Vent venligst
Step 1 / 3
Digitalt design, udvikling & online marketing
Nyt univers og ny identitet til Odense Havn
Det er svært at overse Odense Havn i gadebilledet og det er fordi, at de har gennemgået en rebranding og lagt rigtig mange kræfter i netop dette. Odense Havn skiftede i 2021 fra navnet Lindø Port of Odense til et klassisk klingende Odense Havn. Det har været et historisk skifte, som Morningtrain er stolte af at være en del af.
Problem
Kan man virkelig få det hele?
Odense Havns rebranding betød et helt nyt univers og en ny identitet. Der skulle laves massiv storytelling og visuelle elementer, der kunne beskrive mulighederne på havnen. Både lokalt, nationalt og internationalt. Men kan man få det hele?
Plan
Der måtte ikke gås på kompromis med designet
Der skulle bygges et website platform, som kunne løfte den nye design-ramme samtidig med, at det var muligt for Odense Havn at vedligeholde og udvide websitet.
Odense Havn havde, udover Morningtrain, også indkøbt ekstern professionelle kræfter til at sikre den nye storytelling der kredsede om ordene "Vi er havnen". Dette budskab skulle spredes så der ikke var nogen tvivl om at Odense havn nu er for ALLE.
Resultat
Man kan faktisk få det hele
Odense Havn fik en fleksible løsning, hvor vi har bygget en lang række visuelle elementer ind i platformen. Med den nye løsning er det muligt for Odense Havn at sammensætte og producere nye undersider i forskellige designs. Der er også bygget en masse frihed ind i de enkelte elementer, som gør at Odense Havn selv kan tilpasse elementerne visuelt.
Fusion mellem identitet og frihed
Vi lykkes med den svære manøvre, der hedder at sikre, at den vigtige visuelle identitet blev overholdt på tværs af alle sider samtidig med at Odense Havn skulle have mange redaktionelle friheder på websitet.
Det betød, at vi skulle bygge efter logikken i de visuelle elementer, så Odense Havn har en lang række muligheder i form af tilpasning og ændre på elementer.
Samarbejdet
Vi'et er enormt vigtigt
Samarbejdet mellem Odense Havn, Morningtrain og de eksterne profesionelle var utrolig tæt og det var meget præget af, at vi var et "VI". Det kom til udtryk i mange arbejdsmøder og sociale events, der sikrede at samarbejdet var fuldstændig ekstraordinært.
Dette var starten på et større og længere samarbejde, hvor vi efterfølgende også har udvidet universet med blandt andet et univers til vindmølleproduktion, et rekrutteringsmiljø og et bestillingssystem, hvor kunderne kan bestille alt de skal bruge til havnen.
Relaterede cases
Udforsk andre cases inden for det samme emne
Kontakt
Skal vi hjælpe dig med dine nye digitale løsning?
Så tag fat i Mathias. Hos ham får du en uforpligtende snak om forretningsudvikling.