Vent venligst
Tak for din forespørgsel
. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage På gensynStep 1 / 3
Google Ads, SEO, SoMe, marketingstrategi
Paul Petersen Idrætsinstitut
For Paul Petersens Idrætsinstitut var målsætningen klar fra start:
Der skulle arbejdes benhårdt på at løfte elevtallet via digitale marketing indsatser, så elevholdene blev fyldt helt op.
Et år efter fejrede vi i fællesskab "rekord-året", hvor alle målsætninger var indfriet.

Handlingsplan
Ny digital marketingstrategi
Marketingkanaler
Kommunikation i højsædet
- Månedlig sparring
- Kvartalsmæssige evalueringer


Problem
Elevoptag som nærmede sig minimumsgrænsen
Paul Petersens Idrætsinstitut kom i 2019 med en seriøs udfordring, da de var udfordret på at opnå et højt nok elevtal på deres idrætslærer uddannelse. Deres tidligere marketingbureau havde ikke ramt rigtigt med tidligere indsatser, og nu var skoleåret 2020/2021 på spil.
En af de primære udfordringer var, at de haltede efter på SEO, hvor de ikke blev fundet på deres vigtige søgeord på Google. En anden central udfordring var, at den digitale marketingindsats ikke talte godt sammen med websiteoplevelsen. Det betød i praksis, at en del af deres website-besøgende forlod Paul Petersens website hurtigt, fordi informationen om uddannelsen ikke blev præsenteret på en overskuelig måde og i den rigtige rækkefølge for de potentielle elever.
Slutteligt savnede Paul Petersen en digital marketing - og kommerciel faglig sparringspartner til at vejlede og sparre med deres interne marketingteam.
Dette var missionen, og rejsen begyndte i efteråret 2019

Planen
En ny digital marketingplan med fokus på relevant synlighed og købsrejsen
Planen blev i gangsat efteråret 2019 med en "try and fail-fast" tilgang til udfordringen. Det betød fx, at vi hurtigt skulle teste markedet for hvilke søgeord på Google, som rent faktisk ledte til elever, som skrev sig op - og hurtigt afskrive de søgeord, som ikke gav elever.
Dette betød, at vi testede en række søgeord af i Google Ads for hurtigt at skabe et datagrundlag, som vi via udførlig sporing kunne følge op på. Således kunne vi identificere de forretningsmæssige vigtige søgeord på Google inden for 1-2 måneder.
Disse søgeord kunne vi derefter udbygge med en SEO-indsats, så vi kunne dominere både Google betalte og organiske del for maksimal synlighed for den relevante målgruppe. SEO-indsatsen blev gjort potent med relevant linkbuilding og konverteringsoptimering af websitet. Konverteringsoptimering af websitet var nemlig ligeså vigtigt som selve synligheden på Google, da det vigtigste ikke er antallet af besøgende - men antallet af besøgende som rent faktisk ender med at skrive sig op som elev.
Den sidste væsentlige del af rejsen var en større branding indsats på Facebook og Instagram i tæt sparring med det interne marketingteam hos Paul Petersen.

Resultat
Rekordår med et stærkt fundament til fremtiden
Hele indsatsen mundte ud i en champagne-fejring i sommeren 2020, da Paul Petersen kunne melde alle pladser besat - mission accomplished. Det var en forløsning uden lige - især oven i et forår, hvor corona havde gjort det hele mere uforudsigeligt.
Efter det første år stod Paul Petersen med et grundigt fundament med følgende resultater;
- Fuld booket skoleår 2020/2021
- Konverteringsoptimeret website som succesfuldt overbeviste potentielle elever om at ansøge
- Effektiv synlighed på Google på både den betalte og organiske del
- Opmærksomhedsskabende brand-kampagner på Facebook
- Solidt samarbejde mellem Paul Petersens interne marketingteam og Mornigntrains specialister

Paul Petersen Idrætsinstitut er kommet godt i mål
Elevoptag i rekordår
Rangering på vigtigste søgeord
Antal nøglesøgeord i top 5 på Google
En digital marketingmaskine, som virker
Paul Petersen har nu en digital marketingmaskine,som giver ro op til skolestart
Paul Petersen står i dag på et stærk fundament, hvor elevoptaget ikke halter, og hvor der er ro til at tænke mere langsigtet. Således lægger fokus nu på at gøre marketingmaskinen endnu mere præcis og kosteffektiv.

Konverteringsoptimering
Antal brugere er godt, men antal elever er bedre
Konverteringsoptimering er en del af en hver ambitiøs digital marketing indsats. Det nytter nemlig ikke at have mange gæster i butikken, hvis butikken ikke er overskuelig og indbydende.
Morningtrains in-house webudviklere assisterede marketingspecialisterne med optimere købsrejsen for de potentielle idrætslærer-elever for at få mest effekt at marketingkronerne.

Samarbejde
Samarbejde med Morningtraingiver ny viden til dit interne team
En fast del af samarbejdet er løbende sparring mellem det interne team hos Paul Petersen og Morningtrain specialister. Det giver det interne team hos Paul Petersen mulighed for at afprøve deres ideer og suge ny viden fra Morningtrains specialister.

Relaterede cases
Udforsk andre cases inden for det samme emne
Kontakt
Skal vi give et bud på dit online marketingsprojekt?
Hvis du bare er en smule fristet af at lade vores Digital forretningsudvikler kigge på din udfordring, så kan vi sagtens forstå dig! Du er bestemt ikke den første.
Tag fat i Mathias til en uforpligtende snak eller møde.
