Tilmeld:

Webbureau i Odense pÄ Fyn Webbureau i Odense pÄ Fyn
sÞgemaskineoptimering - seo odense hvor du kan fÄ et skrÊddersyet seo kursus

Professionel SEO bureau

Vil du ligge i toppen pÄ Google? SÄ er du kommet til den rette station! Hop med og fÄ SEO-optimering pÄ 1' klasse af en Google Partner i Odense.

SEO-optimering mÄlt i kroner og Þrer

Vores mÄl er at skabe holdbare SEO-resultater for dit website, som du kan mÄle i kroner og Þrer.

Det er vores kunders SEO-succes, der er din bedste garanti for, at vi har evnerne til at hjÊlpe dig med at realisere dine mÄl pÄ Google. Selv ranker vi nr. 1 pÄ 'webbureau'.

Hvor mange besĂžgende kan du realistisk set fĂ„ hen pĂ„ din hjemmeside via Google-sĂžgninger? Og hvordan bliver det estimat til en realitet? Det giver vi dig klare svar – og tal – pĂ„.

 

Start din vĂŠkst rejse med vores projektleder Thomas

Et uddrag af Morning Trains SEO–cases

  • KaffeIMPERIET.dk

    285% organisk vĂŠkst i besĂžgende fra Google i perioden fra 2014 - 2016.

    Se udvidet case

  • Bloomit.dk

    60% vĂŠkst i besĂžgende fra Google i perioden fra 2015 - 2016.

    Se udvidet case

  • Nassau.dk

    14% vĂŠkst i besĂžgende fra Google i lĂžbet af 2016.

    Se udvidet case

  • Livingart.dk

    39% vĂŠkst i besĂžgende fra Google i perioden fra 2015 - 2016.

    Se udvidet case

SEO-TEAMET

Hvem er Thomas?
webbureau-odense-case

Thomas Østerkjerhuus

PROJEKTLEDELSE OG SEO

Thomas har en sÊrlig evne til at sÊtte sig i forbrugerens sted og elsker at lÊre fra sig. Han er derfor din faste kontaktperson og stÄr for den daglige drift af dit projekt.

Der ud over varetager Thomas ogsÄ selv en stor del af SEO-arbejdet, hvor han er en sand mester inden for outreach-linkbuilding.

Hvem er Karsten?
webbureau-odense-case

Karsten Madsen

KONVERTERINGSOPTIMERING

Karsten har gennem flere Ă„r specialiseret sig i at optimere konverteringsrater. Han ved, at en god brugeroplevelse er vejen frem.

Karsten hjÊlper dig med at opstille realistiske KPI'er, og sÞrger for at disse kan spores og analyseres. PÄ den mÄde sikrer han, at samarbejdet giver det hÞjest mulige afkast.

Hvem er Peter?
webbureau-odense-case

Peter Thomsen

Content Creation

Peter optimerer alt indhold pÄ din hjemmeside og sÞrger for, at det er lÊkkert bÄde for brugeren og sÞgemaskinerne.

Peter sikrer, at dine budskaber er forankret i din virksomheds positionering og er sammenhÊngende med virksomhedens overordnede strategi. 

Hvem er Simon?
webbureau-odense-case

Simon HedegÄrd

Teknisk SEO

Simon er sÊrligt skarp pÄ den tekniske del af SEO-arbejdet.

Han sÞrger for at give dit website de(t) nÞdvendige kvalitetstjek, sÄ Google finder dig og forstÄr dit indhold bedst muligt i forhold til dine Þnskede sÞgeord.

Desuden er Simon holdets specialist indenfor emner som strukturerede data og intern linkstruktur.

Stol kun pÄ de bedste

Vi er certificeret Google Partner.

SEO–ydelser

Her ser du et udsnit af vores ydelser.

Ring pÄ 71 99 55 30 eller kontakt os her for mere info.

  • SEO–analyse

    Modtag en komplet og dybegĂ„ende SEO–analyse for 3.500 DKK – se eksempel pĂ„ analyse.

  • SEO–workshop

    Alt fra undervisning til strategiworkshop. Fra 14.400 DKK (inkl. forberedelse), lĂŠs mere her.

  • Konverteringssporing

    Hvor meget salg/leads genererer dit website? FĂ„ fuld sporing fra 3.000 DKK.

  • SEO–arbejde

    Vi udfþrer 1' klasses SEO–arbejde til 800 DKK pr. time.

SEO pakker & Cases

Økonomi

5 TIMER/MÅNED

Business

8 TIMER/MÅNED

1′ klasse

16+ TIMER/MÅNED

SÄdan foregÄr processen trin for trin

  • 01

    Vi starter med at finde ud af hvilke sÞgeord, der er relevante for din virksomhed, og hvor mange besÞgende de forskellige sÞgeord fÄr hver mÄned.

    PĂ„ den mĂ„de fĂ„r vi det ”totale marked”.

  • 02

    Vi analyserer sÞgeord for at finde ud af, hvor vi kan opnÄ de bedste positioner. I analysefasen benytter vi os af mange beregninger og vurderinger.

  • 03

    Vi gÄr i dialog med dig om dine nuvÊrende og potentielle sÞgeord. Du har branchekendskab og er afsender, sÄ det er dig, der bestemmer, hvilke sÞgeord vi gÄr videre med.

  • 04

    Vi sammenregner alle data og finder den forventede stigning i besĂžgstal. Det er en service, som vi sĂŠtter en stor ĂŠre i.

    Vi sender alle dataene til dig som et Excel-ark.

  • 05

    Vi laver en handlingsplan, hvor vi bruger metoder og koncepter, som har virket rigtig godt fĂžr, og sammensĂŠtter nye koncepter, hvor vi kan.

  • 06

    Vi fÞrer mÄnedlig rapport over resultaterne. Og her kigger vi ikke udelukkende pÄ sÞgeordsposition, men vi fortÊller dig konkret, hvordan dine besÞgstal fra Google-sÞgninger har udviklet sig. 

  • 07

    Vi er lĂžbende i dialog om resultater og din online markedsfĂžring generelt.

    SEO bliver fÞrst rigtig godt, nÄr den rette strategi forelÊgger, og den spiller sammen med din virksomheds generelle markedsfÞring.

SEO Odense: SĂ„dan arbejder vi med SEO hos Morning Train i Odense

Altid skrĂŠddersyet og ambitiĂžs SEO

SEO skal indgÄ som en del af din kreative online marketing-strategi.

Det krĂŠver et SEO bureau, som arbejder efter en fĂŠlles slagplan, frem for fĂŠrdige pakker og firkantede arbejdsgange.

Vi tĂŠnker altid kreativt, og er et ambitiĂžst SEO bureau. Det giver langvarige resultater og glade kunder.

Se eksempler pĂ„ vores SEO–indsats:

LINK BUILDING

  • Kreative og ambitiĂžse link strategier er Ăžverst pĂ„ vores to-do liste.
  • Skabe indhold som imponerer din branche. F.eks. ved at besvare hyppige spĂžrgsmĂ„l og dele din lĂžsning.
  • UdtĂŠnke spĂŠndende kampagner og events (primĂŠrt online) som tiltrĂŠkker links.
  • SĂžrge for at du listet i lokale sĂžgninger og at Google ved mest muligt om din virksomhed.
  • Skanne dit brand og f.eks. opsĂžge websites, som nĂŠvner dig, men ikke linker.
  • Udnytte partnernetvĂŠrk af kvalitetsblogs for relevante gĂŠste-indlĂŠg (f.eks. how-to's, konkurrencer og anmeldelser).
  • Mange Ă„rs erfaring - Vi har bl.a. skaffet links fra Sundhedsstyrelsen, NOA NOA, Velux og mange andre store hjemmesider.

CONTENT

  • OpsĂŠtte naturlige og sĂŠlgende landing pages pĂ„ din hjemmeside.
  • Artikler og blogs, som giver dine kunder vĂŠrdi og dig SEO-resultater.
  • Optimere din HTML og billeder til de valgte sĂžgeord.
  • Bygge bedre interne links.
  • Optimere hastigheden (cache, gzip, fĂŠrre http-kald, osv.).

1' klasse SEO analyse

Vi fÄr ros for vores analyser, som vores kunder mener er forstÄelige og konkrete.

Se eksempel pĂ„ SEO–analyse

Din involvering i optimeringen

Deltag i arbejdet

NÄr du forstÄr, hvad vi laver, giver det dig et bedre overblik.

Det gavner bÄde dig og os. Derfor sÞrger vi for, at du informeres om og under hele processen.

Vi elsker at involvere vores kunder i arbejdet med SEO, fordi det gĂžr resultatet endnu bedre, da du eller din stab sidder med brancheviden, som er guld vĂŠrd.

Den viden vil vi gerne udnytte.

MĂžd vores team af specialister i Odense, som arbejder med tekstforfatning, programmering og analyseredskaber, der sikrer dig gode resultater. Med dette stĂŠrke hold, ser vi os som et fĂžrende SEO bureau i Odense

SEO er en mellemlang investering

NÄr du investerer i SEO, forventer du selvfÞlgelig at se et afkast. SEO er en mellemlang investering, og visse resultater kan tage op mod 1 Är om at manifestere sig. Dog vil du typisk se resultater efter 3-6 mÄneder.

Derfor er det vigtigt, at du fÄr en business case, og at vi beregner det mulige afkast fra et konservativt perspektiv. Det gÞr vi med vores SEO-analyse.

SEO bÞr isÊr i startfasen kombineres med AdWords for at finde potentialet i et marked. Det hjÊlper vi ogsÄ med.

Stringent samarbejdspolitik

Vores samarbejdspolitik er, at vi samarbejder med maksimum 2 virksomheder inden for samme branche. PÄ den mÄde bevarer vi de rene linjer og undgÄr konflikter i arbejdet med vores kunder, og vi undgÄr konflikter ved at benytte forskellige SEO-strategier for de enkelte kunder.

Det er vigtigt for os, at vÊre et professionelt SEO bureau. Derfor har vi lavet denne tjekliste til valg af SEO firma.

 

Hvad er SEO?

SEO er en forkortelse af Search Engine Optimization, som pÄ dansk hedder sÞgemaskineoptimering. SEO er et arbejdsomrÄde inden for online markedsfÞring, som handler om, at du optimerer din hjemmeside eller webshop ud fra de faktorer, som sÞgemaskiner som Google kigger pÄ, nÄr de skal vurdere hjemmesidernes relevans ift. brugersÞgninger. 

SEO gÄr ud pÄ, at du serverer informationer om dit website for Google. MÄlet med dette er at fÄ sÞgemaskinen til at forstÄ, at dit site imÞdekommer sÞgemaskinebrugernes efterspÞrgsel, og at dit site er relevant for dem og giver dem en god oplevelse.

FormĂ„r du at gĂžre dette, vil Google placere dig i toppen af dens resultatside – eller SERP (Search Engine Results Page) som den ogsĂ„ kaldes. Derved fortĂŠller Google sine brugere, at netop dit site indeholder de informationer, de sĂžger efter, og at dit indhold er af solid kvalitet.

SEO kan ikke afgrĂŠnses til Ă©n konkret opgave

TvÊrtimod bÞr SEO anskues som en proces bestÄende af flere faser og trin, som tilsammen udgÞr og skaber sÞgemaskineoptimeringen. Vi kan derfor dele SEO-arbejdet op i fÞlgende overordnede arbejdsomrÄder:

  • SĂžgeordsanalyse
  • Content optimering
  • Teknisk optimering
  • Linkbuilding

Disse arbejdsomrÄder er tilsvarede de samme omrÄder, vi som SEO-virksomhed arbejder med, nÄr vi laver sÞgemaskineoptimering for vores kunder. Neden for gennemgÄr vi disse fire omrÄder for at give dig et overblik over, hvad en SEO-indsats indbefatter.

Bedre ranking, bedre forretning

Det er velkendt, at jo hĂžjere dit site rangerer pĂ„ SERP’en, desto flere besĂžgende fĂ„r dit site. Og jo flere besĂžgende dit site fĂ„r, desto stĂžrre er chancen for, at du sĂŠlger noget – eller konverterer, for at bruge SEO-termer. 

Du kan sammenligne en hjemmeside med en digital butik. Hvis der ingen kunder er i butikken, kan du heller ikke sĂŠlge noget. Men hvis du har kunder i butikken – ogsĂ„ selvom de bare kigger – er deres tilstedevĂŠrelse nok til, at du mĂ„ske sĂŠlger dem noget.

Du er ikke nÞdvendigvis ude pÄ at sÊlge noget

PÄ en hjemmeside er du ikke nÞdvendigvis ude pÄ at sÊlge noget til dine besÞgende. MÄske vil du bare dele ud af din viden og gÞre folk klogere pÄ et bestemt emne. Princippet er dog det samme. Hvis der ingen besÞgende er pÄ din hjemmeside, kan du heller ikke oplyse dem.

NÄr dine besÞgende finder frem til og besÞger dit site via en Google-sÞgning, fÄr du organisk trafik. Den organiske trafik stÄr i modsÊtning til betalt trafik, hvor dine besÞgende besÞger dit site, fordi de har set dine (betalte) annoncer og reklamer.

Hele formÄlet med en SEO-indsats er netop at Þge den organiske trafik.

GĂ„ efter top 3 eller ingenting

Mennesker er vanedyr, om de vil indrÞmme det eller ej. Derfor er det heller ingen overraskelse, at de fleste mennesker kun kigger pÄ fÞrste resultatside, nÄr de har sÞgt efter noget - omtrent 75% af alle klik sker pÄ fÞrste side.

Og endnu flere mennesker kigger endda kun pÄ de fÞrste par resultater, som Google viser dem. FÞrstepladsen fÄr ca. 33% af al trafik, andenpladsen fÄr ca. 15%, og tredjepladsen ca. 9%.

Derfor er det vigtigt for din trafik (og virksomhed), at du i det mindste ligger pĂ„ side 1 pĂ„ SERP’en. Derfra kan du kravle op ad rangstigen. Jo hĂžjere du kommer op pĂ„ resultatsiden, jo mere trafik fĂ„r din hjemmeside, og jo stĂžrre bliver din chance for at konvertere.

SEO tager tid

SEO kan ikke lĂžses over et par uger

Alt for mange begÄr den fejltagelse at tro, at SEO bare kan lÞses over et par uger. De tager fejl, for SEO er en fortlÞbende arbejdsindsats, som fÞrst bÊrer frugt efter mange mÄneder. Alt efter din situation kan du mÄske se et par forbedringer efter 3 mÄneder. Men de helt store resultater kan du fÞrst hÞste efter 6, 12 eller mÄske endda 18 mdr.

Vi understreger, at du ikke skal forvente at se resultater med det samme. Grundigt SEO-arbejde krÊver tid, hvorfor du mÄ vÊbne dig med tÄlmodighed, nÄr du Þnsker at sÞgeoptimere din hjemmeside eller webshop.

Derfor skal du som kunde ogsÄ styre uden om SEO-firmaer, som pÄstÄr at kunne skabe resultater inden for kort tid. Ethvert professionelt SEO bureau ved, at SEO tager tid.

SĂžgeordsanalyse

Et godt fundament er vigtigt for enhver indsats, uanset om du vil bygge et hus eller sÞgeoptimere din hjemmeside. SÞgeordsanalysen er en del af det strategiske forarbejde, du ikke kan komme uden om, hvis du vil sÞsÊtte en struktureret og mÄlrettet SEO-indsats. Analysen er udgangspunktet, som din SEO-optimering tager afsÊt i.

I sÞgeordsanalysen prÞver du at identificere, hvilke sÞgeord dine kunder bruger, nÄr de sÞger efter dit produkt eller ydelse. Her er det vigtigt, at der er sammenhÊng mellem det kunderne sÞger efter, og det de sÞgord du har valgt at fokusere pÄ.

Spring analysen over og skyd dig selv i foden

Springer du analysen over, ender du med at skyde med spredehagl i din SEO-indsats, fordi du hverken har en plan eller overblik over din proces. En mangelfuld SEO-strategi kan blive en dyr affÊre, fordi du sÄ skal bruge flere ressourcer og penge pÄ at rette op pÄ den fejlslagne indsats.

Ønsker du en mÄlrettet indkÞbstur, tager du ikke bare af sted og finder varerne, som de falder dig ind. Du har forhÄbentligt lavet en indkÞbsliste, sÄ du akkurat ved, hvilke gange du skal gÄ hen til, og hvilke varer du skal finde.

TĂŠnk som dine brugere

Der hvor mange fejler i sÞgeordsanalysen, er nÄr de skal finde sÞgeord, som potentielle kunder kunne finde pÄ at bruge. Her glemmer hjemmesideejere tit, at der er forskel pÄ fag- og branchetermer og ganske almindeligt hverdagssprog.

En ejer af et autovĂŠrksted tĂŠnker mĂ„ske, at ”professionel montering af autorude” er et fantastisk sĂžgeord, fordi det prĂŠcist beskriver, hvad hans ydelse gĂ„r ud pĂ„.

En bilejer vil mĂ„ske sĂžge pĂ„ ”udskiftning af bilrude”, fordi det er, hvad han har brug for. SĂžgeordsanalysen er derfor en balancegang, hvor du skal finde sĂžgeord, som passer pĂ„ bĂ„de dine ydelser og dine kunders behov.

KĂžbsladede sĂžgeord konverterer bedre

NÄr du laver en sÞgeordsanalyse, skal du ogsÄ tÊnke over, hvor kÞbsladede dine sÞgeord er. Med kÞbsladet mener vi, at folk bruger forskellige sÞgeord, alt efter hvor langt henne de er i deres kÞbsproces.

En bruger der sĂžger efter ”bil”, er ikke nĂždvendigvis interesseret i at kĂžbe en bil. MĂ„ske leder han bare efter et billede af en bil. Men hvis en bruger sĂžger efter ”KĂžb sĂžlv Fiat Panda”, er det straks mere sandsynligt, at brugeren overvejer at kĂžbe en sĂžlvfarvet Fiat Panda.

KÞbsladede sÞgeord bestÄr ofte af flere ord. For jo lÊngere henne i kÞbsprocessen brugeren er, jo mere specifik er brugeren omkring, hvad han leder efter, fordi han ved, hvad han vil have. Ved at inkludere kÞbsladede sÞgeord i din SEO-strategi hÞjner du dine chancer for flere konvertering & flere ordrer.

Giv dine besĂžgende den bedste oplevelse

Content optimering

Google bruger kvalitet og brugervenlighed som kriterier til at finde relevante resultater for sine brugere. Derfor er det oplagt at kigge pÄ indholdet pÄ dit site, dvs. alt tekst- og billedmateriale, for at se, om der er noget, der kan sÞgeoptimeres. Denne SEO-disciplin kaldes content optimering.

FormÄlet med content optimering er tofoldig. NÄr du optimerer dit content og gÞr det lÊkkert for dine besÞgende, skaber du vÊrdi for dem. Kan de lide dit indhold, er de mere tilbÞjelige til at blive pÄ dit website i lÊngere tid og gÄ dine forskellige undersider igennem. Dertil vil de ogsÄ vÊre tilbÞjelige til at vende tilbage for opdateringer og mere indhold.

Tidligere besĂžgende ses som kvalitetsstempel

Google vil lÊgge mÊrke til, at din side fÄr en lind strÞm af tidligere besÞgende, og at de nye besÞgende bliver pÄ dit site i lang tid. Google forstÄr dette som et kvalitetsstempel pÄ dit site, og at dit site er relevant. Det belÞnnes i sÞgeresulaterne.

Man mÄ aldrig glemme, at Google altid kun vil give de bedste resultater til deres brugere. For nÄr brugerne er tilfredes, sÄ bliver de ved med at bruge Google som deres foretrukne sÞgemaskine og pÄ den mÄde er dere flere millioner besÞgende der flere der klikker pÄ Google annoncerne, sÄ Google tjener flere penge.

SÄ altid hav dette i mente, nÄr du laver SEO: Giv dine besÞgende den bedste oplevelse og en bedre oplevelse end dine konkurrenter.

Godt indhold skaber vĂŠrdi dine besĂžgende – og dig ogsĂ„

SEO-tekster skal vÊre velskrevne og informerende. De skal vÊre relevante ift. til sitets formÄl, ydelser og brugere. Grammatik og tegnsÊtning skal vÊre fejlfri, og sproget skal vÊre indbydende og letlÊseligt. M.a.o. skal SEO-tekster fÞlge grundprincipperne for god tekstforfatning.

IsÊr landingssider krÊver ekstra skarp kommunikation, da disse er det fÞrste, som brugerne ser, nÄr de lander pÄ dit site efter at have foretaget en Google-sÞgning. Den kommunikative formidling skal vÊre sÄ tydelig og klar som muligt, sÄ dine besÞgende hurtigt afkoder, hvad siden handler om.

Gode tekster skaber vĂŠrdi pĂ„ flere niveauer. NĂ„r brugerne husker dit site for dets indhold, er det mere sandsynligt, at de vender tilbage efter mere. Og nĂ„r de vender tilbage igen og igen – og potentielt skaffer dig nye besĂžgende ved at fortĂŠlle andre ligesindede om dit website - vil Google konkludere, at din hjemmeside er relevant, brugervenlig og af hĂžj kvalitet. SĂžgemaskinen vil derfor belĂžnne dig med en god ranking.

Best and worst practice inden for tekstoptimering

NÄr du laver SEO-tekster eller optimerer eksisterende tekster, skal du sÄ vidt muligt forsÞge at inkludere dine sÞgeord i teksterne. Men gÞr det pÄ en mÄde som giver mening ift. budskabet og lÊsbarheden. Propper du dine tekster med sÞgeord, lÊgger Google ikke kun mÊrke til det, sÞgemaskinen straffer dig faktisk for det.

Google vil tro, du forsĂžger at nĂ„ til tops i SERP’en via ”keyword stuffing” , som er en forbudt SEO-strategi. Udover den indlysende grund til hvorfor keyword stuffing er en dĂ„rlig idĂ©, bryder denne praksis ogsĂ„ med lĂŠseflowet. Dine besĂžgende vil hurtigt lĂŠgge mĂŠrke til dette, nĂ„r de lĂŠser dine tekster. Konsekvensen vil vĂŠre, de lige sĂ„ hurtigt stikker af fra din hjemmeside.

Husk ogsÄ at optimere detaljerne

NĂ„r du optimerer indholdet pĂ„ din hjemmeside, skal du ogsĂ„ huske at bruge detaljerne strategisk. Eksempelvis er det vigtigt, at du inkluderer sĂžgeord i dine over- og underoverskrifter, URL’er, billednavne, alt-tekster, page titles og meta descriptions. Google kigger alle disse elementer, nĂ„r den gennemgĂ„r websites. PrĂžv derfor sĂ„ vidt muligt at inkludere dine sĂžgeord i dem, men kun sĂ„ lĂŠnge det ikke gĂ„r ud over lĂŠsevenligheden.

Teknisk SEO

Teknisk SEO handler om at optimere faktorer, som er relateret til sitets kodning. Her bliver der altsÄ arbejdet med de bagvedliggende funktioner af en hjemmeside, som umiddelbart er usynlige, men som i virkeligheden har stor indflydelse pÄ sidens performance.

Teknisk optimering er vigtigt

NÄr Google vurderer brugervenligheden og kvaliteten af din hjemmeside, kigger sÞgemaskinen pÄ din hjemmeside i dens (u)fuldkomne helhed. Google kigger derfor ikke kun pÄ tekst- og billedmaterialet, og de sÞgeord du bruger men ogsÄ pÄ de tekniske aspekter som bl.a. indbefatter:

  • Hvorvidt du har opmĂŠrket dit site med strukturerede data, sĂ„som JSON-LD eller RDFa
  • Hvor tilgĂŠngelig din hjemmeside er for f.eks. syns- og hĂžrehĂŠmmede brugere
  • Hvor overskuelig din hjemmesides arkitektur er
  • Hvor god kvaliteten af din kodning er
  • Hvor hurtig din hjemmeside er
  • Hvorvidt din hjemmeside er optimeret til visning pĂ„ mobile enheder

Hastighedsoptimering - de hurtige vinder de gode placeringer

Erfarende SEO bureauer ved at hastighed er vigtigt, nÄr vi taler om brugervenlighed. Vi har alle sammen prÞvet at besÞge en hjemmeside, som var evigheder om at loade. Og hvad gjorde vi, da vi stÞdte pÄ sÄdan en side? Vi lukkede den ned. Lav hastighed irriterer, og i stedet for at vente er det meget nemmere at forlade siden og finde en anden, som indeholder tilsvarende information.

SÞgemaskiner som Google lÊgger mÊrke til, hvor mange af dine brugere forlader dit site uden at have foretaget noget som helst. Google bruger denne information til at beregne din afvisningsprocent, som ogsÄ kaldes bounce rate. Mener Google, at dit site er alt for langsomt og de kan se, at deres brugere fÄr en dÄrlig oplevelse, vil sÞgemaskinen straffe dig ved at give dig en lav ranking.

Google vĂŠlger brugervenlighed fĂžrst

En langsom hjemmeside er ikke en brugervenlig hjemmeside, og Google gÄr op i vise sine brugere de brugervenligste sites, der findes. Hastighed pÄvirker dermed din ranking. SÄ forbedrer du hastigheden pÄ din site, optimerer du den ogsÄ SEO-mÊssigt.

Sikkerhedsoptimering skal vĂŠre en prioritet

Sikkerhed er altid vigtigt, uanset om du fÊrdes i den virkelige verden eller den digitale. NÄr en hjemmeside er sikker, betyder det, at forbindelsen mellem browser og webserver er sikker. Bruger du f.eks. en kontaktformular pÄ en sikker side, bliver dine data sÄledes krypteret. Krypterede forbindelser gÞr det svÊrere at afkode data, som flyttes mellem servere og browsere. SÄ behÞver du ikke frygte, at dine oplysninger bliver misbrugt af uvedkommende.

En sikker hjemmeside giver brugerne tryghed, og tryghed er lig med brugervenlighed. Som du nok har regnet ud, foretrÊkker Google sikre forbindelser. Eksempel: Har du sÞrget for en SSL-forbindelse til sikker flytning af data pÄ dit site, fÄr du en guldstjerne i Googles bog og en hÞjere ranking, end hvis du ikke havde.

Husk ogsÄ mobiloptimering af dit website

Vi bruger vores smartphones til mange daglige gÞremÄl, herunder informationssÞgning. NÄr vi i hÞjere grad besÞger hjemmesider fra mobile enheder, stiller det ogsÄ krav til hjemmesidernes mobilvenlighed.

Et desktop view er ikke egnet til mobilvisning, og er din hjemmeside ikke tilpasset til visning pÄ mobile enheder, er din hjemmeside heller ikke mobilvenlig. Og er din hjemmeside ikke mobilvenlig, er den heller ikke brugervenlig. I en SEO-indsats er det derfor ogsÄ vigtigt, at du behager sÞgemaskinerne ved at optimere din mobilvenlighed.

Linkbuilding – at skaffe links til sin hjemmeside

NÄr der er styr pÄ de tekniske faktorer, og hjemmesidens indhold er pÄ plads, skal der arbejdes med linkbuilding. Linkbuilding er et altafgÞrende omrÄde inden for SEO og en nÞdvendig disiplicin at mestre, hvis man vil opnÄ topplaceringer. NÄr du arbejder med linkbuilding, arbejder du med at skaffe links fra andre hjemmesider, der peger ind til din hjemmeside.

Du kan sammenligne et link med en anbefaling

Jo flere anbefalinger (links) du har, desto stĂžrre er chancen for, at Google tildeler dig prominente placeringer. NĂ„r der bliver linket til en hjemmeside, kan Google se, at hjemmesiden er populĂŠr og et ”hot topic” lige nu.

Det er dog vigtigt, at indholdet og de tekniske faktorer er pÄ plads, fÞr du gÄr i kast med linkbuilding. Du opnÄr aldrig den fulde linkbuildingeffekt, hvis hjemmesidens indhold ikke er pÄ plads. Det svarer til at lÞbe et maraton med et brÊkket ben. Brug hellere et par uger pÄ at skabe noget lÊkkert indhold, fÞr du gÄr i gang med at skaffe links og trafik.

Vérdien af et link – er alle links lige meget vérd?

NÄr Google kigger pÄ links, og hvor meget SEO-vÊrdi de enkelte links skal tildeles, kigger sÞgemaskinen bl.a. pÄ:

  • Alder
  • Autoritet
  • Relevans
  • Indhold
  • DomĂŠnets linkprofil

SĂžgemaskineoptimering
Claus Lethenborg Indehaver Bloomit ApS

"Vores oplevelse som kunde hos Morning Train er, at vi er i fokus og har deres fulde opmÊrksomhed. Der er en Äben og Êrlig vilje samt evne til at gÞre det klart for os, hvad vi fÄr for vores penge."

star-full star-full star-full star-full star-full 5 / 5

Relevante links

En bilforretning fÄr f.eks. meget mere ud af et link fra et stort bilmagasins hjemmeside end et link fra den lokale fiskerklub. For at fÄ mest muligt ud af sin linkbuildingindsats skal du fokusere pÄ at skaffe links fra relevante og autoritÊre hjemmesider. Det signalerer nemlig til Google, at din hjemmeside er en kvalificeret kilde inden for et bestemt fagomrÄde, og at din hjemmeside derfor bÞr blive prioriteret i toppen af sÞgeresultaterne.

Men det er ikke kun autoritĂŠre og relevante links, en hjemmesides linkprofil bĂžr indeholde. De hjemmesider der indeholder en bred diversitet i deres linkprofil, er ofte de hjemmesider, der performer bedst i Googles sĂžgeresultater.

Blanding af links

Derfor skal din hjemmesides linkprofil indeholde en blanding af profillinks, kommentarlinks, nichelinks, autoritĂŠre links, medielinks og andre linktyper. NĂ„r Google kommer forbi en hjemmeside, der har links fra forskellige linktyper, skaber det et mere naturligt billede i Googles Ăžjne, end hvis hjemmesiden kun har Ă©n type links.

Google anno 2018 vÊgter dog relevante og autoritÊre links meget hÞjt, og derfor bÞr du fokusere pÄ at skaffe links af den type i din linkbuildingindsats i dag og fremover.

SĂ„dan arbejdes der med linkbuilding i praksis

Der findes flere forskellige metoder, som du kan anvende i arbejdet med at skaffe links til sit site. Enkelte er som fĂžlger:

  • 01

    Konkurrentanalyse

    Lav en linkanalyse af konkurrenterne i branchen og kopier deres links.

  • 02

    Mentions

    FĂ„ links fra steder, hvor din hjemmeside allerede er nĂŠvnt, men hvor der ikke bliver linket til selve hjemmesiden.

  • 03

    Samarbejdspartnere

    FĂ„ links fra dine leverandĂžrer, partnere og samarbejdspartneres hjemmesider.

  • 04

    Skab indhold, der tiltrĂŠkker links

    Skab og udtĂŠnk kreativt indhold, der kan tiltrĂŠkke links og Ăžge trafikken til dit site.

  • 05

    FĂ„ links fra kommentarer og profillinks

    VÊr aktiv pÄ nettet og skaf links fra kommentar- og profillinks.

  • 06

    PR og linkbuilding

    Arbejd med PR med det formÄl at skaffe trafik og fÄ stÊrke links.

  • 07

    FĂ„ links fra dit netvĂŠrk

    Skaf links fra venner, familie, netvĂŠrk m.m.

  • 08

    FĂ„ links fra relevante samarbejdspartnere og brancheorganisationer

    Skab et samarbejde med vigtige og relevante firmaer i din branche og fÄ links fra deres hjemmesider.

Variation af links

OvenstÄende er blot et mindre uddrag af linkmetoder, du kan arbejde med. Som tidligere nÊvnt er det vigtigt, at du ikke fylder din linkprofil kun med én type links, da dette kan fÞre til SEO-mÊssige konsekvenser. Har du hverken erfaring med og/eller viden inden for linkbuilding, kan det vÊre en god idé at alliere dig med et sagkyndigt SEO bureau, som kan yde linkbuildingrÄdgivning.

Linkbuilding er en effektiv disciplin inden for SEO men ogsÄ et omrÄde, du skal vÊre forsigtig med, for det kan have fatale konsekvenser, hvis du laver linkbuilding pÄ en forkert mÄde. Husk: Google holder altid Þje med dig.

Se de 10 ting du kan forlange af et SEO bureau

Linkbuildingindsatsen stopper aldrig

Arbejdet med SEO og linkbuilding er en process, der aldrig stopper. Man kan sammenligne SEO med det at vĂŠre musiker. Som musiker skal du fortsĂŠtte med at skabe ny musik (skaffe nye links og skabe mere indhold), hvis du vil forblive relevant og interessant for lytterne (Google).

Ved lĂžbende at skaffe nye links skaber du en konstant summen i Googles hypotetiske Ăžrer, hvilket signalerer, at din side til stadighed er vigtig og populĂŠr.

SÄ enten skal du altid have nogen internt som kan varetage jeres SEO - eller ogsÄ skal i have et samarbejde med et SEO bureau.

Linkbuilding tager tid

I brancher med stor konkurrence kan du forvente at skulle bruge mange timer ugentligt pÄ linkbuilding, hvis du vil holde dig i toppen af sÞgeresultaterne. Linkbuilding er hÄrdt og tidskrÊvende arbejde, men indsatsen er meget givende rent SEO-mÊssigt.

Skal vi give et bud pÄ dit projekt?

Tag fat i vores projektleder, Thomas; sÄ hjÊlper han dig i gang med dit projekt.

Kontakt Thomas
Morning Train Technologies ApS © 2010 - 2018 ‱ GammelsĂž 4 1. TH., 5000 Odense C, Danmark ‱ Tlf: 71 99 55 30 ‱ CVR: 33362749