Vent venligst

Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel

. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

orange landscape
close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Kom i dialog om dit næste projekt

    Send os en uforpligtende forespørgsel og få en realistisk pris idé på dit projekt.

    WebsiteWebshopSeoAnnonceringProgrammering
    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Google Ads, SEO, SoMe, marketingstrategi

    Paul Petersen Idrætsinstitut

    For Paul Petersens Idrætsinstitut var målsætningen klar fra start:
    Der skulle arbejdes benhårdt på at løfte elevtallet via digitale marketing indsatser, så elevholdene blev fyldt helt op.

     

    Et år efter fejrede vi i fællesskab "rekord-året", hvor alle målsætninger var indfriet.

    poul-petersen-klasseundervisning

    Handlingsplan

    Ny digital marketingstrategi

    Marketingstrategi med fokus på lead-generering, brand-opbygning og sparring med kundens interne marketingteam

    Marketingkanaler

    • Facebook
    • Instagram
    • SEO
    • Google Ads

    Kommunikation i højsædet

    • Månedlig sparring
    • Kvartalsmæssige evalueringer
    MacBook Image
    Paul Petersen Institut

    Elevoptag som nærmede sig minimumsgrænsen

    Paul Petersens Idrætsinstitut kom i 2019 med en seriøs udfordring, da de var udfordret på at opnå et højt nok elevtal på deres  idrætslærer uddannelse. Deres tidligere marketingbureau havde ikke ramt rigtigt med tidligere indsatser, og nu var skoleåret 2020/2021 på spil.

    En af de primære udfordringer var, at de haltede efter på SEO, hvor de ikke blev fundet på deres vigtige søgeord på Google. En anden central udfordring var, at den digitale marketingindsats ikke talte godt sammen med websiteoplevelsen.  Det betød i praksis, at en del af deres website-besøgende forlod Paul Petersens website hurtigt, fordi informationen om uddannelsen ikke blev præsenteret på en overskuelig måde og i den rigtige rækkefølge for de potentielle elever.

    Slutteligt savnede Paul Petersen en digital marketing - og kommerciel faglig sparringspartner til at vejlede og sparre med deres interne marketingteam.

    Dette var missionen, og rejsen begyndte i efteråret 2019

    paul-petersens-Idraetsinstitut

    En ny digital marketingplan med fokus på relevant synlighed og købsrejsen

    lanen blev i gangsat efteråret 2019 med en "try and fail-fast" tilgang til udfordringen. Det betød fx, at vi hurtigt skulle teste markedet for hvilke søgeord på Google, som rent faktisk ledte til elever, som skrev sig op - og hurtigt afskrive de søgeord, som ikke gav elever.

    Dette betød, at vi testede en række søgeord af i Google Ads for hurtigt at skabe et datagrundlag, som vi via udførlig sporing kunne følge op på. Således kunne vi identificere de forretningsmæssige vigtige søgeord på Google inden for 1-2 måneder.

    Disse søgeord kunne vi derefter udbygge med en SEO-indsats, så vi kunne dominere både Google betalte og organiske del for maksimal synlighed for den relevante målgruppe. SEO-indsatsen blev gjort potent med relevant linkbuilding og konverteringsoptimering af websitet. Konverteringsoptimering af websitet var nemlig ligeså vigtigt som selve synligheden på Google, da det vigtigste ikke er antallet af besøgende - men antallet af besøgende som rent faktisk ender med at skrive sig op som elev.

    Den sidste væsentlige del af rejsen var en større branding indsats på Facebook og Instagram i tæt sparring med det interne marketingteam hos Paul Petersen.

     

    poul-petersen

    Rekordår med et stærkt fundament til fremtiden

    Hele indsatsen mundte ud i en champagne-fejring i sommeren 2020, da Paul Petersen kunne melde alle pladser besat - mission accomplished. Det var en forløsning uden lige - især oven i et forår, hvor corona havde gjort det hele mere uforudsigeligt.

    Efter det første år stod Paul Petersen med et grundigt fundament med følgende resultater;

    - Fuld booket skoleår 2020/2021

    - Konverteringsoptimeret website som succesfuldt overbeviste potentielle elever om at ansøge

    - Effektiv synlighed på Google på både den betalte og organiske del

    - Opmærksomhedsskabende brand-kampagner på Facebook

    - Solidt samarbejde mellem Paul Petersens interne marketingteam og Mornigntrains specialister

    poul-petersen-outdoor

    Paul Petersen Idrætsinstitut er kommet godt i mål

    100 %

    Elevoptag i rekordår

    1

    Rangering på vigtigste søgeord

    10 +

    Antal nøglesøgeord i top 5 på Google

    En digital marketingmaskine, som virker

    Paul Petersen har nu en digital marketingmaskine,som giver ro op til skolestart

    Paul Petersen står i dag på et stærk fundament, hvor elevoptaget ikke halter, og hvor der er ro til at tænke mere langsigtet. Således lægger fokus nu på at gøre marketingmaskinen endnu mere præcis og kosteffektiv.

    poul-petersen-friluft

    Konverteringsoptimering

    Antal brugere er godt, men antal elever er bedre

    Konverteringsoptimering er en del af en hver ambitiøs digital marketing indsats. Det nytter nemlig ikke at have mange gæster i butikken, hvis butikken ikke er overskuelig og indbydende.

    Morningtrains in-house webudviklere assisterede marketingspecialisterne med optimere købsrejsen for de potentielle idrætslærer-elever for at få mest effekt at marketingkronerne.

    poul-petersen-underviserne

    Samarbejde

    Samarbejde med Morningtrainsgiver ny viden til dit interne team

    En fast del af samarbejdet er løbende sparring mellem det interne team hos Paul Petersen og Morningtrain specialister. Det giver det interne team hos Paul Petersen mulighed for at afprøve deres ideer og suge ny viden fra Morningtrains specialister.

    poul-petersen-bold

    Kontakt

    Skal vi give et bud på dit online marketingsprojekt?

    Hvis du bare er en smule fristet af at lade vores Digital forretningsudvikler kigge på din udfordring, så kan vi sagtens forstå dig! Du er bestemt ikke den første.

    Tag fat i Mathias til en uforpligtende snak eller møde.

    Paul Petersen Idrætsinstitut
    Kontakt Mathias Mide