Facebook-annoncering

Mange bruger Facebook som marketingskanal. Men bruger du det rigtigt? Bliv klogere på, hvordan du laver en god Facebook-annonce.

Din Facebook-annoncering skal gavne modtageren

Der kunne laves mange cases-stories på Facebook-annoncer, der er gået galt. Alt fra de simple "bare tryk på boost-knappen" til den generelle forventning om, at dine Facebook-annonceringer skal skabe kunder her og nu.

Når man træder ind på Facebooks annoncerings-arena, træder man samtidig ind i folks private hjørne på Internettet, og derfor skal annoncerne også være modtagerorienterede.

Hos Morning Train kan vi ud fra klare KPI'er, varetage alle jeres aktiviteter på Facebook. Derudover tilbyder vi Facebook workshops, således at du selv kan blive bedre rustet til bruge Facebook, som et marketing værktøj.

 

Facebook-annoncering

Retargeting på Facebook

Med Facebook Retargeting kan du (meget kort sagt) annoncere mod de personer, som allerede har besøgt din hjemmeside.

Retargeting er en af de mest effektive måder at bruge Facebook-annoncering på: Her får du ofte en rigtig pæn ROI og der er mange mulige strategier at forfølge.
Du kan f.eks. importere din kundeliste til Facebook med henblik på mersalg.

Vi rådgiver og eksekverer gerne for dig.

Glem ikke din landing page

Billige og relevante klik på dine annoncer er en glædelig ting, men tit glemmer annoncører det allervigtigste:

Din hjemmeside (landing page) skal være overbevisende og skal kunne konvertere – det dur ikke, at dine Facebook-annoncer fører hen til en landing page, som ikke er relevant for annoncen.

Her er vi særdeles skarpe med mere end 100 gennemførte webprojekter og mange succesfulde optimeringer.

Case: Lægården.dk

I forbindelse med vores samarbejde med Lægården lavede vi en række Facebook-annonceringer. Dette resulterede i et stort fremmøde på dagen for deres Åbent Hus-arrangement.

Formål: At tiltrække flere interesserede mulige elever til Åbent Hus-arrangement for efterskolen Lægården.

Udbytte: Stor kendskabsgrad, mange flere besøgende på deres Åbent Hus landing page og stort fremmøde på dagen.

Lægården facebook case

Eksekvering på hele rejsen

Morning Train hjælper gerne både med rådgivning og udførelse fra start- til endestation. Rejsen indeholder typisk:

  • 01

    Strategi og koncept

    Vi har rådgivet over 100 forskellige webprojekter – design- og SEO-mæssigt. Vores hold står klart til at give dine Facebook-annonceringer et boost.

  • 02

    Fastsætte målbare KPI'er

    Hvad er dine KPI'er? Vi giver gerne gode råd i forhold til dine målsætninger. Disse kan f.eks. være pris pr. konvertering (salg pr. lead).

  • 03

    Designe annoncer

    Vores skarpe in-house designteam ved, hvad der konverterer.

  • 04

    Udvælge målgruppe

    Dette er en vigtig disciplin, som bør optimeres løbende. Din målgruppe kan ændre sig afhængigt af det budskab, du gerne vil have ud – eksempelvis via Facebook-annonceringer eller andet online markedsføring.

  • 05

    Optimere landing page

    Vi kan hurtigt se, om din landing page gør dine annoncer ære, og træde til, hvis noget skal forbedres.

Skal vi give et bud på dit projekt?

Tag fat i vores projektleder, Thomas; så hjælper han dig i gang med dit projekt.

Kontakt Thomas
Morning Train Technologies ApS © 2010 - 2017 • Gammelsø 4 1. TH., 5000 Odense C, Danmark • Tlf: 71 99 55 30 • CVR: 33362749