO-optimering tager afs√¶t i.

I s√łgeordsanalysen pr√łver du at identificere, hvilke s√łgeord dine kunder bruger, n√•r de s√łger efter dit produkt eller ydelse. Her er det vigtigt, at der er sammenh√¶ng mellem det kunderne s√łger efter, og det de s√łgord du har valgt at fokusere p√•.

Spring analysen over og skyd dig selv i foden

Springer du analysen over, ender du med at skyde med spredehagl i din SEO-indsats, fordi du hverken har en plan eller overblik over din proces. En mangelfuld SEO-strategi kan blive en dyr affære, fordi du så skal bruge flere ressourcer og penge på at rette op på den fejlslagne indsats.

√ėnsker du en m√•lrettet indk√łbstur, tager du ikke bare af sted og finder varerne, som de falder dig ind. Du har forh√•bentligt lavet en indk√łbsliste, s√• du akkurat ved, hvilke gange du skal g√• hen til, og hvilke varer du skal finde.

Tænk som dine brugere

Der hvor mange fejler i s√łgeordsanalysen, er n√•r de skal finde s√łgeord, som potentielle kunder kunne finde p√• at bruge. Her glemmer hjemmesideejere tit, at der er forskel p√• fag- og branchetermer og ganske almindeligt hverdagssprog.

En ejer af et autov√¶rksted t√¶nker m√•ske, at ‚ÄĚprofessionel montering af autorude‚ÄĚ er et fantastisk s√łgeord, fordi det pr√¶cist beskriver, hvad hans ydelse g√•r ud p√•.

En bilejer vil m√•ske s√łge p√• ‚ÄĚudskiftning af bilrude‚ÄĚ, fordi det er, hvad han har brug for. S√łgeordsanalysen er derfor en balancegang, hvor du skal finde s√łgeord, som passer p√• b√•de dine ydelser og dine kunders behov.

K√łbsladede s√łgeord konverterer bedre

N√•r du laver en s√łgeordsanalyse, skal du ogs√• t√¶nke over, hvor k√łbsladede dine s√łgeord er. Med k√łbsladet mener vi, at folk bruger forskellige s√łgeord, alt efter hvor langt henne de er i deres k√łbsproces.

En bruger der s√łger efter ‚ÄĚbil‚ÄĚ, er ikke n√łdvendigvis interesseret i at k√łbe en bil. M√•ske leder han bare efter et billede af en bil. Men hvis en bruger s√łger efter ‚ÄĚK√łb s√łlv Fiat Panda‚ÄĚ, er det straks mere sandsynligt, at brugeren overvejer at k√łbe en s√łlvfarvet Fiat Panda.

K√łbsladede s√łgeord best√•r ofte af flere ord. For jo l√¶ngere henne i k√łbsprocessen brugeren er, jo mere specifik er brugeren omkring, hvad han leder efter, fordi han ved, hvad han vil have. Ved at inkludere k√łbsladede s√łgeord i din SEO-strategi h√łjner du dine chancer for flere konvertering & flere ordrer.

Giv dine bes√łgende den bedste oplevelse

Content optimering

Google bruger kvalitet og brugervenlighed som kriterier til at finde relevante resultater for sine brugere. Derfor er det oplagt at kigge p√• indholdet p√• dit site, dvs. alt tekst- og billedmateriale, for at se, om der er noget, der kan s√łgeoptimeres. Denne SEO-disciplin kaldes content optimering.

Form√•let med content optimering er tofoldig. N√•r du optimerer dit content og g√łr det l√¶kkert for dine bes√łgende, skaber du v√¶rdi for dem. Kan de lide dit indhold, er de mere tilb√łjelige til at blive p√• dit website i l√¶ngere tid og g√• dine forskellige undersider igennem. Dertil vil de ogs√• v√¶re tilb√łjelige til at vende tilbage for opdateringer og mere indhold.

Tidligere bes√łgende ses som kvalitetsstempel

Google vil l√¶gge m√¶rke til, at din side f√•r en lind str√łm af tidligere bes√łgende, og at de nye bes√łgende bliver p√• dit site i lang tid. Google forst√•r dette som et kvalitetsstempel p√• dit site, og at dit site er relevant. Det bel√łnnes i s√łgeresulaterne.

Man m√• aldrig glemme, at Google altid kun vil give de bedste resultater til deres brugere. For n√•r brugerne er tilfredes, s√• bliver de ved med at bruge Google som deres foretrukne s√łgemaskine og p√• den m√•de er dere flere millioner bes√łgende der flere der klikker p√• Google annoncerne, s√• Google tjener flere penge.

S√• altid hav dette i mente, n√•r du laver SEO:¬†Giv dine bes√łgende den bedste oplevelse og en bedre oplevelse end dine konkurrenter.

Godt indhold skaber v√¶rdi dine bes√łgende ‚Äď og dig ogs√•

SEO-tekster skal v√¶re velskrevne og informerende. De skal v√¶re relevante ift. til sitets form√•l, ydelser og brugere. Grammatik og tegns√¶tning skal v√¶re fejlfri, og sproget skal v√¶re indbydende og letl√¶seligt. M.a.o. skal SEO-tekster f√łlge grundprincipperne for god tekstforfatning.

Is√¶r landingssider kr√¶ver ekstra skarp kommunikation, da disse er det f√łrste, som brugerne ser, n√•r de lander p√• dit site efter at have foretaget en Google-s√łgning. Den kommunikative formidling skal v√¶re s√• tydelig og klar som muligt, s√• dine bes√łgende hurtigt afkoder, hvad siden handler om.

Gode tekster skaber v√¶rdi p√• flere niveauer. N√•r brugerne husker dit site for dets indhold, er det mere sandsynligt, at de vender tilbage efter mere. Og n√•r de vender tilbage igen og igen ‚Äď og potentielt skaffer dig nye bes√łgende ved at fort√¶lle andre ligesindede om dit website - vil Google konkludere, at din hjemmeside er relevant, brugervenlig og af h√łj kvalitet. S√łgemaskinen vil derfor bel√łnne dig med en god ranking.

Best and worst practice inden for tekstoptimering

N√•r du laver SEO-tekster eller optimerer eksisterende tekster, skal du s√• vidt muligt fors√łge at inkludere dine s√łgeord i teksterne. Men g√łr det p√• en m√•de som giver mening ift. budskabet og l√¶sbarheden. Propper du dine tekster med s√łgeord, l√¶gger Google ikke kun m√¶rke til det, s√łgemaskinen straffer dig faktisk for det.

Google vil tro, du fors√łger at n√• til tops i SERP‚Äôen via ‚ÄĚkeyword stuffing‚ÄĚ , som er en forbudt SEO-strategi. Udover den indlysende grund til hvorfor keyword stuffing er en d√•rlig id√©, bryder denne praksis ogs√• med l√¶seflowet. Dine bes√łgende vil hurtigt l√¶gge m√¶rke til dette, n√•r de l√¶ser dine tekster. Konsekvensen vil v√¶re, de lige s√• hurtigt stikker af fra din hjemmeside.

Husk også at optimere detaljerne

N√•r du optimerer indholdet p√• din hjemmeside, skal du ogs√• huske at bruge detaljerne strategisk. Eksempelvis er det vigtigt, at du inkluderer s√łgeord i dine over- og underoverskrifter, URL‚Äôer, billednavne, alt-tekster, page titles og meta descriptions. Google kigger alle disse elementer, n√•r den gennemg√•r websites. Pr√łv derfor s√• vidt muligt at inkludere dine s√łgeord i dem, men kun s√• l√¶nge det ikke g√•r ud over l√¶sevenligheden.

Teknisk SEO

Teknisk SEO handler om at optimere faktorer, som er relateret til sitets kodning. Her bliver der altså arbejdet med de bagvedliggende funktioner af en hjemmeside, som umiddelbart er usynlige, men som i virkeligheden har stor indflydelse på sidens performance.

Teknisk optimering er vigtigt

N√•r Google vurderer brugervenligheden og kvaliteten af din hjemmeside, kigger s√łgemaskinen p√• din hjemmeside i dens (u)fuldkomne helhed. Google kigger derfor ikke kun p√• tekst- og billedmaterialet, og de s√łgeord du bruger men ogs√• p√• de tekniske aspekter som bl.a. indbefatter:

  • Hvorvidt du har opm√¶rket dit site med strukturerede data, s√•som JSON-LD eller RDFa
  • Hvor tilg√¶ngelig din hjemmeside er for f.eks. syns- og h√łreh√¶mmede brugere
  • Hvor overskuelig din hjemmesides arkitektur er
  • Hvor god kvaliteten af din kodning er
  • Hvor hurtig din hjemmeside er
  • Hvorvidt din hjemmeside er optimeret til visning p√• mobile enheder

Hastighedsoptimering - de hurtige vinder de gode placeringer

Erfarende SEO bureauer ved at hastighed er vigtigt, n√•r vi taler om brugervenlighed. Vi har alle sammen pr√łvet at bes√łge en hjemmeside, som var evigheder om at loade. Og hvad gjorde vi, da vi st√łdte p√• s√•dan en side? Vi lukkede den ned. Lav hastighed irriterer, og i stedet for at vente er det meget nemmere at forlade siden og finde en anden, som indeholder tilsvarende information.

S√łgemaskiner som Google l√¶gger m√¶rke til, hvor mange af dine brugere forlader dit site uden at have foretaget noget som helst. Google bruger denne information til at beregne din afvisningsprocent, som ogs√• kaldes bounce rate. Mener Google, at dit site er alt for langsomt og de kan se, at deres brugere f√•r en d√•rlig oplevelse, vil s√łgemaskinen straffe dig ved at give dig en lav ranking.

Google v√¶lger brugervenlighed f√łrst

En langsom hjemmeside er ikke en brugervenlig hjemmeside, og Google går op i vise sine brugere de brugervenligste sites, der findes. Hastighed påvirker dermed din ranking. Så forbedrer du hastigheden på din site, optimerer du den også SEO-mæssigt.

Sikkerhedsoptimering skal være en prioritet

Sikkerhed er altid vigtigt, uanset om du f√¶rdes i den virkelige verden eller den digitale. N√•r en hjemmeside er sikker, betyder det, at forbindelsen mellem browser og webserver er sikker. Bruger du f.eks. en kontaktformular p√• en sikker side, bliver dine data s√•ledes krypteret. Krypterede forbindelser g√łr det sv√¶rere at afkode data, som flyttes mellem servere og browsere. S√• beh√łver du ikke frygte, at dine oplysninger bliver misbrugt af uvedkommende.

En sikker hjemmeside giver brugerne tryghed, og tryghed er lig med brugervenlighed. Som du nok har regnet ud, foretr√¶kker Google sikre forbindelser. Eksempel: Har du s√łrget for en SSL-forbindelse til sikker flytning af data p√• dit site, f√•r du en guldstjerne i Googles bog og en h√łjere ranking, end hvis du ikke havde.

Husk også mobiloptimering af dit website

Vi bruger vores smartphones til mange daglige g√łrem√•l, herunder informationss√łgning. N√•r vi i h√łjere grad bes√łger hjemmesider fra mobile enheder, stiller det ogs√• krav til hjemmesidernes mobilvenlighed.

Et desktop view er ikke egnet til mobilvisning, og er din hjemmeside ikke tilpasset til visning p√• mobile enheder, er din hjemmeside heller ikke mobilvenlig. Og er din hjemmeside ikke mobilvenlig, er den heller ikke brugervenlig. I en SEO-indsats er det derfor ogs√• vigtigt, at du behager s√łgemaskinerne ved at optimere din mobilvenlighed.

Linkbuilding ‚Äď at skaffe links til sin hjemmeside

N√•r der er styr p√• de tekniske faktorer, og hjemmesidens indhold er p√• plads, skal der arbejdes med linkbuilding. Linkbuilding er et altafg√łrende omr√•de inden for SEO og en n√łdvendig disiplicin at mestre, hvis man vil opn√• topplaceringer. N√•r du arbejder med linkbuilding, arbejder du med at skaffe links fra andre hjemmesider, der peger ind til din hjemmeside.

Du kan sammenligne et link med en anbefaling

Jo flere anbefalinger (links) du har, desto st√łrre er chancen for, at Google tildeler dig prominente placeringer. N√•r der bliver linket til en hjemmeside, kan Google se, at hjemmesiden er popul√¶r og et ‚ÄĚhot topic‚ÄĚ lige nu.

Det er dog vigtigt, at indholdet og de tekniske faktorer er p√• plads, f√łr du g√•r i kast med linkbuilding. Du opn√•r aldrig den fulde linkbuildingeffekt, hvis hjemmesidens indhold ikke er p√• plads. Det svarer til at l√łbe et maraton med et br√¶kket ben. Brug hellere et par uger p√• at skabe noget l√¶kkert indhold, f√łr du g√•r i gang med at skaffe links og trafik.

V√¶rdien af et link ‚Äď er alle links lige meget v√¶rd?

N√•r Google kigger p√• links, og hvor meget SEO-v√¶rdi de enkelte links skal tildeles, kigger s√łgemaskinen bl.a. p√•:

  • Alder
  • Autoritet
  • Relevans
  • Indhold
  • Dom√¶nets linkprofil

S√łgemaskineoptimering
Claus Lethenborg Indehaver Bloomit ApS

"Vores oplevelse som kunde hos Morning Train er, at vi er i fokus og har deres fulde opm√¶rksomhed. Der er en √•ben og √¶rlig vilje samt evne til at g√łre det klart for os, hvad vi f√•r for vores penge."

star-full star-full star-full star-full star-full 5 / 5

Relevante links

En bilforretning f√•r f.eks. meget mere ud af et link fra et stort bilmagasins hjemmeside end et link fra den lokale fiskerklub. For at f√• mest muligt ud af sin linkbuildingindsats skal du fokusere p√• at skaffe links fra relevante og autorit√¶re hjemmesider. Det signalerer nemlig til Google, at din hjemmeside er en kvalificeret kilde inden for et bestemt fagomr√•de, og at din hjemmeside derfor b√łr blive prioriteret i toppen af s√łgeresultaterne.

Men det er ikke kun autorit√¶re og relevante links, en hjemmesides linkprofil b√łr indeholde. De hjemmesider der indeholder en bred diversitet i deres linkprofil, er ofte de hjemmesider, der performer bedst i Googles s√łgeresultater.

Blanding af links

Derfor skal din hjemmesides linkprofil indeholde en blanding af profillinks, kommentarlinks, nichelinks, autorit√¶re links, medielinks og andre linktyper. N√•r Google kommer forbi en hjemmeside, der har links fra forskellige linktyper, skaber det et mere naturligt billede i Googles √łjne, end hvis hjemmesiden kun har √©n type links.

Google anno 2018 v√¶gter dog relevante og autorit√¶re links meget h√łjt, og derfor b√łr du fokusere p√• at skaffe links af den type i din linkbuildingindsats i dag og fremover.

Sådan arbejdes der med linkbuilding i praksis

Der findes flere forskellige metoder, som du kan anvende i arbejdet med at skaffe links til sit site. Enkelte er som f√łlger:

  • 01

    Konkurrentanalyse

    Lav en linkanalyse af konkurrenterne i branchen og kopier deres links.

  • 02

    Mentions

    Få links fra steder, hvor din hjemmeside allerede er nævnt, men hvor der ikke bliver linket til selve hjemmesiden.

  • 03

    Samarbejdspartnere

    F√• links fra dine leverand√łrer, partnere og samarbejdspartneres hjemmesider.

  • 04

    Skab indhold, der tiltrækker links

    Skab og udt√¶nk kreativt indhold, der kan tiltr√¶kke links og √łge trafikken til dit site.

  • 05

    Få links fra kommentarer og profillinks

    Vær aktiv på nettet og skaf links fra kommentar- og profillinks.

  • 06

    PR og linkbuilding

    Arbejd med PR med det formål at skaffe trafik og få stærke links.

  • 07

    Få links fra dit netværk

    Skaf links fra venner, familie, netværk m.m.

  • 08

    Få links fra relevante samarbejdspartnere og brancheorganisationer

    Skab et samarbejde med vigtige og relevante firmaer i din branche og få links fra deres hjemmesider.

Variation af links

Ovenst√•ende er blot et mindre uddrag af linkmetoder, du kan arbejde med. Som tidligere n√¶vnt er det vigtigt, at du ikke fylder din linkprofil kun med √©n type links, da dette kan f√łre til SEO-m√¶ssige konsekvenser. Har du hverken erfaring med og/eller viden inden for linkbuilding, kan det v√¶re en god id√© at alliere dig med et sagkyndigt SEO bureau, som kan yde linkbuildingr√•dgivning.

Linkbuilding er en effektiv disciplin inden for SEO men ogs√• et omr√•de, du skal v√¶re forsigtig med, for det kan have fatale konsekvenser, hvis du laver linkbuilding p√• en forkert m√•de. Husk: Google holder altid √łje med dig.

Se de 10 ting du kan forlange af et SEO bureau

Linkbuildingindsatsen stopper aldrig

Arbejdet med SEO og linkbuilding er en process, der aldrig stopper. Man kan sammenligne SEO med det at være musiker. Som musiker skal du fortsætte med at skabe ny musik (skaffe nye links og skabe mere indhold), hvis du vil forblive relevant og interessant for lytterne (Google).

Ved l√łbende at skaffe nye links skaber du en konstant summen i Googles hypotetiske √łrer, hvilket signalerer, at din side til stadighed er vigtig og popul√¶r.

Så enten skal du altid have nogen internt som kan varetage jeres SEO - eller også skal i have et samarbejde med et SEO bureau.

Linkbuilding tager tid

I brancher med stor konkurrence kan du forvente at skulle bruge mange timer ugentligt p√• linkbuilding, hvis du vil holde dig i toppen af s√łgeresultaterne. Linkbuilding er h√•rdt og tidskr√¶vende arbejde, men indsatsen er meget givende rent SEO-m√¶ssigt.

Skal vi give et bud på dit projekt?

Tag fat i vores projektleder, Thomas; så hjælper han dig i gang med dit projekt.

Kontakt Thomas
Morning Train Technologies ApS ¬© 2010 - 2018 ‚ÄĘ Gammels√ł 4 1. TH., 5000 Odense C, Danmark ‚ÄĘ Tlf: 71 99 55 30 ‚ÄĘ CVR: 33362749