Siden 2010 har vi hjulpet virksomheder med at designe, udvikle og lancere stærke digitale produkter og løsninger.

Lad Morningbound være din digitale marketingafdeling

Webshop

3. december 2025

Hvad koster en webshop?

At sætte pris på en webshop er ikke bare et spørgsmål om design og timer, men om, hvordan løsningen skal understøtte din forretning på sigt. Valg af platform, funktioner, integrationer og ambitionsniveau påvirker både budgettet nu og mulighederne senere.

Indhold

Professionel webshop 7 faktorers påvirkning Hvad koster en webshop? Vurdér dit behov Budgettet bruges på.. Hvorfor investere? Fordele Fortsat udvikling Oftest stillede spørgsmål

Vi bliver ofte spurgt om, hvad en webshop koster, men prisen afhænger af dine behov, og svaret af, hvad din webshop skal kunne. Men hos os koster en webshop typisk mellem 125.000 og 400.000 DKK.

En professionel webshop er et effektivt redskab til at komme dine kunder og din målgruppe nærmere.

Men når du overvejer at udvide din forretning med en online shop, kan der være mange tanker, der kredser om spørgsmål som:

  • Hvordan skal webshoppen se ud?
  • Hvad skal den kunne?
  • Og sidst, men ikke mindst – hvad koster det at få lavet en webshop?

Det helt korte svar er: Det kommer an på, hvad du har brug for. Men hvis du gerne vil tættere på et mere konkret svar end “det afhænger”, så læs med videre.

Indlægget er del af en længere serie, som handler om forskellige aspekter man må tage stillling til, før man går i gang med at lave en webshop.

Hvad indebærer en “professionel webshop”?

Når du planlægger din webshop, er det vigtigt at afgøre om du behøver en simpel B2C-shop eller en fuld skalerbar B2B-løsning.


Hos Morningtrain tilbyder vi en B2B-shopmotor der som standard indeholder funktionalitet som:

  • Kundelogin med ordrehistorik
  • Kundespecifikke/ volumen-rabatter
  • Genbestilling
  • Søgefunktion på varenummer
  • Integration til ERP/PIM/økonomisystemer
  • Produkt-PDF’er,
  • og automatisering af lager & ordreprocesser.

Hos Morningtrain er ordsprog som ”one size fits all” bandlyst. Alle vores løsninger er unikke og skræddersyet til at tackle de udfordringer, som vores kunder slås med.


Det betyder at en “professionel webshop” ikke bare er et visuelt tema, men en komplet digital salgs- og logistikplatform, der er skræddersyet til din virksomheds behov.

De 7 faktorer der påvirker din webshops pris

Vi har identificeret syv faktorer, som spiller en væsentlig rolle, når vi estimerer priser på webshops.

Nedenfor kan du læse om de syv faktorer, som kan få prisen på din webshop til at gå op eller ned.

1 – Design

2 – Specielt checkoutflow

3 – Antal undersider udover webshoppen

4 – Integrationer f.eks. med ERP-, CRM- og økonomisystemer

5 – Ønsket betalingsløsning f.eks. faktura, kort, cryptocoins osv.

6 – Brugerstyring f.eks. med brugerdefinerede rabatter osv.

7 – Fragtløsning

7 faktorer, som kan påvirk prisen på din webshop er design, checkoutflow, undersider, integrationer, betalingsløsning, brugerstyring og fragtløsning

Så hvad koster en webshop?

Hos Morningtrain arbejder vi ikke med faste priser for webshops, bl.a. fordi vores løsninger altid er skræddersyede og tilpasset til den enkelte kundes behov.

Men når det er sagt, kender vi de typiske opgaver, og vi kan derfor give dig et estimat på, hvilke prisleje du bør forvente, når du vælger os som leverandør af webshopdesign, integrationer og opsætning.

  • En basisopsætning af design inkl. opsætning af WooCommerce starter ved 125.000 DKK. Prisen for opsætning af webshop og CMS ligger dog typisk mellem 130.000 DKK og 200.000 DKK. Se mere om vores pakkeløsninger her.
  • Prisen for integrationer til f.eks. ERP-, CRM- og økonomisystemer samt betalingsløsninger starter ved ca. 15.000 DKK pr. stk. Typisk ligger prisen for en integration mellem 25.000 DKK og 100.000 DKK pr. stk. Den gennemsnitlige webshop skal oftest bruge to til fem integrationer. Se mere om integrationer her.
Vores pakkeTypisk prisniveauHvad får du?Denne løsning giver mening for jer…
1. KickstartFra 125.000 DKK ex. moms.Grundlæggende webshopplatform, betalingsgateway, nem opsætning, standard design, basis funktioner.der vil i gang med B2B-salg uden at bygge det hele fra bunden. En stærk base, der bare virker og som I kan vokse med.
2. AdvanceretFra 200.000 DKK ex. moms.Skræddersyet design, flere betalings- og fragtmuligheder, kundelogin, ordrehistorik, rabatmodeller, ERP/PIM-integration, konfigurationsmuligheder.der har brug for specifikke funktioner, roller eller regler, der matcher virkeligheden. Vi bygger det, som jeres salgsteam har brug for.
3. EnterpriseFra 450.000 DKK ex. moms.Fuldt skræddersyet system; alt fra automations, multi-market, komplekse workflows, integration til ERP/CRM, volumenkonfiguration, kundeportaler m.m.der drømmer om at alt skal spille sammen: globale markeder, integrationer, unikke købsflows, store sortimenter og komplekse ordreprocesser.

Hvordan vurderer du dit behov?

For at vurdere om du har brug for en simpel løsning eller en B2B-shop, kan du stille dig selv disse spørgsmål:

  • Har du mange produkter / varianter?
  • Har du B2B-kunder s kræver kundespecifikke priser, rabatter eller volumekøb?
  • Har du behov for integration til ERP / regnskab / PIM / lager?
  • Skal webshoppen kunne vokse i takt med din forretning (ny markeder, flere sprog, mere kompleks katalogstruktur)?
  • Har du brug for funktioner som genbestilling, ordrehistorik, kundelogin, ordrerapportering, fragt- og betalingsopsætning?

Hvis du svarer ja til flere af disse, så ligger det realistiske prisniveau højere, end hvad man typisk tænker på som “en billig webshop”. Ved at tænke dit behov grundigt igennem, kan du bedre budgettere og undgå at blive overrasket over ekstra krav senere.

Hvordan bliver budgettet brugt?

Vi ved, det kan virke uoverskueligt at gætte sig frem til, hvad og hvordan budgettet til en webshop bliver brugt. Hos Morningtrain spiller vi med åbne kort, fordi vi går vi op i at have et åbent og ærligt samarbejde med vores kunder.

Vi har derfor lavet denne oversigt, så du kan få et overblik over, hvordan din penge bliver brugt:

Illustration af et budget ved køb af webshop
  • 10% planlægning, kravspecifikation mm.; Her kigger vi på den forestående rejse, som vil gøre dig til webshopejer. Vi planlægger hele forløbet og de underliggende faser. Vi ser også nærmere på kravspecifikationerne for din webshop, så du er sikker på at ende med en løsning, som understøtter din virksomhed 100 procent, og som indfrier din forretningsmål.
  • 25% design; I designfasen laver vi blåtrykket til din webshop. Vi lader kreativiteten flyve af sted, men vi har altid in mente, at designet skal balancere perfekt ift. visuelt udtryk og funktionalitet, og at slutproduktet skal matche din virksomhedsprofil.
  • 50% udvikling, konfiguration, opsætning af design; Det er her vores dygtige udviklere tager arbejdshandskerne på og forvandler design og koncept til en flot og funktionel webshop. Denne del er mest tidskrævende, men alt godt kommer til den, der venter!
  • 10% projektstyring; For at dit projekt ikke løber af skinnerne, afsætter vi også ressourcer til projektstyring, så processen kører så effektivt som muligt fra start til slut. Det er din garanti for, at du får mest muligt ud af dit budget.
  • 5% implementation; På dette stadie er din webshop færdigudviklet og klar til at indtage sin plads på internettet. Her bliver din webshop implementeret, og efter den er gået i luften, kan den officielt tage imod kunder og besøgende.

Hvorfor skal du investere i en dyr løsning?

Fordi du sparer tid og penge. Et godt design sparer tid i det daglige arbejde, og tid er som du nok er bekendt lig med penge.

Det er især integrationerne, som kan hive prisen op. Til gengæld sørger integrationerne for at automatisere administrative processer, så du ikke selv behøver bruge tid på dem – i stedet kan du bruge din tid på aktiviteter, som tilfører værdi til din virksomhed.

Vi forstår, at femcifrede prislejer kan virke intimiderende, men lad dig ikke skræmme af de umiddelbare høje priser. De store beløb bør i stedet ses som fremtidsorienterede investeringer i din forretning.

Prisen afspejler også den høje kodekvalitet, du får, når du vælger et professionelt digitalt bureau til at udvikle din webshop og dine integrationer for dig. Det er din garanti for, at du får en flot, velfungerende og sikker online shop.

Fordele ved en fuld B2B-løsning

At investere i en ordentlig B2B-webshop kan betale sig, fordi den:

1 – Automatiserer manuelle processer (ordrehåndtering, lagerstyring, rabatter) og reducerer fejl.

2 – Giver dig fleksibilitet til at vokse – uden at du skal skifte platform. 

3 – Øger kundetilfredshed og fastholdelse: kunder kan logge ind, se historik, genbestille osv.

4 – Kører på et robust, skalerbart system med support, sikkerhed og opdateringer (så du ikke selv skal bekymre dig om drift og teknisk vedligeholdelse).

Det gør en B2B-webshop til en langsigtet investering frem for bare et designprojekt.

Men en webshop er aldrig færdig

Hvad mener I med det? Er den ikke færdig, når I har fået den op at køre, og mine kunder kan komme til?

Nej.

Webshopudvikling er aldrig en aktivitet, man er færdig med, for den er en del af din virksomhed. Og ligesom din virksomhed må tilpasse sig ændringer i markedet og forbrugeradfærd for at overleve, kræver din webshop også løbende udvikling for at holde sig i live.

Fortsat udvikling og vedligehold er en del af driftsarbejdet, som følger med at have en webshop.

Når du har en webshop, skal du også gøre den synlig for din målgruppe. En webshop åbner dørene for nye og flere kunder, men hvis de ikke ved, at din webshop findes, får du heller ingen kunder i butikken. Ingen kunder, ingen konvertering.

Med online markedsføring gør du din webshop læsbar for søgemaskinerne. Og når søgemaskinerne kan læse, at du eksisterer, og at dine produkter og ydelser er relevante for deres brugere, øger du din chance for at tiltrække besøgende. Ønsker du en høj ranking på Google og en jævn strøm af trafik til din shop, hjælper vi dig også gerne med din digitale indsats.

Derudover skal du fortsat investere i hosting til din webshop. En god hostingløsning er essentiel for, at din webbutik fungerer optimalt, altid er oppe og beskyttet mod trusler.

Vi håber, du er blevet klogere på, hvad du kan forvente, når du ansætter et professionelt bureau til at udvikle din webshop. Mange faktorer spiller ind på prislejet, og det er ikke altid nemt at finde hoved og hale i, hvad der får prislejet til at stige eller falde.

Vigtigst er dog, at du får lavet en webshop, som understøtter din forretning, og som følger din virksomheds vision.

Relaterede indlæg

Nye EU-krav om digital tilgængelighed (WCAG)

Tjekliste: 8 must-haves der sikre en succesfuld B2B webshop

Relaterede indlæg

Nye EU-krav om digital tilgængelighed (WCAG)

Tjekliste: 8 must-haves der sikre en succesfuld B2B webshop

Hvor hurtigt kan jeg komme i luften med en webshop?

Kan jeres løsninger integreres med mine eksisterende systemer?

Hvordan adskiller jeres løsnings sig fra andre bureau-løsninger?

Hvorfor koster en webshop løsning +150.000 DKK?

Niclas Johansen
Sanne Storm
Jonas Steen

Tøv ikke – Vi er altid klar på en snak

Lad os tage en snak om dit webshop projekt

Lad os gå i detaljer, så vi sammen kan finde løsninger, der passer til jeres behov.

Emelie Carén
Jesper Martinussen
Emil Grimsgaard

KONTAKT OS

Første skridt i din forretningsudvikling

Vi venter allerede i spænding på at høre fra dig! Vi elsker at hjælpe virksomheder med noget på hjerte, som har digitale udfordringer, som vi kan løse sammen.

Rugårdsvej 55A 1. TV
5000 Odense C
Nyhavn 16, 4. th,
1051 København K
Skriv til os
Book et møde
Job og Karriere Find kontaktperson
Skriv til os

Første skridt i din forretningsudvikling






    Du er en stjerne

    Tak for din henvendelse

    Du skulle nu have modtaget en bekræftelsesmail.
    Vi kigger på din henvendelse og vender retur hurtigst muligt.

    Ha´ en rigtig god dag ☀️

    Book møde

    Snak med os når det passer dig bedst!

    Hvornår?

    Vælg dato

    Ledige tider

    Book møde

    Tak! - Vi skal bare lige vide lidt mere om dig






      Du er en stjerne

      Tak for din henvendelse

      Du skulle nu have modtaget en bekræftelsesmail.
      Vi kigger på din henvendelse og vender retur hurtigst muligt.

      Ha´ en rigtig god dag ☀️

      Book møde

      Snak med os når det passer jer bedst

      Hvornår?

      Vælg dato

      Ledige tider

      Book møde

      Tak! - vi skal lige vide lidt mere om jer








        Du er en stjerne

        Tak for din mødebooking

        Du skulle nu have modtaget en bekræftelsesmail.
        Vi kigger på din henvendelse og vender retur hurtigst muligt.

        Ha´ en rigtig god dag ☀️