Vent venligst

Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel

. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

orange landscape
close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Kom i dialog om dit næste projekt

    Send os en uforpligtende forespørgsel og få en realistisk pris idé på dit projekt.

    WebsiteWebshopDigitalt DesignSeoAnnonceringProgrammering
    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Marketing

    Hvordan skriver man SEO-tekster?

    Tilbage til vidensunivers

    Michael Høyrup Augustinus

    Michael Høyrup Augustinus

    Copywriter

    Når du skriver SEO tekster, skal du først og fremmest sikre dig, at dit indhold stemmer overens med ”search intent” for dit søgeord.

    Hvis dit indhold ikke passer godt til det, personen søger efter, vil Google bemærke det.

    Sørg derfor for at få strukturen på plads i din SEO tekst. Del siden op i tre eller flere sektioner.

    • Første sektion skal beskrive ”hvad”.
    • Næste sektion skal beskrive ”hvorfor”.
    • sidste sektion skal beskrive ”hvordan”.

    Der findes ingen fast skabelon, men vær opmærksom på …

    Der findes i bund og grund ingen fast skabelon for at skrive en SEO-tekst. Dog er der bestemte ting, som Googles algoritme kan lide.

    1: Giv dit indhold en sidetitel og en metabeskrivelse
    Sidetitlen giver en indikation på, hvad den pågældende side handler om. Den bliver vist i browserfanen.
    Metabeskrivelsen minder på mange måder om en ’manchet’, som man kender fra aviser. I begge tilfælde er det en kort tekst, som introducerer til den resterende del af teksten. Den skal være indbydende og give læseren lyst til mere.

    2: En god og velovervejet overskrift
    En god overskrift matcher det indholdet i teksten, men den skal også forsøge at matche brugerens søgeintention.

    3: Indhold – som brugerne forstår
    Skriv indhold, som giver brugeren en form for udbytte. Søger de information, skal de helst få svaret hos dig. Du skal med andre ord skrive en SEO-tekst, som hjælper brugeren på vej.
    De skal have udbytte af at læse din tekst, og det er uanset, hvad deres intention er.

    4: Benyt links
    Links er også en indikator som Google rangerer efter. Du har måske hørt om linkbuilding før. Der findes to måder at linke på.
    – Indgående: Her linker du mellem dine egne landingssider for at hjælpe brugeren på vej.
    – Udgående: Her linker du til andre sites. Det kan være andre troværdige kilder, som understøtter dét, som du selv skriver om.

    5: Opdater dit indhold løbende
    Det kan være at du har skrevet verdens bedste landingside for 1 år siden. Derfor kan det hænde, at der er kommet ny viden omkring det pågældende indhold. Så kan du med fordel opdatere dit indhold, så det er up to date. Det vil virke godt på brugerens oplevelse.

    Optimer til bruger signaler

    Når du først har ovenstående struktur på plads, kan du gøre en række andre ting for at sikre, at Googles brugere elsker dit indhold:

    Skriv en intro

    I stedet for at indlede med at skrive “Dette emne er vigtigt på grund af XYZ,” kan du indlede med noget i stil med ”I dag skal jeg vise dig, hvordan man XYZ”.

    Brug billeder og grafik

    Billeder er meget mere visuelt engagerende end en artikel, der udelukkende består af tekst. Og de er især vigtige for langt indhold.

    Føj interne og eksterne links til din side

    På den måde kan folk lære mere om emner, som du dækker på di website eller din blog – uden at skulle hoppe tilbage til søgeresultatsiden.

    Gør dit indhold læseligt

    Brug store skrifttyper. Brug H1, H2- og H3-underoverskrifter til at opdele dit indhold i pæne sektioner.

    Hold dit indhold aktuelt og opdateret

    Jeg har fundet ud af, at en betydelig opdatering af gammelt indhold resulterer i et “friskhedsboost”. Derudover foretrækker de fleste brugere som regel at læse nye ting, der er 100% relevante lige nu.

    Undgå at kopiere fra andre tekster

    Duplikeret indhold er indhold, der ligner eller er en nøjagtig kopi af indhold på andre websites – eller på andre undersider på dit eget website. At have store mængder duplikeret indhold på et websted kan have en negativ indvirkning på Google-placeringer.

    AAARGHH!!
    Fik vi din opmærksomhed? Godt - gør som 3.100 andre og modtag vores kvartalsvise nyhedsbrev med sprøde guides, erfaringer og skarpe råd til at vækste din forretning digitalt.

      meltem