Vent venligst

Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel

. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

orange landscape
close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Kom i dialog om dit næste projekt

    Send os en uforpligtende forespørgsel og få en realistisk pris idé på dit projekt.

    WebsiteWebshopDigitalt DesignSeoAnnonceringProgrammering

    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    november 30, 2022

    UX tip: Giv dine brugere digitalt feedback

    Tilbage til vidensunivers

    Emelie Carén

    Emelie Carén

    Art Director

    Ved implementering af ‘digitalt feedback’ så har du muligheden for, at løfte brugeroplevelsen på din hjemmeside fra “meeh” til “mmmmhhh” 😉

    Denne gang vil jeg give eksempler på hvordan du kan forkæle dine besøgende ved at bruge designmæssig ‘feedback’ på jeres site.

    Feedback kan være mange ting, du kender sikkert haptisk feedback fra tastaturet på din smartphone eller lyden fra dit blinklys i bilen, som er en feedback, der fortæller dig, at “jeg har gjort det du bad mig om”.

    Billede af alarm, med tekst der forklare hvad feedback er

    Feedback gør, at man som bruger bliver forsikret om at en løsning virker, reagere på det man gør osv. Det giver altså en ro og vished om, at løsningen modtog en “kommando”.

    Blå baggrund med tekst om feedback

    Et meget simpelt eksempel på feedback, som du bør implementere på dit website er på knapper og call to actions.

    Billede der illustrerer en CTA-knap

    Dine knapper bør reagere på, at brugeren holder musen hen over dem, enten ved at skifte farve, med en lille animation eller noget helt 3.

    Billede der illustrerer en CTA-knap med skygge

    Ligeledes bør dine knapper give en feedback, når de bliver trykket på. Feedbacken skal være tydelig og en anden, end den brugeren modtog, da de holdte musen over knappen.

    Billede der illustrerer en CTA-knap med en hover effekt

    Et andet eksempel kan være den feedback, som en kontaktformular kan give brugerne ved udfyldelse. Enten fordi de mangler et felt, de har udfyldt forkert, brugt ugyldige tegn osv.

    Billede der illustrerer tekstfelt med feedback på forkert indtastning

    Det sidste eksempel jeg vil komme med, er en visuel feedback, som man kan give når brugeren har foretaget en given handling. De kan være logget ind, de kan have lagt en vare i kurven eller noget helt 3.

    Billede der illustrerer en kurv der er blevet lagt vare i

    Grundlæggende så handler feedback “bare” om, at give dine besøgende en god og interaktiv oplevelse, som inviterer til engagement.

    Jeg håber at du lærte noget nyt, og tak fordi du læste med.

    Emelie Carén Art Director
    Emelie Carén
    Art Director
    Er en kreativ sjæl med sans for detalje. Med en uddannelse i 'Bachelor of Arts in Information Design' og flere års praktisk erfaring fra bureau verden, så har Emelie snart løst alle tænkelige designmæssige udfordringer. Emelie arbejder både med web og print, og har lavet alt fra outdoor banner og t-shirts til website designs og visuelle identiteter.