ClickCease

Lad Morningbound være din digitale marketingafdeling

Web

26. januar 2023

Hvad betyder integration?

Integration er afledt af det latinske ord ”integrare”, som betyder ”gøre hel”. I relation til websites betegner en integration, at man får to eller flere processer, systemer eller tools til at arbejde sammen.

Formålet med integrationer er, at de skal forbedre brugeroplevelsen ved at gøre det nemmere for brugeren at anvende flere systemer eller tools på én gang. Samtidig kan integrationer også frigive en masse værdifuld tid i din virksomhed, fordi de muliggør automatisering af manuelle processer.

Morgan er ved at opsætte en RPA for at få automatiseret nogle af sine processer på sit website

Spar tid med integrationer

Der findes mange fordele ved at bruge integrationer. Integrationer muliggør f.eks. at tilføje flere funktioner til dit website. F.eks. kan du gøre det muligt at signere et dokument online, så kunden dermed undgår at skulle møde op hos dig fysisk for at underskrive dokumenter, og begge parter sparer altså tid.

En anden fordel ved integrationer er som nævnt, at de kan automatisere manuelle processer, og derved kan de også være med til at reducere dine omkostninger. Et eksempel på dette kunne være, at du automatisk vil have ført ordredata fra din webshop over i dit økonomisystem, for at du på den måde undgår at skulle oprette ordren manuelt. Ved ikke at skulle gøre det manuelt, sparer du altså tid, som kan bruges på mere værdifulde opgaver i din virksomhed, fordi du nu ikke skal bruge så meget tid på manuelt, repetitivt arbejde.

Morgan sidder og kigger på hvor meget tid han har sparet efter at have implementeret RPA på sit website

Øg kvaliteten med integrationer

I forlængelse af ovenstående kan en integration også hjælpe med automatisk at holde din webshop opdateret i forhold til lagerstatus, så både du og kunderne hele tiden kan følge med i, om alle produkterne er på lager eller ej.

Ved at automatisere nogle manuelle processer vil fejlmarginen også automatisk falde, og ensartetheden af opgavernes udførsel vil stige, fordi opgaven tages væk fra menneskelige hænder, som uundgåeligt vil lave fejl. Dermed vil kvaliteten også øges.

Eksempler på integrationer

Der findes mange eksempler på website integrationer. Et eksempel er betalingssystemer, som kan integreres med dit website for at gøre det muligt for kunderne at købe produkter direkte fra websitet.

Et andet eksempel på en integration er, når man kobler sit CRM-system som f.eks. Pipedrive eller Hubspot sammen med sit website. Her hjælper integrationen dig med at holde styr på de leads og kundeinteraktioner, du får gennem dit website.

Endelig kan integrationer også bruges i kundeservicesammenhænge. En integration, som efterhånden er meget udbredt, er nemlig brugen af livechats på websites. Her integreres et live chat software til dit website for hele tiden at være tilgængelig og kunne svare på dine kunders spørgsmål.

Morgan viser en integration på en tavle

Kan din virksomhed drage nytte af integrationer?

Hvis du er i tvivl om, hvorvidt det kunne være en fordel for din virksomhed at få udviklet integrationer, bør du spørge dig selv, om der er nogle processer eller arbejdsopgaver, som I bruger meget tid på? – Tid, som er mere værdifuld andetsteds i virksomheden.

Tænk blandt andet over, om der er nogle af de systemer eller softwareprogrammer, I ofte bruger i virksomheden, hvor det kunne være en fordel, at de snakkede sammen? F.eks. for automatisk at overføre informationer fra ét system til et andet.

Hvis du kan nikke genkendende til nogle af problematikkerne nævnt i blogindlægget her, kunne din virksomhed sikkert drage stor nytte af at få integreret nogle af jeres systemer og automatiseret nogle af jeres repetitive arbejdsopgaver.

Relaterede indlæg

WordPress – det oplagte valg

Umbraco 8 end of life – så hvad er det næste? Overvejelser og alternativer for dit CMS

Relaterede indlæg

WordPress – det oplagte valg

Umbraco 8 end of life – så hvad er det næste? Overvejelser og alternativer for dit CMS

KONTAKT OS

Første skridt i din forretningsudvikling

Vi venter allerede i spænding på at høre fra dig! Vi elsker at hjælpe virksomheder med noget på hjerte, som har digitale udfordringer, som vi kan løse sammen.

Rugaardsvej 55A 1. TV
5000 Odense C
Dampfærgevej 27-29 st.
2100 København Ø
Skriv til os
Book et møde
Job og Karriere Find kontaktperson
Skriv til os

Første skridt i din forretningsudvikling






    Du er en stjerne

    Tak for din henvendelse

    Du skulle nu have modtaget en bekræftelsesmail.
    Vi kigger på din henvendelse og vender retur hurtigst muligt.

    Ha´ en rigtig god dag ☀️

    Book møde

    Snak med os når det passer dig bedst!

    Hvonår?

    Vælg dato

    Ledige tider

    Book møde

    Tak! - Vi skal bare lige vide lidt mere om dig






      Du er en stjerne

      Tak for din henvendelse

      Du skulle nu have modtaget en bekræftelsesmail.
      Vi kigger på din henvendelse og vender retur hurtigst muligt.

      Ha´ en rigtig god dag ☀️

      Book møde

      Snak med os når det passer jer bedst

      Hvonår?

      Vælg dato

      Ledige tider

      Book møde

      Tak! - vi skal lige vide lidt mere om jer








        Du er en stjerne

        Tak for din mødebooking

        Du skulle nu have modtaget en bekræftelsesmail.
        Vi kigger på din henvendelse og vender retur hurtigst muligt.

        Ha´ en rigtig god dag ☀️