Tilmeld:

Webbureau i Odense på Fyn Webbureau i Odense på Fyn
søgemaskineoptimering - seo odense hvor du kan få et skræddersyet seo kursus

Professionel SEO bureau

Vil du ligge i toppen på Google? Så er du kommet til den rette station! Hop med og få SEO-optimering på 1' klasse af en Google Partner i Odense.

SEO-optimering målt i kroner og ører

Vores mål er at skabe holdbare SEO-resultater for dit website, som du kan måle i kroner og ører.

Det er vores kunders SEO-succes, der er din bedste garanti for, at vi har evnerne til at hjælpe dig med at realisere dine mål på Google. Selv ranker vi nr. 1 på 'webbureau'.

Hvor mange besøgende kan du realistisk set få hen på din hjemmeside via Google-søgninger? Og hvordan bliver det estimat til en realitet? Det giver vi dig klare svar – og tal – på.

Et uddrag af Morning Trains SEO–cases

  • KaffeIMPERIET.dk

    285% organisk vækst i besøgende fra Google i perioden fra 2014 - 2016.

    Se udvidet case

  • Bloomit.dk

    60% vækst i besøgende fra Google i perioden fra 2015 - 2016.

    Se udvidet case

  • Nassau.dk

    14% vækst i besøgende fra Google i løbet af 2016.

    Se udvidet case

  • Livingart.dk

    39% vækst i besøgende fra Google i perioden fra 2015 - 2016.

    Se udvidet case

SEO-TEAMET

Hvem er Thomas?
webbureau-odense-case

Thomas Østerkjerhuus

PROJEKTLEDELSE OG SEO

Thomas har en særlig evne til at sætte sig i forbrugerens sted og elsker at lære fra sig. Han er derfor din faste kontaktperson og står for den daglige drift af dit projekt.

Der ud over varetager Thomas også selv en stor del af SEO-arbejdet, hvor han er en sand mester inden for outreach-linkbuilding.

Hvem er Karsten?
webbureau-odense-case

Karsten Madsen

KONVERTERINGSOPTIMERING

Karsten har gennem flere år specialiseret sig i at optimere konverteringsrater. Han ved, at en god brugeroplevelse er vejen frem.

Karsten hjælper dig med at opstille realistiske KPI'er, og sørger for at disse kan spores og analyseres. På den måde sikrer han, at samarbejdet giver det højest mulige afkast.

Hvem er Peter?
webbureau-odense-case

Peter Thomsen

Content Creation

Peter optimerer alt indhold på din hjemmeside og sørger for, at det er lækkert både for brugeren og søgemaskinerne.

Peter sikrer, at dine budskaber er forankret i din virksomheds positionering og er sammenhængende med virksomhedens overordnede strategi. 

Hvem er Simon?
webbureau-odense-case

Simon Hedegård

Teknisk SEO

Simon er særligt skarp på den tekniske del af SEO-arbejdet.

Han sørger for at give dit website de(t) nødvendige kvalitetstjek, så Google finder dig og forstår dit indhold bedst muligt i forhold til dine ønskede søgeord.

Desuden er Simon holdets specialist indenfor emner som strukturerede data og intern linkstruktur.

Stol kun på de bedste

Vi er certificeret Google Partner.

SEO–ydelser

Her ser du et udsnit af vores ydelser.

Ring på 71 99 55 30 eller kontakt os her for mere info.

  • SEO–analyse

    Modtag en komplet og dybegående SEO–analyse for 3.500 DKK – se eksempel på analyse.

  • SEO–workshop

    Alt fra undervisning til strategiworkshop. Fra 14.400 DKK (inkl. forberedelse), læs mere her.

  • Konverteringssporing

    Hvor meget salg/leads genererer dit website? Få fuld sporing fra 3.000 DKK.

  • SEO–arbejde

    Vi udfører 1' klasses SEO–arbejde til 800 DKK pr. time.

SEO pakker & Cases

Økonomi

5 TIMER/MÅNED

Business

8 TIMER/MÅNED

1′ klasse

16+ TIMER/MÅNED

Sådan foregår processen trin for trin

  • 01

    Vi starter med at finde ud af hvilke søgeord, der er relevante for din virksomhed, og hvor mange besøgende de forskellige søgeord får hver måned.

    På den måde får vi det ”totale marked”.

  • 02

    Vi analyserer søgeord for at finde ud af, hvor vi kan opnå de bedste positioner. I analysefasen benytter vi os af mange beregninger og vurderinger.

  • 03

    Vi går i dialog med dig om dine nuværende og potentielle søgeord. Du har branchekendskab og er afsender, så det er dig, der bestemmer, hvilke søgeord vi går videre med.

  • 04

    Vi sammenregner alle data og finder den forventede stigning i besøgstal. Det er en service, som vi sætter en stor ære i.

    Vi sender alle dataene til dig som et Excel-ark.

  • 05

    Vi laver en handlingsplan, hvor vi bruger metoder og koncepter, som har virket rigtig godt før, og sammensætter nye koncepter, hvor vi kan.

  • 06

    Vi fører månedlig rapport over resultaterne. Og her kigger vi ikke udelukkende på søgeordsposition, men vi fortæller dig konkret, hvordan dine besøgstal fra Google-søgninger har udviklet sig. 

  • 07

    Vi er løbende i dialog om resultater og din online markedsføring generelt.

    SEO bliver først rigtig godt, når den rette strategi forelægger, og den spiller sammen med din virksomheds generelle markedsføring.

SEO Odense: Sådan arbejder vi med SEO hos Morning Train i Odense

Altid skræddersyet og ambitiøs SEO

SEO skal indgå som en del af din kreative online marketing-strategi.

Det kræver et SEO bureau, som arbejder efter en fælles slagplan, frem for færdige pakker og firkantede arbejdsgange.

Vi tænker altid kreativt, og er et ambitiøst SEO bureau. Det giver langvarige resultater og glade kunder.

Se eksempler på vores SEO–indsats:

LINK BUILDING

  • Kreative og ambitiøse link strategier er øverst på vores to-do liste.
  • Skabe indhold som imponerer din branche. F.eks. ved at besvare hyppige spørgsmål og dele din løsning.
  • Udtænke spændende kampagner og events (primært online) som tiltrækker links.
  • Sørge for at du listet i lokale søgninger og at Google ved mest muligt om din virksomhed.
  • Skanne dit brand og f.eks. opsøge websites, som nævner dig, men ikke linker.
  • Udnytte partnernetværk af kvalitetsblogs for relevante gæste-indlæg (f.eks. how-to's, konkurrencer og anmeldelser).
  • Mange års erfaring - Vi har bl.a. skaffet links fra Sundhedsstyrelsen, NOA NOA, Velux og mange andre store hjemmesider.

CONTENT

  • Opsætte naturlige og sælgende landing pages på din hjemmeside.
  • Artikler og blogs, som giver dine kunder værdi og dig SEO-resultater.
  • Optimere din HTML og billeder til de valgte søgeord.
  • Bygge bedre interne links.
  • Optimere hastigheden (cache, gzip, færre http-kald, osv.).

1' klasse SEO analyse

Vi får ros for vores analyser, som vores kunder mener er forståelige og konkrete.

Se eksempel på SEO–analyse

Din involvering i optimeringen

Deltag i arbejdet

Når du forstår, hvad vi laver, giver det dig et bedre overblik.

Det gavner både dig og os. Derfor sørger vi for, at du informeres om og under hele processen.

Vi elsker at involvere vores kunder i arbejdet med SEO, fordi det gør resultatet endnu bedre, da du eller din stab sidder med brancheviden, som er guld værd.

Den viden vil vi gerne udnytte.

Mød vores team af specialister i Odense, som arbejder med tekstforfatning, programmering og analyseredskaber, der sikrer dig gode resultater. Med dette stærke hold, ser vi os som et førende SEO bureau i Odense

SEO er en mellemlang investering

Når du investerer i SEO, forventer du selvfølgelig at se et afkast. SEO er en mellemlang investering, og visse resultater kan tage op mod 1 år om at manifestere sig. Dog vil du typisk se resultater efter 3-6 måneder.

Derfor er det vigtigt, at du får en business case, og at vi beregner det mulige afkast fra et konservativt perspektiv. Det gør vi med vores SEO-analyse.

SEO bør især i startfasen kombineres med AdWords for at finde potentialet i et marked. Det hjælper vi også med.

Stringent samarbejdspolitik

Vores samarbejdspolitik er, at vi samarbejder med maksimum 2-3 virksomheder inden for samme branche. På den måde bevarer vi de rene linjer og undgår konflikter i arbejdet med vores kunder, og vi undgår konflikter ved at benytte forskellige SEO-strategier for de enkelte kunder.

Det er vigtigt for os, at være et professionelt SEO bureau. Derfor har vi lavet denne tjekliste til valg af SEO firma.

 

Hvad er SEO?

SEO er en forkortelse af Search Engine Optimization, som på dansk hedder søgemaskineoptimering. SEO er et arbejdsområde inden for online markedsføring, som handler om, at du optimerer din hjemmeside eller webshop ud fra de faktorer, som søgemaskiner som Google kigger på, når de skal vurdere hjemmesidernes relevans ift. brugersøgninger. 

SEO går ud på, at du serverer informationer om dit website for Google. Målet med dette er at få søgemaskinen til at forstå, at dit site imødekommer søgemaskinebrugernes efterspørgsel, og at dit site er relevant for dem og giver dem en god oplevelse.

Formår du at gøre dette, vil Google placere dig i toppen af dens resultatside – eller SERP (Search Engine Results Page) som den også kaldes. Derved fortæller Google sine brugere, at netop dit site indeholder de informationer, de søger efter, og at dit indhold er af solid kvalitet.

SEO kan ikke afgrænses til én konkret opgave

Tværtimod bør SEO anskues som en proces bestående af flere faser og trin, som tilsammen udgør og skaber søgemaskineoptimeringen. Vi kan derfor dele SEO-arbejdet op i følgende overordnede arbejdsområder:

  • Søgeordsanalyse
  • Content optimering
  • Teknisk optimering
  • Linkbuilding

Disse arbejdsområder er tilsvarede de samme områder, vi som SEO-virksomhed arbejder med, når vi laver søgemaskineoptimering for vores kunder. Neden for gennemgår vi disse fire områder for at give dig et overblik over, hvad en SEO-indsats indbefatter.

Bedre ranking, bedre forretning

Det er velkendt, at jo højere dit site rangerer på SERP’en, desto flere besøgende får dit site. Og jo flere besøgende dit site får, desto større er chancen for, at du sælger noget – eller konverterer, for at bruge SEO-termer. 

Du kan sammenligne en hjemmeside med en digital butik. Hvis der ingen kunder er i butikken, kan du heller ikke sælge noget. Men hvis du har kunder i butikken – også selvom de bare kigger – er deres tilstedeværelse nok til, at du måske sælger dem noget.

Du er ikke nødvendigvis ude på at sælge noget

På en hjemmeside er du ikke nødvendigvis ude på at sælge noget til dine besøgende. Måske vil du bare dele ud af din viden og gøre folk klogere på et bestemt emne. Princippet er dog det samme. Hvis der ingen besøgende er på din hjemmeside, kan du heller ikke oplyse dem.

Når dine besøgende finder frem til og besøger dit site via en Google-søgning, får du organisk trafik. Den organiske trafik står i modsætning til betalt trafik, hvor dine besøgende besøger dit site, fordi de har set dine (betalte) annoncer og reklamer.

Hele formålet med en SEO-indsats er netop at øge den organiske trafik.

Gå efter top 3 eller ingenting

Mennesker er vanedyr, om de vil indrømme det eller ej. Derfor er det heller ingen overraskelse, at de fleste mennesker kun kigger på første resultatside, når de har søgt efter noget - omtrent 75% af alle klik sker på første side.

Og endnu flere mennesker kigger endda kun på de første par resultater, som Google viser dem. Førstepladsen får ca. 33% af al trafik, andenpladsen får ca. 15%, og tredjepladsen ca. 9%.

Derfor er det vigtigt for din trafik (og virksomhed), at du i det mindste ligger på side 1 på SERP’en. Derfra kan du kravle op ad rangstigen. Jo højere du kommer op på resultatsiden, jo mere trafik får din hjemmeside, og jo større bliver din chance for at konvertere.

SEO tager tid

SEO kan ikke løses over et par uger

Alt for mange begår den fejltagelse at tro, at SEO bare kan løses over et par uger. De tager fejl, for SEO er en fortløbende arbejdsindsats, som først bærer frugt efter mange måneder. Alt efter din situation kan du måske se et par forbedringer efter 3 måneder. Men de helt store resultater kan du først høste efter 6, 12 eller måske endda 18 mdr.

Vi understreger, at du ikke skal forvente at se resultater med det samme. Grundigt SEO-arbejde kræver tid, hvorfor du må væbne dig med tålmodighed, når du ønsker at søgeoptimere din hjemmeside eller webshop.

Derfor skal du som kunde også styre uden om SEO-firmaer, som påstår at kunne skabe resultater inden for kort tid. Ethvert professionelt SEO-webbureau ved, at SEO tager tid.

Søgeordsanalyse

Et godt fundament er vigtigt for enhver indsats, uanset om du vil bygge et hus eller søgeoptimere din hjemmeside. Søgeordsanalysen er en del af det strategiske forarbejde, du ikke kan komme uden om, hvis du vil søsætte en struktureret og målrettet SEO-indsats. Analysen er udgangspunktet, som din SEO-optimering tager afsæt i.

I søgeordsanalysen prøver du at identificere, hvilke søgeord dine kunder bruger, når de søger efter dit produkt eller ydelse. Her er det vigtigt, at der er sammenhæng mellem det kunderne søger efter, og det de søgord du har valgt at fokusere på.

Spring analysen over og skyd dig selv i foden

Springer du analysen over, ender du med at skyde med spredehagl i din SEO-indsats, fordi du hverken har en plan eller overblik over din proces. En mangelfuld SEO-strategi kan blive en dyr affære, fordi du så skal bruge flere ressourcer og penge på at rette op på den fejlslagne indsats.

Ønsker du en målrettet indkøbstur, tager du ikke bare af sted og finder varerne, som de falder dig ind. Du har forhåbentligt lavet en indkøbsliste, så du akkurat ved, hvilke gange du skal gå hen til, og hvilke varer du skal finde.

Tænk som dine brugere

Der hvor mange fejler i søgeordsanalysen, er når de skal finde søgeord, som potentielle kunder kunne finde på at bruge. Her glemmer hjemmesideejere tit, at der er forskel på fag- og branchetermer og ganske almindeligt hverdagssprog.

En ejer af et autoværksted tænker måske, at ”professionel montering af autorude” er et fantastisk søgeord, fordi det præcist beskriver, hvad hans ydelse går ud på.

En bilejer vil måske søge på ”udskiftning af bilrude”, fordi det er, hvad han har brug for. Søgeordsanalysen er derfor en balancegang, hvor du skal finde søgeord, som passer på både dine ydelser og dine kunders behov.

Købsladede søgeord konverterer bedre

Når du laver en søgeordsanalyse, skal du også tænke over, hvor købsladede dine søgeord er. Med købsladet mener vi, at folk bruger forskellige søgeord, alt efter hvor langt henne de er i deres købsproces.

En bruger der søger efter ”bil”, er ikke nødvendigvis interesseret i at købe en bil. Måske leder han bare efter et billede af en bil. Men hvis en bruger søger efter ”Køb sølv Fiat Panda”, er det straks mere sandsynligt, at brugeren overvejer at købe en sølvfarvet Fiat Panda.

Købsladede søgeord består ofte af flere ord. For jo længere henne i købsprocessen brugeren er, jo mere specifik er brugeren omkring, hvad han leder efter, fordi han ved, hvad han vil have. Ved at inkludere købsladede søgeord i din SEO-strategi højner du dine chancer for flere konvertering & flere ordrer.

Giv dine besøgende den bedste oplevelse

Content optimering

Google bruger kvalitet og brugervenlighed som kriterier til at finde relevante resultater for sine brugere. Derfor er det oplagt at kigge på indholdet på dit site, dvs. alt tekst- og billedmateriale, for at se, om der er noget, der kan søgeoptimeres. Denne SEO-disciplin kaldes content optimering.

Formålet med content optimering er tofoldig. Når du optimerer dit content og gør det lækkert for dine besøgende, skaber du værdi for dem. Kan de lide dit indhold, er de mere tilbøjelige til at blive på dit website i længere tid og gå dine forskellige undersider igennem. Dertil vil de også være tilbøjelige til at vende tilbage for opdateringer og mere indhold.

Tidligere besøgende ses som kvalitetsstempel

Google vil lægge mærke til, at din side får en lind strøm af tidligere besøgende, og at de nye besøgende bliver på dit site i lang tid. Google forstår dette som et kvalitetsstempel på dit site, og at dit site er relevant. Det belønnes i søgeresulaterne.

Man må aldrig glemme, at Google altid kun vil give de bedste resultater til deres brugere. For når brugerne er tilfredes, så bliver de ved med at bruge Google som deres foretrukne søgemaskine og på den måde er dere flere millioner besøgende der flere der klikker på Google annoncerne, så Google tjener flere penge.

Så altid hav dette i mente, når du laver SEO: Giv dine besøgende den bedste oplevelse og en bedre oplevelse end dine konkurrenter.

Godt indhold skaber værdi dine besøgende – og dig også

SEO-tekster skal være velskrevne og informerende. De skal være relevante ift. til sitets formål, ydelser og brugere. Grammatik og tegnsætning skal være fejlfri, og sproget skal være indbydende og letlæseligt. M.a.o. skal SEO-tekster følge grundprincipperne for god tekstforfatning.

Især landingssider kræver ekstra skarp kommunikation, da disse er det første, som brugerne ser, når de lander på dit site efter at have foretaget en Google-søgning. Den kommunikative formidling skal være så tydelig og klar som muligt, så dine besøgende hurtigt afkoder, hvad siden handler om.

Gode tekster skaber værdi på flere niveauer. Når brugerne husker dit site for dets indhold, er det mere sandsynligt, at de vender tilbage efter mere. Og når de vender tilbage igen og igen – og potentielt skaffer dig nye besøgende ved at fortælle andre ligesindede om dit website - vil Google konkludere, at din hjemmeside er relevant, brugervenlig og af høj kvalitet. Søgemaskinen vil derfor belønne dig med en god ranking.

Best and worst practice inden for tekstoptimering

Når du laver SEO-tekster eller optimerer eksisterende tekster, skal du så vidt muligt forsøge at inkludere dine søgeord i teksterne. Men gør det på en måde som giver mening ift. budskabet og læsbarheden. Propper du dine tekster med søgeord, lægger Google ikke kun mærke til det, søgemaskinen straffer dig faktisk for det.

Google vil tro, du forsøger at nå til tops i SERP’en via ”keyword stuffing” , som er en forbudt SEO-strategi. Udover den indlysende grund til hvorfor keyword stuffing er en dårlig idé, bryder denne praksis også med læseflowet. Dine besøgende vil hurtigt lægge mærke til dette, når de læser dine tekster. Konsekvensen vil være, de lige så hurtigt stikker af fra din hjemmeside.

Husk også at optimere detaljerne

Når du optimerer indholdet på din hjemmeside, skal du også huske at bruge detaljerne strategisk. Eksempelvis er det vigtigt, at du inkluderer søgeord i dine over- og underoverskrifter, URL’er, billednavne, alt-tekster, page titles og meta descriptions. Google kigger alle disse elementer, når den gennemgår websites. Prøv derfor så vidt muligt at inkludere dine søgeord i dem, men kun så længe det ikke går ud over læsevenligheden.

Teknisk SEO

Teknisk SEO handler om at optimere faktorer, som er relateret til sitets kodning. Her bliver der altså arbejdet med de bagvedliggende funktioner af en hjemmeside, som umiddelbart er usynlige, men som i virkeligheden har stor indflydelse på sidens performance.

Teknisk optimering er vigtigt

Når Google vurderer brugervenligheden og kvaliteten af din hjemmeside, kigger søgemaskinen på din hjemmeside i dens (u)fuldkomne helhed. Google kigger derfor ikke kun på tekst- og billedmaterialet, og de søgeord du bruger men også på de tekniske aspekter som bl.a. indbefatter:

  • Hvorvidt du har opmærket dit site med strukturerede data, såsom JSON-LD eller RDFa
  • Hvor tilgængelig din hjemmeside er for f.eks. syns- og hørehæmmede brugere
  • Hvor overskuelig din hjemmesides arkitektur er
  • Hvor god kvaliteten af din kodning er
  • Hvor hurtig din hjemmeside er
  • Hvorvidt din hjemmeside er optimeret til visning på mobile enheder

Hastighedsoptimering - de hurtige vinder de gode placeringer

Hastighed er vigtigt, når vi taler om brugervenlighed. Vi har alle sammen prøvet at besøge en hjemmeside, som var evigheder om at loade. Og hvad gjorde vi, da vi stødte på sådan en side? Vi lukkede den ned. Lav hastighed irriterer, og i stedet for at vente er det meget nemmere at forlade siden og finde en anden, som indeholder tilsvarende information.

Søgemaskiner som Google lægger mærke til, hvor mange af dine brugere forlader dit site uden at have foretaget noget som helst. Google bruger denne information til at beregne din afvisningsprocent, som også kaldes bounce rate. Mener Google, at dit site er alt for langsomt og de kan se, at deres brugere får en dårlig oplevelse, vil søgemaskinen straffe dig ved at give dig en lav ranking.

Google vælger brugervenlighed først

En langsom hjemmeside er ikke en brugervenlig hjemmeside, og Google går op i vise sine brugere de brugervenligste sites, der findes. Hastighed påvirker dermed din ranking. Så forbedrer du hastigheden på din site, optimerer du den også SEO-mæssigt.

Sikkerhedsoptimering skal være en prioritet

Sikkerhed er altid vigtigt, uanset om du færdes i den virkelige verden eller den digitale. Når en hjemmeside er sikker, betyder det, at forbindelsen mellem browser og webserver er sikker. Bruger du f.eks. en kontaktformular på en sikker side, bliver dine data således krypteret. Krypterede forbindelser gør det sværere at afkode data, som flyttes mellem servere og browsere. Så behøver du ikke frygte, at dine oplysninger bliver misbrugt af uvedkommende.

En sikker hjemmeside giver brugerne tryghed, og tryghed er lig med brugervenlighed. Som du nok har regnet ud, foretrækker Google sikre forbindelser. Eksempel: Har du sørget for en SSL-forbindelse til sikker flytning af data på dit site, får du en guldstjerne i Googles bog og en højere ranking, end hvis du ikke havde.

Husk også mobiloptimering af dit website

Vi bruger vores smartphones til mange daglige gøremål, herunder informationssøgning. Når vi i højere grad besøger hjemmesider fra mobile enheder, stiller det også krav til hjemmesidernes mobilvenlighed.

Et desktop view er ikke egnet til mobilvisning, og er din hjemmeside ikke tilpasset til visning på mobile enheder, er din hjemmeside heller ikke mobilvenlig. Og er din hjemmeside ikke mobilvenlig, er den heller ikke brugervenlig. I en SEO-indsats er det derfor også vigtigt, at du behager søgemaskinerne ved at optimere din mobilvenlighed.

Linkbuilding – at skaffe links til sin hjemmeside

Når der er styr på de tekniske faktorer, og hjemmesidens indhold er på plads, skal der arbejdes med linkbuilding. Linkbuilding er et altafgørende område inden for SEO og en nødvendig disiplicin at mestre, hvis man vil opnå topplaceringer. Når du arbejder med linkbuilding, arbejder du med at skaffe links fra andre hjemmesider, der peger ind til din hjemmeside.

Du kan sammenligne et link med en anbefaling

Jo flere anbefalinger (links) du har, desto større er chancen for, at Google tildeler dig prominente placeringer. Når der bliver linket til en hjemmeside, kan Google se, at hjemmesiden er populær og et ”hot topic” lige nu.

Det er dog vigtigt, at indholdet og de tekniske faktorer er på plads, før du går i kast med linkbuilding. Du opnår aldrig den fulde linkbuildingeffekt, hvis hjemmesidens indhold ikke er på plads. Det svarer til at løbe et maraton med et brækket ben. Brug hellere et par uger på at skabe noget lækkert indhold, før du går i gang med at skaffe links og trafik.

Værdien af et link – er alle links lige meget værd?

Når Google kigger på links, og hvor meget SEO-værdi de enkelte links skal tildeles, kigger søgemaskinen bl.a. på:

  • Alder
  • Autoritet
  • Relevans
  • Indhold
  • Domænets linkprofil

Claus Lethenborg Indehaver Bloomit ApS

"Vores oplevelse som kunde hos Morning Train er, at vi er i fokus og har deres fulde opmærksomhed. Der er en åben og ærlig vilje samt evne til at gøre det klart for os, hvad vi får for vores penge."

star-full star-full star-full star-full star-full 5 / 5

Relevante links

En bilforretning får f.eks. meget mere ud af et link fra et stort bilmagasins hjemmeside end et link fra den lokale fiskerklub. For at få mest muligt ud af sin linkbuildingindsats skal du fokusere på at skaffe links fra relevante og autoritære hjemmesider. Det signalerer nemlig til Google, at din hjemmeside er en kvalificeret kilde inden for et bestemt fagområde, og at din hjemmeside derfor bør blive prioriteret i toppen af søgeresultaterne.

Men det er ikke kun autoritære og relevante links, en hjemmesides linkprofil bør indeholde. De hjemmesider der indeholder en bred diversitet i deres linkprofil, er ofte de hjemmesider, der performer bedst i Googles søgeresultater.

Blanding af links

Derfor skal din hjemmesides linkprofil indeholde en blanding af profillinks, kommentarlinks, nichelinks, autoritære links, medielinks og andre linktyper. Når Google kommer forbi en hjemmeside, der har links fra forskellige linktyper, skaber det et mere naturligt billede i Googles øjne, end hvis hjemmesiden kun har én type links.

Google anno 2018 vægter dog relevante og autoritære links meget højt, og derfor bør du fokusere på at skaffe links af den type i din linkbuildingindsats i dag og fremover.

Sådan arbejdes der med linkbuilding i praksis

Der findes flere forskellige metoder, som du kan anvende i arbejdet med at skaffe links til sit site. Enkelte er som følger:

  • 01

    Konkurrentanalyse

    Lav en linkanalyse af konkurrenterne i branchen og kopier deres links.

  • 02

    Mentions

    Få links fra steder, hvor din hjemmeside allerede er nævnt, men hvor der ikke bliver linket til selve hjemmesiden.

  • 03

    Samarbejdspartnere

    Få links fra dine leverandører, partnere og samarbejdspartneres hjemmesider.

  • 04

    Skab indhold, der tiltrækker links

    Skab og udtænk kreativt indhold, der kan tiltrække links og øge trafikken til dit site.

  • 05

    Få links fra kommentarer og profillinks

    Vær aktiv på nettet og skaf links fra kommentar- og profillinks.

  • 06

    PR og linkbuilding

    Arbejd med PR med det formål at skaffe trafik og få stærke links.

  • 07

    Få links fra dit netværk

    Skaf links fra venner, familie, netværk m.m.

  • 08

    Få links fra relevante samarbejdspartnere og brancheorganisationer

    Skab et samarbejde med vigtige og relevante firmaer i din branche og få links fra deres hjemmesider.

Variation af links

Ovenstående er blot et mindre uddrag af linkmetoder, du kan arbejde med. Som tidligere nævnt er det vigtigt, at du ikke fylder din linkprofil kun med én type links, da dette kan føre til SEO-mæssige konsekvenser. Har du hverken erfaring med og/eller viden inden for linkbuilding, kan det være en god idé at alliere dig med en sagkyndig SEO-specialist, som kan yde linkbuildingrådgivning.

Linkbuilding er en effektiv disciplin inden for SEO men også et område, du skal være forsigtig med, for det kan have fatale konsekvenser, hvis du laver linkbuilding på en forkert måde. Husk: Google holder altid øje med dig.

Linkbuildingindsatsen stopper aldrig

Arbejdet med SEO og linkbuilding er en process, der aldrig stopper. Man kan sammenligne SEO med det at være musiker. Som musiker skal du fortsætte med at skabe ny musik (skaffe nye links og skabe mere indhold), hvis du vil forblive relevant og interessant for lytterne (Google).

Ved løbende at skaffe nye links skaber du en konstant summen i Googles hypotetiske ører, hvilket signalerer, at din side til stadighed er vigtig og populær.

Linkbuilding tager tid

I brancher med stor konkurrence kan du forvente at skulle bruge mange timer ugentligt på linkbuilding, hvis du vil holde dig i toppen af søgeresultaterne. Linkbuilding er hårdt og tidskrævende arbejde, men indsatsen er meget givende rent SEO-mæssigt.

Skal vi give et bud på dit projekt?

Tag fat i vores projektleder, Thomas; så hjælper han dig i gang med dit projekt.

Kontakt Thomas
Morning Train Technologies ApS © 2010 - 2018 • Gammelsø 4 1. TH., 5000 Odense C, Danmark • Tlf: 71 99 55 30 • CVR: 33362749