Vent venligst
Step 1 / 3
Digitalt design, udvikling
En skræddersyet webshoptil Ultima-K
Ultima-K fik udviklet en webshop, hvor kunderejsen var i absolut højsæde. Derfor var UX best practices vigtige at have med hele vejen.
Problem
Hvorfor bygge et nyt univers?
Ultima-K efterspurgte et virtuelt showroom, som skulle være et skridt i retningen om at udvide til B2B webshop. Dette skulle gøres for bedre at servicere deres tre kundegrupper:
- Erhverv
- Offentlig
- Institutioner
Ultima-Ks salg foregår via store licitationer, og derfor ville de gerne have et univers, som kunne synliggøre, at de var specialiseret til at servicere de 3 kategorier.
Plan
Intuitiv sitemap er vejen frem
Planen var at starte med at opbygge et intuitiv sitemap, der skulle tage udgangspunkt i den individuelle kunderejse for de tre kundegrupper. Det skulle altså være muligt for dem at se skræddersyet indhold og information, som kun var til dem.
Derudover ville vi introducere en sekundær menu, som kunne hjælpe de besøgende med at finde inspiration deres indkøb.
Resultat
En skræddersyet webshop
Med kunderejsen forrest fik Ultima-K en skræddersyet webshop, som blev bygget efter UX best practices. Webshoppen er blevet konverteringsoptimeret og har et tilhørerende inspirationsunivers. Universet er nemt at navigere rundt i og binder løsninger og produkter sammen med inspirationsartikler.
Klare linjer er vejen frem
En grundig afklaringsfase kick-startede samarbejdet
For at sikre at vi var aligned med både tekniske krav og det afsluttende produkt, var det meget vigtigt at have en grundig afklaringsfase som det allerførste. Det var med til at sikre, at løsningen blev bygget præcis efter Ultima-Ks forventning. Funktionelle og ikke-funktionelle krav var højt prioriteret, så samarbejdet havde bedst mulig forudsætning.
Samarbejdet
Realistiske forventninger gjorde samarbejdet gnidningsfrit
Der har ikke været en finger at sætte på samarbejdet mellem Ultima-K og Morningtrain. Ultima-K leverede realistiske ressourcer og tid til at drive deres del af projektet hvilket betød, at vi kunne rykke endnu hurtigere på leverancerne og forkorte den samlede projekt-timeline.
Relaterede cases
Udforsk andre cases inden for det samme emne
Kontakt os
Skal vi hjælpe dig med dine nye digitale løsning?
Så tag fat i Mathias. Hos ham får du en uforpligtende snak om forretningsudvikling.