november 25, 2022
september 28, 2023
Vent venligst
Step 1 / 3
”Skal kunden oprette et kundelogin fra start i vores webshop, eller hvordan skal vi gøre det?”
Dette er et typisk spørgsmål, som vi støder på, når vi skal snakke webshop-struktur.
Spørgsmålet er væsentligt, fordi det har en stor værdi at have kundens informationer i sin webshop – eksempelvis igennem et kundelogin. På den måde bliver det nemlig nemmere, at rette de rigtige produkttilbud til kunden og samtidig få knyttet bånd til kunden fra starten, så der er større chance for, at denne vender tilbage.
En populær løsning er et social-login, hvor folk via et klik kan ’connecte’ til fx deres Facebook eller LinkedIn, hvor du får al den samme information til rådighed – uden at kunden føler de har brugt en krig på at oprette sig. Men vil folk rent faktisk knytte deres Facebook konti til en side?
Svaret er øjensynligt ja.
Ifølge denne rapport, hvor over 52% af adspurgte allerede bruger sociale login, og 67% af adspurgte mener, at en webshop udsender ’up-to-date’ vibes, hvis social login er en mulighed. Studiet viser desuden, at 65% i højere grad kommer igen til en webshop, hvis der er et socialt login, der genkender dem og gør oplevelsen mere velkommende.
Umiddelbart, så er svaret et klart: Ja!
Som vi hos Morningtrain ser det, så er der massiv upside ved at integrere socialt login. Samtidig er der selvfølgelig også nogle ulemper.
Lige meget, hvilken løsning du når frem til, kan vi være behjælpelige. Vi vejleder dig også meget gerne i, hvilken løsning, som vil være den mest fornuftige for lige akkurat din virksomhed. Læs mere om vores programmeringsydelser her eller kontakt os for at høre meget mere.