WEBSITE & FORHANDLERPORTAL
Nyt webunivers til at samle Exodrafts divisioner
Exodraft Group har over de sidste år opkøbt flere virksomheder, som skulle indgå som divisioner i det samlede Exodraft Group med den samlede mission om at optimere energi.
Der skulle bygges et nyt samlet webunivers til at skabe den røde tråd mellem divisionerne og understøtte Exodrafts ambitiøse mission og fortællingen af denne – og det fik Morningtrain lov til at indfri.
“Vi valgte at arbejde med Morningtrain, da vi havde brug for at arbejde med helheden i vores digitale tilstedeværelse.
Morningtrain er et meget kompetent bureau med nørdede men stadig brede kompetencer, og en evne til at omsætte vores forretningsmål til værdifuld digitalisering”
Anders Haugaard
CEO, Exodraft Group
Resultater
Websitet gør missionen tydelig og virkelig
Strategi og mission er svære størrelser at blive enige om i en virksomhed, og ofte kan de gode formuleringer, fokusområder og strukturer efter strategiprocessen forsvinde i et dokument glemt i en skrivebordsskuffe.
Et vigtigt resultat i denne proces var derfor at gøre missionen og kommunikationen af de store ændringer hos Exodraft Group tydelige på de forskellige websites for både at forankre den nye fortælling hos eksterne samarbejdspartnere og interne kolleger.
Samarbejdet
Fokus på rød tråd mellem mål og eksekvering
Samarbejdet mellem Exodraft og Morningtrain blev særdeles godt, fordi der blev investeret tid i, at de udviklede løsninger og funktioner hele tiden havde afsæt i de overordnede mål. Dette blev sikret ved at prioritere hyppig og grundig kommunikation.
Det betød konkret, at al design og udvikling blev nøje udarbejdet med afsæt i de givne målsætninger, således at inspirationer ikke kørte ud af en tangent, og at den endelige leverance løste den oprindelige problemstilling.
DIGITALISERING SÆTTER STRØM TIL SALGET
Digital forhandlerportal understøtter salget
Det næste naturlige spor i samarbejdet var, at Exodraft ønskede at høste gevinsterne af deres digitalisering i deres kommercielle indsatser, og det potentiale skulle indfries med en digital forhandlerportal.
Denne forhandlerportal skulle understøtte sælgernes arbejde i marken og sikre, at der nu også var en fælles digital salgsplatform til at understøtte, strømline og automatisere dele af den komplekse kunderejse.
Kontakt os
Skal vi også give et bud på jeres projekt?
Går I også med overvejelser om et projekt?
Book et møde og lad os vende det sammen.