Vent venligst

Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel

. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

orange landscape
close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Kom i dialog om dit næste projekt

    Send os en uforpligtende forespørgsel og få en realistisk pris idé på dit projekt.

    WebsiteWebshopSeoAnnonceringProgrammering
    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor

    Digitalt Design

    Hvilken type kundelogin skal du bruge til din webshop?

    Tilbage til vidensunivers

    Peter Thomsen

    Peter Thomsen

    jan 22

    ”Skal kunden oprette et kundelogin fra start i vores webshop, eller hvordan skal vi gøre det?”

    Dette er et typisk spørgsmål, som vi støder på, når vi skal snakke webshop-struktur.

    Spørgsmålet er væsentligt, fordi det har en stor værdi at have kundens informationer i sin webshop – eksempelvis igennem et kundelogin. På den måde bliver det nemlig nemmere, at rette de rigtige produkttilbud til kunden og samtidig få knyttet bånd til kunden fra starten, så der er større chance for, at denne vender tilbage.

    Men der er også væsentlige ulemper forbundet med, at ’tvinge’ kunden til at skulle oprette en profil på din webshop, før de første køb kan gøres. Følgende research/rapport viser, at man ca. taber 25-30% af sine salg, hvis brugerne tvinges til at lave en obligatorisk profil først. Er det så det værd? Umiddelbart ikke.

    Skab et tæt forhold til kunderne, uden at tabe dem på gulvet!

    En populær løsning er et social-login, hvor folk via et klik kan ’connecte’ til fx deres Facebook eller LinkedIn, hvor du får al den samme information til rådighed – uden at kunden føler de har brugt en krig på at oprette sig. Men vil folk rent faktisk knytte deres Facebook konti til en side?

    Svaret er øjensynligt ja.

    Ifølge denne rapport, hvor over 52% af adspurgte allerede bruger sociale login, og 67% af adspurgte mener, at en webshop udsender ’up-to-date’ vibes, hvis social login er en mulighed. Studiet viser desuden, at 65% i højere grad kommer igen til en webshop, hvis der er et socialt login, der genkender dem og gør oplevelsen mere velkommende.

    Skal jeg så bare gøre gå for de sociale logins?

    Umiddelbart, så er svaret et klart: Ja!

    Som vi hos Morningtrain ser det, så er der massiv upside ved at integrere socialt login. Samtidig er der selvfølgelig også nogle ulemper.

    • Det kan være, at nogle af de sociale medier er væk om 5-10 år og så er deres brugerprofiler og information væk.
    • Der kan desuden være enkelte sikkerhedsproblemer, hvis kunden har logget på via en offentlig computer og glemmer at logge ud.

    Morningtrains anbefaling:

    • Vi anbefaler normalvis (enkelte afvigelser afhængig af dit shopkoncept), at du opretter sociale logins, i form af Facebook og LinkedIn, som er de mest stabile spillere på markedet.
    • Vi anbefaler, at det er muligt for dine kunder at oprette en ordre, uden at blive tvunget til at oprette en fast konto – det er for dumt, at miste impulskøbere på den konto!
    • Vi anbefaler desuden til sidst, at du også laver en klassisk brugerlogin, men at du gør det frivilligt som en pop-up efter det første salg. Du kan, eksempelvis, belønne kunden med et mindre gavekort til din webshop, efter han/hun har oprettet profilen.
      Dette har fordelene at kunden nu har et kundelogin, der gør det nemt/troværdigt for dem, at købe hos dig næste gang. Samtidig har du givet dem et gavekort, som gør interessen for køb endnu større.

    Vi implementerer hele molevitten!

    Lige meget, hvilken løsning du når frem til, kan vi være behjælpelige. Vi vejleder dig også meget gerne i, hvilken løsning, som vil være den mest fornuftige for lige akkurat din virksomhed. Læs mere om vores programmeringsydelser her eller kontakt os for at høre meget mere.

    Tilmeld dig nyhedsbrevet,
    og få sprøde guides og skarpe råd om alt lige fra konverteringsoptimering til e-mail markedsføring i din indbakke.

      Morningtrains nyhedsbrev