fra ide til udvikling til drift
En simpel proces baseret på mange års erfaring med digitale projekter
iterativ og fleksibel projektmodel
Vi har udarbejdet en projektmodel, som sikrer dit digitale projekt
Vi tror på simple processer og små agile projektteams. Vi har derfor taget det bedste fra de anerkendte metodikker som SAFE, PRINCE2 og Scrum. Dette har vi så konverteret til vores egen simple model, som sikrer, at jeres projekt bliver en succes for kunderne.
Vi giver jer synlig fremdrift, viser løbende produktets udvikling samtidig med, at vi holder jer i hånden på hele rejsen.
Vi undersøger sammen
#1 Konceptfase
Vi ved af erfaring, at man aldrig kender alle aspekter af et projekt, før man er i gang med projektet.
Det er vigtigt at starte et projekt ud med at fastslå det kommercielle formål og hvilken værdi, der skal skabes, så vi løbende kan rådgive jer bedst muligt. Vi skal også finde vores ubekendte og bekendte. Derfor starter vi altid med en konceptfase. De typiske leverancer af en konceptfase er:
- Kommercielle mål for projektet
- Design af en klikbar prototype
- Detaljeret specifikation med estimater
- Teknologiske muligheder
Vi udvikler i små bidder
#2 Udvikling
Når vi har projektspecifikationen og rammerne, så kan vi begynde at bygge jeres nye projekt i små bidder.
Vi arbejder med Scrums metodikker, når vi udvikler projekter. Det gør vi for, at I som kunde kommer med i processen og løbende kan være med til at træffe beslutninger undervejs i projektet. Derudover arbejder vi med den ønskede værdi for øje og prioriterer opgaver ud fra, hvad der forventes at give mest effekt.
Vi kvalitetssikrer jeres projekt
#3 Kvalitetssikring
For at minimere fejl i projektet, har vi et robust testsetup, som kører i hele projektets livscyklus:
- Automatiserede tests: Vores projekter kører kontinuerligt automatiserede tests for at identificere og rette kritiske fejl hurtigt og effektivt.
- User Experience tests: Vores designere udfører QA for, at dit brand ikke bliver utydeligt over tid, men viser kvalitet.
- Eksplorative tests: Vores projektteam udfører User Acceptance Tests for at teste funktionerne på kreative måder, som går ud over normale testscenarier.
- End-to-end tests: Når vi nærmer os lanceringen af version 1.0, så samarbejder vi med jer om end-to-end tests. Disse tests hjælper med at sikre at hele applikationen fungerer fra ende til anden.
Vores mål er ikke kun at lancere et produkt, men at sikre en lancering, hvor der ikke er uventede overraskelser.
Vi holder øje med det virker
#4 Hypercare
Når produktet er lanceret igangsætter vi en hypercarefase typisk på 14 dage. Formålet med denne fase er at sikre, at jeres produkt virker i “produktion”, og at vi hurtigt kan forbedre eventuelle indrapporterede udfordringer fra brugerne.
Efter de 14 dage afholder vi et feedback møde, hvor vi formelt afrunder projektet, og herfra sikre den løbende drift.
Bliv en ven af huset
Kundefordele
Vi har flere fordele til jer som kunde hos Morningtrain, som gerne vil danse med os på den lange bane.
Vi har lavet flere favorable service-løsninger, hvor I kan samle alt jeres efterfølgende hosting, drift og vedligehold af jeres digitale projekt, så vi sikrer den gode brug af jeres digitale produkt i hverdagen efter projektforløbet.
Derudover holder vi løbende sparrings- og vidensdelingsmøder med vores kunder om digitalisering og om de konkrete digitale udfordringer, som de fleste virksomheder møder hen ad vejen.
Tøv ikke – Vi er klar på en snak
Lad os tage en snak om jeres digitale projekt
Lad os gå i detalje,r så vi sammen kan finde løsninger, der passer til jeres behov.