ClickCease

Lad Morningbound være din digitale marketingafdeling

Digitalisering

22. januar 2016

Hvilken type kundelogin skal du bruge til din webshop?

”Skal kunden oprette et kundelogin fra start i vores webshop, eller hvordan skal vi gøre det?”

Dette er et typisk spørgsmål, som vi støder på, når vi skal snakke webshop-struktur.

Spørgsmålet er væsentligt, fordi det har en stor værdi at have kundens informationer i sin webshop – eksempelvis igennem et kundelogin. På den måde bliver det nemlig nemmere, at rette de rigtige produkttilbud til kunden og samtidig få knyttet bånd til kunden fra starten, så der er større chance for, at denne vender tilbage.

Skab et tæt forhold til kunderne, uden at tabe dem på gulvet!

En populær løsning er et social-login, hvor folk via et klik kan ’connecte’ til fx deres Facebook eller LinkedIn, hvor du får al den samme information til rådighed – uden at kunden føler de har brugt en krig på at oprette sig. Men vil folk rent faktisk knytte deres Facebook konti til en side?

Svaret er øjensynligt ja.

Ifølge denne rapport, hvor over 52% af adspurgte allerede bruger sociale login, og 67% af adspurgte mener, at en webshop udsender ’up-to-date’ vibes, hvis social login er en mulighed. Studiet viser desuden, at 65% i højere grad kommer igen til en webshop, hvis der er et socialt login, der genkender dem og gør oplevelsen mere velkommende.

Skal jeg så bare gå for de sociale logins?

Umiddelbart, så er svaret et klart: Ja!

Som vi hos Morningtrain ser det, så er der massiv upside ved at integrere socialt login. Samtidig er der selvfølgelig også nogle ulemper.

  • Det kan være, at nogle af de sociale medier er væk om 5-10 år og så er deres brugerprofiler og information væk.
  • Der kan desuden være enkelte sikkerhedsproblemer, hvis kunden har logget på via en offentlig computer og glemmer at logge ud.

Morningtrains anbefaling:

  • Vi anbefaler normalvis (enkelte afvigelser afhængig af dit shopkoncept), at du opretter sociale logins, i form af Facebook og LinkedIn, som er de mest stabile spillere på markedet.
  • Vi anbefaler, at det er muligt for dine kunder at oprette en ordre, uden at blive tvunget til at oprette en fast konto – det er for dumt, at miste impulskøbere på den konto!
  • Vi anbefaler desuden til sidst, at du også laver en klassisk brugerlogin, men at du gør det frivilligt som en pop-up efter det første salg. Du kan, eksempelvis, belønne kunden med et mindre gavekort til din webshop, efter han/hun har oprettet profilen.
    Dette har fordelene at kunden nu har et kundelogin, der gør det nemt/troværdigt for dem, at købe hos dig næste gang. Samtidig har du givet dem et gavekort, som gør interessen for køb endnu større.

Vi implementerer hele molevitten!

Lige meget, hvilken løsning du når frem til, kan vi være behjælpelige. Vi vejleder dig også meget gerne i, hvilken løsning, som vil være den mest fornuftige for lige akkurat din virksomhed. Læs mere om vores programmeringsydelser her eller kontakt os for at høre meget mere.

Relaterede nyheder

KONTAKT OS

Første skridt i din forretningsudvikling

Vi venter allerede i spænding på at høre fra dig! Vi elsker at hjælpe virksomheder med noget på hjerte, som har digitale udfordringer, som vi kan løse sammen.

Rugaardsvej 55A 1. TV
5000 Odense C
Dampfærgevej 27-29 st.
2100 København Ø
Skriv til os
Book et møde
Job og Karriere Find kontaktperson
Skriv til os

Første skridt i din forretningsudvikling






    Du er en stjerne

    Tak for din henvendelse

    Du skulle nu have modtaget en bekræftelsesmail.
    Vi kigger på din henvendelse og vender retur hurtigst muligt.

    Ha´ en rigtig god dag ☀️

    Book møde

    Snak med os når det passer dig bedst!

    Hvonår?

    Vælg dato

    Ledige tider

    Book møde

    Tak! - Vi skal bare lige vide lidt mere om dig






      Du er en stjerne

      Tak for din henvendelse

      Du skulle nu have modtaget en bekræftelsesmail.
      Vi kigger på din henvendelse og vender retur hurtigst muligt.

      Ha´ en rigtig god dag ☀️

      Tilmeld nyhedsbrev

      Få de seneste nyheder og trends




        Du er en stjerne

        Tak for din henvendelse

        Du skulle nu have modtaget en bekræftelsesmail.
        Vi kigger på din henvendelse og vender retur hurtigst muligt.

        Ha´ en rigtig god dag ☀️